2009/03/11

銀行裡的蛋散

看倌們不要覺得我粗鄙啊(我係草根啫…)…。事情是這樣的。話說昨天身痕痕要到銀行辦點事,走到櫃位時本人忘了寫入數戶口號碼,在本人慌忙的搵搵搵時,櫃員姐姐就和同事把握時間吹一吹水,內容是「你隻蛋散blablabla」,同時本人一手拎住手提講緊電話,另一手就搵緊寫下入數戶口那張紙,blablabla係乜我忘了…但…聽到「蛋散」一詞當下呆了一呆…這家銀行不是sell service的嗎?雖然姐姐對我這位個冒失的客人是相當有禮,但在等資料的空檔吹水吹出此詞…即時乜良好感覺都無晒…。


至於係邊間嘛…為存厚道,講咗架啦﹗哈哈…

想說的是,service係一個整體,既然有客人站在台前,水…好歹也等到客人轉身離開才吹吧?﹗

當服務或商品本身質量分別不大,選擇那一家寶號很大程度是取決於感覺。而感覺的來源呢?一部份是建基於口碑、宣傳,而最重要是來親身經歷。如銀行服務呢,我呢款錢又唔多又saving又隨時below lower limit要收add-on charge的小薯,其實去邊家銀號都無乜分別,反正都無息收架啦。咁去邊度開戶呢?小的會係睇屋企附近有無分號,另外就係有無啲乜野麻煩(或曰狡猾)的收費,不過最重要係有無同佢鬧過交…我呢啲咁記仇既,得人老屈千年記嘛。所以我常說,buildup好形象難,但破壞就易,只要客人整個 consumption過程一小點步驟出錯,都足以流失一個客了…

同埋,留住一個忠心舊客的成本係遠低於搵新客的,如銀行、手提或上網,呢啲野服務本身more or less the same,其實無事無幹,費用又合理(當然得閒俾少少甜頭我是王道…我呢啲貪心…),那末本人可是很死心塌地地幫襯(就算明知有別家店號更平…更cheap),得閒仲會推介吓俾啲姨媽姑姐添﹗(八婆間的互相推介功效隨時比幾千萬明星代言人更work啊﹗)反之,一次不快的經歷就足以推翻多年感情, 又咁啱…多數係因為傲慢無禮又按本子辦事的cs令本人死心…決意轉過第二家的說…

有時睇自己和聽朋友的case都幾 慘,front-line同事辛苦搵到個客番嚟(你知,答啲格價專家問題都好傷神和花心機的…),但轉頭back end hotline同事處理得不好,客就流失了。雖然我都明,香港而家太多聲大夾惡聲就覺得合理兼天經地義去r著數的人,做cs的朋友對得呢啲得呢人多,也懶得分對方要求係咪存心拎著數, 總之一刀切落閘放狗。乜野都按章公式回應,莫說為問題提供答案,連對白也是冷冰冰的,完全覺得對方係不願意聽自己電話,感覺委屈…惡性循環,啲客知道好聲好氣不能如願以嚐,一惡cs就知驚…complain的威力由此而生。在合約完之前大家都在互相虐待…真係…何必呢…何必呢…

最憎就係啲cs大大打嚟溫馨(交錢)提示,但之後我有疑問佢又答唔到…一味背啲standard對白…但無一句中…完全唔覺得佢想/會幫我…係咪…無名火起…

又回到前述所講,服務係一個整體,客人幫襯的時候成個chain有一步出事都足以影響客人觀感,正式一子錯滿盤皆落索也。當然,serve客的大大要一日到 黑都笑面迎人,打不還口罵不還手是很難,工作中途悶悶地和同事談天說地一番都好正常,不過有啲野係咪應該喺客見唔到既時候/地方先做呢(就如機場阿嬸那單野…),擺出公海,係可以發洩一番…讓全世界來評理…嘩,個女士反應又真係誇咗啲,啲staff遇著佢又真係好頭痛…但…暗啞底鬧佢咪算囉,而家揚出嚟, 作為一個乘客,我真係唔知你幾時又在影…幾時又會擺上網…容乜易我大聲啲講野你都當我係機場阿嬸再世放上你管架?﹗一時之氣,就影響了公司寶號既信譽啦…

又講番轉頭,小的對開首說家銀行印象麻麻,不是說他們服務不好,而係店員好似(曾幾何時…上年前後好似無咁aggressive了…)揹好多數…入親去都俾人勁sell買呢樣買那樣(家母…就…唉…買咗野…又唔同我地研究吓喎…好在…唔係某兄弟…)呢啲,我會避之則吉。

CSI研究系列(全名Customer Service Industry...XDDDDD):
機械好客之道
好客服務熱線之道
お客様は神様です 

18 則留言:

  1. 我仲以為係邊間銀行d 客戶服務主任係蛋散tim
    原來係佢吹水講緊
    之前去餐廳都試過,坐係度聽到d 侍應姐姐吹水,一開口就「果條八婆...」嘩,我知你壓力大我知個客唔講道理,但係即刻唔想再幫襯...

    11th Mar 2009 12:27 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 同事既是非都在客面前講就太得人驚了…
      人人既觀感都唔一樣,我做客時覺得可以接受既野對店員嚟講可能係完全不能接受架,不過就唔好俾我知唔好俾我見囉,門面做得好好睇睇,好來好去都係服務之道來的說…
      21st Mar 2009 17:12 PM

      刪除
  2. 最近又開始sell野?之前都已經靜晒.
    唉,不過我聽日都俾人逼去聽廢話囉.慘.

    11th Mar 2009 13:37 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 無咗好耐啦…
      只是硬sell呢個觀感根深柢固(對我來說…),個人不太喜歡這家銀號就是了…
      21st Mar 2009 17:14 PM

      刪除
  3. 成日去餐廳食飯都會遇到呢種問題,d侍應哥哥姐姐企o係度的時候好多時會真情流露......有一次去食拉麵,聽到阿中年姐姐企o係度同隔離個DD猛咁訴苦......

    11th Mar 2009 15:04 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 直腸直肚係美德呢既…
      可能我呢啲借借俺俺人家背後才講人壞話既先衰呢…囧…
      21st Mar 2009 17:16 PM

      刪除
  4. 會唔會佢地以為「蛋散」已經升級做文雅稱呼?講下無所謂?

    11th Mar 2009 17:36 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁佢地個standard都幾低喎…
      21st Mar 2009 17:17 PM

      刪除
  5. 在一個客人面前去"數"另一個客人,已是不專業的行為。
    你離去後大有可能是他們口中另一件"蛋散"了。

    12th Mar 2009 00:14 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 對對對…就係呢樣啦,其實都唔爭在那一陣…
      無論個姐姐對住我點樣友善親切,一諗起佢轉頭可以同同事講人是非…就乜良好感覺都無了…
      21st Mar 2009 17:18 PM

      刪除
  6. 我覺得我見到最反感的是, d sales對住你勁笑容滿臉勁nice, 但係你仲係度仲揀緊野望望望時, 佢同另一個sales閒談, 期間勁bitchy咁鬧之前d客, 個樣同把聲衰到呢...
    咁...我會覺得...下...走左你會唔會都係咁鬧我...同埋...頭先好滿意果d service都會覺得好假囉....
    呢d事, 仲要成日發生, 可能佢地真係要發洩, 但鋪頭又好難會真係一個人都無掛....但我話過如果我開舖頭, 呢個一定係我要嚴打既項目囉....
    你好耐無update, 我以為你因咩事封左....又唔敢問你~ 好在你浮番了~

    13th Mar 2009 12:50 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀係呀﹗最差就係覺得佢反轉x肚就係x呀…一句半句水就唔爭在一陣先講啦…
      實在如果撞著個mistry shopper既話就大件事了…
      我係…確係攤好耐先回留言…因為工作太忙了…成日都要開夜…好多文想寫都沒時間寫…卒之要等到星期六日先可以update一吓…哈哈…
      21st Mar 2009 17:23 PM

      刪除

  7. Sister 2 hit 6, what is 蛋散?

    16th Mar 2009 09:25 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 一件可惡的壞傢伙
      (這樣的翻譯可以嗎?XDDDD)
      21st Mar 2009 17:23 PM

      刪除
  8. Oh, you mean like "almond plus orange"?

    23rd Mar 2009 01:29 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. "almond plus orange" serious好多…
      蛋散比茂利係衰啲既講法,不過比起來就相對"almond plus orange"就斯文多啦…
      23rd Mar 2009 10:03 AM

      刪除
  9. OKOK... I just want to know what it means, in case somebody calls me scrambled egg.

    24th Mar 2009 08:59 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 阿爸都係咁講,粗言既野要識…在於人地話你你都知,但唔一定要講囉…
      24th Mar 2009 12:11 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD