2007/11/15

[港劇]我為甚麼不看港劇?

這是一個想寫很久的題目,寫了一半擱下了(這樣半途而廢的題目實在太多了…),看到紫熊大人的《日劇 vs 台劇 vs 韓劇》文末有這樣一個疑問才醒起我曾有這樣一篇存貨,就修改一下拿出來呃post一番…

從小電視撈飯的本人為何長大後反而不看港劇呢?是外國的月亮特別圓?話實本人(曾)醉心沉迷的偶像遍佈中港台日…美都有過吓的說…又不特別關事。講來講去,也許是本人口味變了,又或許電視台方針變了,合則來不合則去,看不來,就只有轉投他人(日劇)懷抱囉。

首先點明一paul樹,我是喝TBB奶水大的,甚少看ATT劇集,下面泛指TBB劇集。

學以致用,用4P分析一下,這樣好像比較有系統。

Product
人家說90年代以後電視劇製作是流水作業,工廠式製作者,即是有固定formula,舊酒入新樽recycle再用。電視台收入靠廣告,要留廣告商靠收視,要保收視就不能冒險,將受歡迎劇集(自己或人家)的橋段借屍還魂,甚至直頭來個續集自我複製其實可以理解;不過,當不停的重覆,劇情熟口熟面,就真是有點…orz…看講大家族恩怨情仇的劇,男一家之主總係要死,而佢又總係有兩個或以上的老婆…跟住又會有十萬幾pair三角戀…又或紀律部隊劇,最初幾集一定集中在該部隊工作上,之後就是談情說愛,然後是生離死別,最後是大團圓…

唔好話咩,淨係老婆走咗佬剩下老公一個帶小朋友,之後老婆遇到交通意外失去生育能力,回頭哭著求老公俾個小朋友跟佢,十幾年前《今生無悔》用過,前兩年林保怡有套野用過(Jacky仔那套),前一水王喜套野又用(20/2/12後按:是《爸爸閉翳》的說…)…嘩…十個環保…

Price
套 20/80理論,20%的客人提供80%最大利潤,現下收費頻道五花百門,免費頻道已不是每家每戶唯一看電視的途徑。要留住現在最忠心看電視的(師奶?) 觀眾,集中火力迎合他們亦無可厚非。話實現在娛樂眾多,上網/打機/行街/睇戲/食飯…,人們早已不會乖乖的坐在電視機前等看節目,就算是看,年青一輩偏好有選擇,一是看收費電視慢慢選頻道,一是看碟,總之不要固定每日日程。數數下,剩下來會每晚追電視的,可能只有家庭煮婦和老人家,也難怪電視台主打entertain他們的口味…放棄其他遊離視迷…

生意難做…唉…

People
幕前的用經典五虎來比較也太誇,想當年永遠都是舊的比新的好,新一輩演技嘛,只能說急就章的捧,他們少了路人甲乙丙鍛鍊期,不過這個以前也有,不是近年才開始。只是說,電視台捧人捧得太急,就算我多愛看某藝人,呢水七點半見你,下水九點半又係你?咁攪法點鐘意都會睇膩吧?﹗看日本那邊捧龜梨和也,一年三套劇捧出焦味,唯有急急收埋佢將近成年…

90年代電視台會不斷請歌星拍劇,又會讓部頭藝人擔正,所以就算力捧藝人都不會一年幾部劇,個個輪住上,主角配搭多且有新鮮感(雖然還是有松松伊麵八次合作…好恐怖…)。但現下電視台專注自己友,睇呢睇去都係那堆…orz…

公式化的劇情加上來來去去那班人,會開始分唔到邊套劇打邊套劇,點解呢班人上次做完醫生今勻做了律師?又或上次呢個係二奶今次係大婆?又或佢地上次開銀行今次開廣告公司?都有好多次,劇集大橋吸引,但看不過三集見又係差不多的野…,放棄了。

不過,為何我覺得現下最紅的不是任何一個藝人,而是陳總既呢?點解?﹗

Promotion/Place好像沒甚麼好談…哈哈…

也許有人會覺得港劇仍然相當精彩,我只能說現下的港劇不是我杯茶,證明我不是某台的目標觀眾。對上一套我坐低由頭到尾追的港劇,講緊係《鐵血保鏢》和《女人唔易做》,今年的《學警出更》追了個幾星期,算係咁啦…
********************************************
其他舊文:
走在最前之無記劇集
[港劇]Bingo--無記劇集版
[港劇]公仔箱…變呆滯箱
[雜談]我為甚麼會睇番港劇?

26 則留言:

  1. 對People一點比較認同,出鏡太多的會沒興趣,少出現的反而吸引在下的注意力。

    例如黃子華,很久沒拍,一拍在下就會留意。

    當然,像陳小春那些,十年拍一套也是興趣不大...

    15th Nov 2007 12:20 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 黃子華那套我對佢有興趣,但對個故事無興趣呢…哈哈…
      實在人腳既新鮮感好重要,來來去去都係那些配搭,想悶死人咩…

      15th Nov 2007 14:03 PM

      刪除
  2. 嚇得我,明明呢頭先睇完紫大你又有功課交喎……原來係存貨!好好好,諗下有乜續下先。

    15th Nov 2007 13:12 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我有好多存貨…成日開咗個頭無心機寫埋落去…
      等我返去check吓上述5個p以外仲有邊幾個可以吹吓先…

      15th Nov 2007 14:04 PM

      刪除
  3. 嘩, 你好多角度分析吓. 我同意price 喎. 好似交響情人夢係香港唔特別收得, 反而個套女王教室好受歡迎, 點解呀? 咪就係師奶口味唔同. 所以嘛, 我地唔鍾意睇港劇都係正常. (謎之聲, 點解我淨係識quote 日劇??)

    people 嘛, 而家係咪冇0左藝員訓煉班? 都冇系統發掘人才, 點都差d 卦.

    15th Nov 2007 16:59 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 小聲:小的當年既project咪係咁吹架囉…
      話實,追日劇如我地真係想睇會用自己的方法睇,點會等電視台(仲要係免費那隻)播丫,交響算快,想當年long vacation足足遲了幾年,我煲碟煲了幾千次那套劇…
      女王我阿媽無睇,但十四歲的媽媽佢就睇到媽媽聲,係咁鬧點可能俾個女生bb架…我一粒聲都唔敢出…哈哈…
      藝訓班而家真係唔知有無喎?好似有掛…藝訓之餘╴港姐港男再加唔知邊度出來的,未必個個都有train過,真係考天才囉…

      16th Nov 2007 14:03 PM

      刪除
  4. 現在的同事三分親,已經是我唯一會追的港劇了.

    其實無記年年都度咁多劇,編劇組人手又不是多,根本個個都被用到盡,腦乾涸仲要被催稿,點可能不是套套都熟口面的行貨啦

    15th Nov 2007 22:37 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢套我無興趣,我阿媽有,食飯時必睇…
      我覺得唔會無人有新奇idea囉,但上面既批唔批就係另一件事…

      16th Nov 2007 14:03 PM

      刪除
  5. 捧黎捧去都係堆我覺得好難受既人先orz
    劇情爛d 都算,但人又唔靚仔又唔知做緊咩,我真係睇唔落
    結論:台灣偶像劇arm我 :p

    16th Nov 2007 09:38 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢個我都好想死,想當年,肥杏一年五套,我年頭仲覺得佢幾好幾鐘意睇佢,年尾就變咗見到佢就轉台…
      台劇…啲靚仔真係好靚仔,唔係我都唔會忍啲不知所謂劇情死頂煲晒佢…不過,一次就夠,我唔諗住開闢其他靚仔的了…

      16th Nov 2007 14:05 PM

      刪除
  6. 基本上, 甚麼電視劇也不看, 因為不喜歡節奏慢, 沒事找事來做的劇情:)

    16th Nov 2007 10:24 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以,我不愛看港劇,亦不愛看韓劇…
      台劇就視乎有無我喜歡的演員啦…
      日劇係我首選

      6th Nov 2007 14:06 PM

      刪除
  7. 絕對同意各位分析, 有一橋段TVB每3套劇總有一套
    會用 - 就是大結局前其中一個主角昏迷。
    所以近來有時間都看紀錄片。

    16th Nov 2007 16:02 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 賣吓自己廣告先…

      tbb recycle橋之前執過出呢賦文一篇,用呢個bingo卡對住求其一套劇都一定可以中到一條bingo的說﹗

      BINGO--無記劇集版

      20th Nov 2007 12:37 PM

      刪除
  8. 港劇的people,不但來來去去都是那幾個,絕大部份都起碼三十。近一年比較當紅的男女主角,四尾五頭的也大不乏人。和少男少女至到老人家也可以擔正的日美劇相比,港劇的people不但欠缺生氣,也大大減低了劇情的可塑性。

    年輕主角擔正的日韓劇,那種青春的感覺,已經很久沒有在港劇中見到了。

    18th Nov 2007 08:46 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 港劇的款式太少了,太集中在一個族群度,偶然拍一拍的青春劇(四葉草那些呢…),不過都唔係重點主打,更加吸引唔到年青一輩去睇電視了…

      港劇主角,平均年齡三字頭或以上,都唔係target少年的了…

      23rd Nov 2007 00:40 AM

      刪除
  9. 我跟你一樣
    我已經有近1年無SEE過TVB既劇
    台劇,日劇,美劇才是我的菜
    港劇題材,藝人悶到不得了
    BUT MY FAOUVIRTE 都係台灣綜藝節目啦

    18th Nov 2007 21:49 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢幾年我真係無心機追,好多劇都係睇咗一兩集就放棄,真係由頭追到尾的五隻手指數得晒囉

      我喜歡日劇節奏明快,台劇劇情我唔係太受得,婆媽啊…不過為咗睇鐘意既演員就睇啦…
      台灣綜藝節目我都喜歡架,人家啲主持唔使屎尿屁都可以令個節目好好笑,香港啲遊戲節目真係差好遠啦…

      23rd Nov 2007 01:01 AM

      刪除
  10. 講開又係﹐無記而家果D直頭係"樣板戲"﹐記得有次我租左"九五之尊"同"酒店風雲"﹐兩劇都係講有間大公司﹐"終極歹角"0既"終極絕招"﹐竟然都係靜靜雞收購股份然後變大股東...唉...

    19th Nov 2007 00:20 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 啲歹角一係買股權,一係就娶太子女,咁就入到董事會架啦﹗﹗﹗
      同埋唔知點解啲大公司既股東一定係堆無乜主見既阿叔阿伯,任老細指家衰女婿亂咁舞間公司又乜都唔做架喎…

      23rd Nov 2007 01:02 AM

      刪除
  11. 無線劇集早幾年沒有追,反而是現在追,不過不是追劇,是追人!
    劇集的橋段可以說是用到九九十十(四十年,甚麼橋沒用過?)沒有甚麼新意,加上現在的藝人沒有星味,所以更沒有太多的吸引力。
    近兩、三年,老的演員能夠出來擔大旗,這正表示年青的一輩不夠實力,屬於青黃不接期,而且這群新人大都未經正式訓練,演技認真麻麻(只憑天賦,而且有些更未紅先驕),如果演技好,就算劇本幾爛,都可以引起人注意,否則,只能靠慣性收視。

    26th Nov 2007 17:49 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我睇劇都係睇人,劇情不會有太大期望啦,只是每次都頂唔順來來去去差不多的劇情,於是追唔過一個星期就放棄…

      俾機會年青藝人上位係正常,只係一來就擔正,兼且一連幾部咁見到佢地,真係無眼睇…

      無計,電視台唔係TARGET年青人輩,劇集內容太集中一類既劇情…呃…成個07年,我諗我無由頭到尾完整追過一部劇囉…

      27th Nov 2007 12:57 PM

      刪除
  12. 上一次我真正煲晒既, 係天涯俠醫. (嘩!)
    再之前係衝上雲霄. (嘩嘩!!)
    可惜呢兩套都有令人討厭既地方.

    雖然我覺得好多歌星唔識做戲, 但做下有錢二世祖無腦角色, 唔駛演技既. 搵多D歌星之類既黎拍下劇啦...唔好再咁重用果D十幾廿年前擔正, 今時今日仲要佢地出山坐鎮啦~
    (XX風雲既伍衛國, 真係無諗過會再見架...唉.)

    而且, 近年連爛歌都無一首做主題曲既劇集, 我連睇都唔駛睇. 加上爛劇名, 懶諗到乜鬼都係"XX風雲"? 好心啦. (有排講, 自己一陣寫返篇.)

    28th Nov 2007 02:16 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 嘩…又真係好耐喎…不過…小聲講:衝上雲宵我無睇…都唔記得點解無睇了…
      每個人都有自己賣點既,有啲人喺套劇係負責耍帥,有啲人負責交戲…總會有人好演技有人爛演技既…
      實在家陣啲戲人腳來來去去都係那堆…真係悶到嘔…
      跟住主題曲又俾埋自己人唱,慘在唔係個個都唱得…呃…
      有時啲野,就住自己長處發揮就算啦,唔好太貪心…

      28th Nov 2007 23:19 PM

      刪除
  13. 寫得好好呀。睇完我好有同感呀!
    到左咁大,我都未好好由頭到尾,睇一部港劇呢。有興趣既,都只係睇了幾集!
    港劇的劇情太悶了,有時睇完D預告,都唔想睇果集了。
    另外,拍攝手法也很悶呀,例如:手袋會比人偷,他們就會先影手袋放係旁邊,然後影主角同其他人傾計,然後就發覺手袋不見了。一看到他們影手袋,就知道下一步,你說睇港劇不無聊也很難吧。
    還有,我曾問過我阿媽,點解咁悶,你都睇電視呀?我阿媽答,唔睇電視,做咩呀。我阿媽對住她超不喜歡的電視劇,才會熄電視呀。

    11th Jun 2009 13:47 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. C9或再年紀大一點的群眾有些生活係完全唔接觸電腦,咁飯後娛樂就係睇電視,同埋如果大家都係咁既生活模式,茶餘飯後同啲FRIEND傾計都係講劇集,如果自己無睇的話會無話題嘛…
      同埋有一樣我覺得好奇怪,有啲人係會邊睇邊鬧的…劇中的奸人令人恨之入骨都話,但有時係套劇唔好睇、唔合理,佢地都係邊睇邊鬧架喎…咁受罪既話睇嚟做乜呢又…
      近年我由頭追到尾的劇集…應該要數番去《女人唔易做》啦,主打係夜晚有時出街食飯,又有時要去上堂,邊有可能晚晚坐定定睇,好浪費時間架嘛…我PREFER上網睇番,自己控制番點用啲時間嘛…
      其實都係惡性循環,年輕一輩除了電視還有很多娛樂,電視台唯有出力留住年紀大一點的群眾以保收視,咁啲劇情只不然更唔啱年輕一輩…幾兩極化吓的

      12th Jun 2009 13:27 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD