2006/11/08

愛蛋說

近排太愛《笑忘書》,所以發文的題目都要工整點,今次個題目係抄《愛蓮說》的,哈哈。

話說返家後一開雪櫃,老媽買的蛋竟然多到雪櫃門頂的蛋隔也不夠用,要再用碗來載著,有供才有求,想來我家確是個愛蛋家族。然而,蛋黃和蛋白之千變萬化確是叫人吃不厭,不禁要唱一隻N年前廣告歌:「鹹又啱甜又啱味說真好,凍又啱熱又啱給我活力…」(哈,係豆漿廣告歌…),實在很難不為之著迷;爛gag乙個,考試測驗的食蛋除外。

就來數數本人熱愛的吃「蛋」款式。(排名…係分先後的…哈哈)

1. 蒸水蛋

蒸得滑一滑的水蛋用來撈飯真係一流。話說小時候的我嫌白飯單調,一碗飯食到《歡樂今宵》都未食完,於是媽媽就出動加蒸蛋的撈飯引誘我加快食飯速度,卒之媽媽成功了,每撈飯本人食的速度快多之餘還會添飯﹗本人至愛是老媽特別版走蔥肉碎鹹蛋黃蒸蛋,咁多料,用呢撈飯當然滋味又食得快。有一排媽媽試過用瑤柱,加埋蛋味出呢好淡,還是配蛋黃最正﹗

另一本人熱愛蒸蛋伴侶係魚腸和油炸鬼,蒸埋一碟真係有說不出的滋味,尤其是媽媽因為衛生問題已極少出手整呢味餸,更令人懷念~

2. 蛋撻/冰花燉蛋

只係一個有撻皮的蒸蛋變奏,嗜蒸蛋如命的本人自己愛屋及烏將之視為下午茶佳品。不論酥皮或聖X娜皮(唔知點形容,即係唔會食到一地都係,質感實啲的一種)都唔拘,因為我最愛是新鮮出爐時中間又香又甜又滑的蒸蛋,嘻嘻。

除了餅店入面的蛋撻,茶樓的迷你蛋撻都係本人熱愛點心,填點心紙時本人第一樣叫的唔係蝦餃燒賣而係蛋撻仔﹗(另一個必叫點心係奶皇包,最好係流沙的說…嘻嘻)不過可惜唔係間間茶樓都有…

再來一個蒸蛋變奏,冰花燉蛋係我去糖水店必叫的,仲要係凍既。雖然本人愛甜點,但幾抗拒甜到起痰的咩咩物物糊,而且唔係間間做得好食,最保險的就係叫燉蛋,若呢個甜品都做唔好,間舖可以摺埋了。

曾幾何時媽媽教過我整燉蛋,水要幾多蛋要幾多蒸幾耐,當年的實驗品出來都幾成功,話實呢個係極容易的甜品,係屋企失驚無神想食都整得出(屋企通常都會有蛋standby嘛),不過年代久遠唔記得咗個比例,好耐無整了。

3. 煎蛋

呢個類別包括老麥煙肉蛋漢堡當中的煎蛋,餐蛋麵隻蛋(我愛"發"起的煎蛋)和早餐配腸仔的太陽蛋(一定要太陽蛋才夠風味)。蛋白邊煎燶了變脆身極香口,無論係配煙肉做漢堡,加出前一丁煮麵還是加腸仔(落大量美X鮮醬油),都係人間極品,早餐必備。

4. 蛋球/芭夫
蛋球一係在傳統餅店買,要不就是飲茶叫的點心;內裡煙煙軔軔,外層沾滿砂糖,食落索索聲,諗起都想食﹗另外最近熱愛是芭夫,原味即係奶油的一種,咬落又係煙煙軔軔,加埋pat cream,又係食到停唔到口。

話說昨天行過灣仔某餅店見一眾令本人口水大流的蛋球,忍唔住拎電話出呢影,突然有個叔叔行出呢問我使唔使較光啲燈﹗嚇死我…唔通佢以為我係遊客?真係好客香港之道喎…

5. 打邊爐用的生蛋加豉油

呢個汁係沙士之前本人打親邊爐必備的,若然有蒜蓉的話更野味香口,至於點解係生雞蛋…我都唔知,乃係屋企教落的。在H5N1和沙士之後唔敢食生蛋了,所以打邊爐就只點豉油,鹹得要死,不其然想打隻蛋…

6. 粟米羹當中的蛋花

唔食粟米的本人卻極熱愛這個湯,重點是要有蛋花,"杰"身的湯裡面滲著軟綿綿的蛋白,口感一流,得有飲有得嚼,正﹗

7. 火腿炒蛋

炒蛋好百搭,無論係蝦仁、叉燒、午餐肉、火腿、豆角都係咁一流,本人最熱愛就係炒火腿,仲要炒得啲蛋有少少生,食落軟淋淋的(太熟的就乾身又硬,唔好食),濕濕地熱辣辣的食落肚,連鼓油調味都唔使,又係一款一流早餐選擇。

8. 烚蛋,尤其是加入蓮子百合糖水中的

本人極愛吃加落糖水的烚蛋,反而極少就咁食或用呢整沙律。當蛋白會吸收糖水的味,撞埋本身的蛋味感覺好正,好難得嗜吃蛋黃的本人反為愛吃蛋白。除了糖水蛋,茶葉蛋和附屬炒粟子檔的鹽焗蛋,都係本人飛佛~

9. 煎年糕加蛋

據媽媽說加蛋煎年糕係為避免年糕癡鑊底;本人嗜好沾蛋煎來回幾轉,讓年糕面包著幾層厚厚的蛋,外面脆(咁樣來回煎沾上的蛋都煎到乾了)入面的年糕又香又軟,諗起都流口水。所以本人唔鐘意食茶樓的乾煎年糕,無蛋之餘阿姐同時煎其他糕,甜甜的年糕滿身都是蘿蔔糕或芋頭糕的殘骸,攪到又鹹又甜,不倫不類。年糕都係留番新年在家配以本人獨有的西多士式煎製法才食吧。

10. 蛋治

基本上本人極怕食濕的麵包(沾了汁的包或沾了水蒸氣的中式蒸包),雪白的身體頓時灰點處處,好像發霉一樣,未吃已覺倒胃。唯獨蛋治,配上無烘過的方包(烘過反而唔好食﹗),軟軟的方包吸了殘餘在煎蛋身上的油,淡淡的方包登時和香口的煎蛋變得相襯,若然能加多塊火腿就更PERFECT了。不過,蛋治係要趁煎蛋還熱(或暖)時食,否則軟軟的方包吸油後再凍埋一切神奇魔法頓失,變回會令本人反胃的發霉濕包,免了,謝謝。

說著說著,等我諗吓今晚食邊款蛋先,嘻嘻…

另一堆蛋:叮叮試食記2:黑白心太軟蛋糕

20 則留言:

  1. 你果然好鐘意蛋,希望考試咪吃蛋就得了 :)

    8th Nov 2006 15:06 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢緊真係有個試要考,怕且要日日食腸仔煎雙蛋以形補形…哈哈

      8th Nov 2006 18:31 PM

      刪除
  2. 嘩,呢篇睇到人好肚餓呀~emoticon

    8th Nov 2006 17:54 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以我諗住放工落灣仔整番個蛋球同芭夫食﹗emoticon

      8th Nov 2006 18:31 PM

      刪除
  3. 「鼓油」應是「豉油」才對啊!^^
    細個仲好鍾意食「生熟蛋」,煮幾分鐘,用個專用盛器載着,拿個茶匙敲碎頂部蛋殼,加入小許鹽,攪勻舀來吃,很有滋味哩!(可惜現在有禽流感,說這樣吃可能不夠衛生,已沒吃很久了~~)

    8th Nov 2006 18:21 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 哎…呢個之前有blog友講過…我成日打錯鼓和豉…即改即改…
      半生熟的蛋黃好好食架﹗但而家唔敢食lu,搵命搏呀

      8th Nov 2006 18:33 PM

      刪除
  4. 燉蛋好味呀, 晶佬成日用練奶整比我食, 好甜好滑架...

    8th Nov 2006 21:38 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 會加奶架咩?我係食芒果布甸先會加架咋
      燉蛋簡單又易整,失驚無神想食時唔使特登落街買材料,方便快捷,簡直一流~~呵呵

      10th Nov 2006 09:26 AM

      刪除
  5. 不得不提,是兒時流行的"滾水旦"!!
    我其實鐘意係公仔麵加旦花...而家...哎...算吧喇...怕肥

    9th Nov 2006 01:17 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢個我都有飲過,不過都係H5N1,唔生唔熟的蛋唔敢食LU
      公仔麵我仲意整隻煎蛋,都係好肥…不過好味既野通常都無益架啦,食咗先算~

      10th Nov 2006 09:27 AM

      刪除
  6. 我鍾意食太陽蛋~^^

    9th Nov 2006 03:13 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. ME 2~~
      我仲要食晒外圍蛋白先,再"筆"起個蛋黃一啖雪咗佢入口,一滴蛋汁都唔比佢流出呢﹗嘩哈哈
      不過…又係生的…又要驚…

      10th Nov 2006 09:30 AM

      刪除
  7. 嘩~你真係好中意食蛋呢~
    我就只中意食燉蛋,細個成日自己整,
    發個蛋加水加糖放落飯煲隔水蒸就攪掂(唔用爐係因為細個唔識開火)又簡單又好味呢~
    無錢買零食時整就最正lor~呵呵~

    *不過上次嚮深水po某間都出名既甜品店食燉蛋,就難食到不得之了,睇尼...佢都摺得lor~

    9th Nov 2006 09:48 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,屋企實有蛋,加冰糖就掂,無時咪落砂糖,呢樣又係屋企實有﹗我又有細細個就識整,較啱時間就掂,正呀﹗
      燉蛋都整唔掂,真係摺得架喎,我好少去深水埗,應該無咩機會中招~哈哈

      10th Nov 2006 09:32 AM

      刪除
  8. 瑤柱蒸蛋最好加番浸發瑤柱啲水, 咁會比較有味
    甜蛋呢我除咗燉蛋之外, 就最鍾意桑寄生蛋茶喇

    9th Nov 2006 14:14 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家媽媽好少用瑤柱蒸蛋,多數用鹹蛋黃…貪佢夠味~
      桑寄生蛋茶都正喎,加落糖水(清湯式的,唔係杰身的糊)的蛋又係好好味,尤其是個吸晒糖水味的蛋白

      10th Nov 2006 09:38 AM

      刪除
  9. uncle wong22/5/12 14:20

    你所講的食蛋的餐單,我全都鍾意,蛋真喺好吃,既衛生又有營養,製作簡單方便,價錢又廉宜,我真的很愛吃蛋.

    28th Sep 2007 16:40 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,其實最普通最簡單的食物,先最有營養…
      有時屋企無煮飯,自己又唔知想食乜就求其整pat火腿炒蛋…哈,好味又易攪

      28th Sep 2007 18:05 PM

      刪除
  10. So many interesting way of cooking egg and details of review. 10q.

    8th Oct 2010 11:43 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. that's interesting for there is so many ways to cook with a single egg....

      14th Oct 2010 13:23 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD