2009/03/25

大學生何價?

而家呢個時勢令我諗起讀history時見過的呢幅相…時為上世紀20年代經濟大衰退,人浮於事係無年代之分的說…

最近看報見有大學生為政府的實習計劃令佢地被標籤為「最低工資」4000蚊…看畢是十分感概的說…。人浮於事…人浮於事呀﹗

我不會(也不懂)說那班小朋友應唔應該去抗議,老實說畢業多年我到而家都想唔通究竟一個大學生值幾多錢…即是說呢,書係讀咗好多,但又代唔代表知識好豐富呢?就當你gpa勁到有4…咁又代唔代表閣下識做人處世呢?呢啲唔會喺gpa度reflect度架喎…(說到去尊嚴又好似有少少嚴重喎…)

小的一直覺得我等後殖民地長大的一群灰到爆,港英尾班車搭不上,諗住回歸祖國大把世界,偏生經濟低谷一個又一個,仲要一山還有一山高喎。同時我們又從小聽就長輩說讀好書將來就有好出路,可以靠知識改變命云云,但這是他們年代的成功formula囉唔該。畢業後份工得4000蚊…的確係灰到爆…。不過個大環境係咁,fresh grad搵工難,在職的亦不見得飯碗長保,大家都有本難唸的經…

回想當年雙失年代4000蚊做唔做呢? 以我自己當年雙失為例,頭幾個月手頭還有點儲起的關窿屋企又唔等開飯,仲有點本錢去挑條件不太好的offer;之但係頹了幾個月就要馬死落地行,一來太頹自信心都拖垮了,二來長貧難顧。雙失得太耐都顧不得甚麼天子門生的面子,最後小的係in成咗份宣傳大使的partime,人工都係得幾千蚊,算係幫補吓咁…小的可是在諗使唔使應徵吓*$呀咁的了…

話說回頭,若然個offer係一份性質和自己興趣能力相近,亦即係有野學的話(而家唔會有人開個post請人返嚟hea吧?)((又若然間公司係規模相當的公司既話就更好…)),馬死落地行一吓亦無妨,短期來說賺到的錢可能係少得可憐,夠搭車唔夠食,又唔夠去we wet(關窿一定申請到extension吧?﹗),但學到的經驗可能受益無窮。家陣間間公司都話縮減人手,話唔定可以接觸到個post以前唔會做到的範疇。常言道機會係俾準備好的人,把握時間裝備自己比自怨自艾更緊要的說。

又咁講,後生細仔無負擔時捱得起低人工,第時有仔有樓有老婆,幾千蚊夠邊個食先?而家唯有俾啲耐性,等個市好番啲望可以跳出去,爭取番個好offer囉。(而家個個打工仔都係咁諗吧?)除非繼續學業,要不resume畢業後空出大段時間無做野的…都唔好意思同hr姐姐講自己長期量地吧…

不是說為咗份工就要任人魚肉,既然叫得做offer,閣下係絕對有權衡量接唔接受,而家唔係有支槍指住自己太陽穴嘛。只是如果客觀條件許可,份工本身又有發揮的話,就將之視為個鍛鍊的機會吧,忍得苦中苦方為人上人啊。新鮮人除了學識,社會經驗和態度都好重要的說(其實好多agency請account executive都係少得可憐的…好景時的offer都唔高得去邊…)。

(有時我覺得上天安排係好巧妙,在職時覺得份工好刻薄,但往往柳暗花明…就是說,從第一份工轉去第二份時,人工可是減了兩成半﹗還完關窿僅僅夠衣食住行,當年可以覺得自己點解咁命苦…但誰知那時的經驗到現司時會大派用場…真係好奇妙…)

香港人共勉之呢…

舊文: 《一個人漂泊的日子》+我的雙失歲月 (我係絕對明白雙失之苦的說…)
為甚麼讀大學?

18 則留言:

  1. haha...我記得呢幅相係history書入面,好似仲有一幅係great depression既時候,d人要拎住成箱銀紙出街買野…
    我都就快畢業...出面個市咁差,又未決定好搵咩工,真係有d驚
    細個老豆成日話要讀多d書,將來無咁辛苦。雖則市道唔好,但係4000蚊一個月,真的有點過份

    26th Mar 2009 09:04 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 拎住成籃銀紙玩幅相應該係德國的,我都記得呀,啲小朋友都唔當那些係錢,當係玩具,貶值到要成籃先買到麵包…
      我覺得既來之則安之,不過搵乜工就要plan定,當年我就係求其,啲搵工site有乜工我就報乜,卒之我想做的唔請我(準備工夫做得唔好呢…),話請我的我又唔想做,攪咗半年先安定到落嚟…
      有時我會覺得唔係個個僱主都咁孤寒出4000既,同埋都有人真係肯教新人,但係大學生都要知自己已經不如十幾年前的師兄師姐咁天子門生,社會普遍有種錯覺覺得大學生鍚身唔肯學,我覺得肯學肯做,態度良好既話僱主唔會咁刻薄囉,真係咁刻薄的話就做唔落去…轉工囉…
      31st Mar 2009 09:45 AM

      刪除
  2. 自問沒有讀到大學,所以都可以話不能理解大學生得4千元的人工吧!
    不過馬死落地行,起碼開左個頭,做左第一份工,等之後有機會再轉,會更易吧!
    又或者睇唔起呢4千元,可以唔好去做吧,都應該未有咩家庭付擔的話,慢慢去hea吓....

    26th Mar 2009 10:05 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 係架,其實都係一個offer,覺得人工不能接受可以唔accept…但如果份工可以學到野,當係intern做主先囉…
      始終fresh grad學識係有(假設三年唔係hea住過的),但無經驗嘛,經驗係真係要做先可以儲番呢的說…
      31st Mar 2009 09:50 AM

      刪除
  3. 大學生都係得果$4000,沒大學資格的就更加慘了。

    26th Mar 2009 13:26 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 又未必既,總會有人鐘意請有經驗既人多於新鮮人…
      31st Mar 2009 20:45 PM

      刪除
  4. 如果只是一個實習機會,$4000 我覺得多,因為不少實習都只有車馬費,實習是來學東西,不用你交學費已很好
    但若是一個工作機會,大學生不應該只有$4000,那去快餐店做人工也差不多喇! 但工作的人工不應說因為是大學生就應該多一點,因為exp比學歷應更重要囉!
    學歷..只要肯讀,master亦不難
    exp..沒有工作就沒有,用錢也買不到呢

    26th Mar 2009 16:33 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我聽過酒店的實習機會得2000咋…
      畢業搵工我會睇重份工有無野學,好似你咁講經驗真係好緊要,錢都重要但就比較次要啦,人生流流長仲有幾十年去搵,剛出來做野我覺得最緊要係趁頭幾年無乜負擔時試多啲野,搵到自己條路…
      唔係不停轉工轉field,前一份工的經驗都apply唔到去新一份工…咁…又咪係得個桔…
      31st Mar 2009 20:49 PM

      刪除
  5. 我也是大學生
    我覺得沒有人強迫大學生接受$4000的人工,相反這是一個機會,把握與否,大學生可自行決定
    如果大學生有能力的話,又何必怕找不到更高薪的工作,這計劃對他們沒有影響吧
    如果他們都自覺經驗、能力不足,又何妨接受這個機會?這總比什麼都不做好

    27th Mar 2009 03:44 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 對對對,就是一個機會,真又好假又好,社會就係有個perception覺得大學生唔掂(得罪點講句),一樣米養百樣人唔係個個都咁頹架嘛,所以就要一個機會去證明自己有potential…
      而且有啲野短線睇係蝕底,但長遠來講可能得益既係自己呢。遇著個肯教人的老細,塞塞埋埋好多錢入自己袋,一生受用的說。
      31st Mar 2009 20:51 PM

      刪除
  6. 識人永遠比識字好。

    27th Mar 2009 09:37 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 這個很重要…的確…
      31st Mar 2009 20:52 PM

      刪除
  7. 我自小受教, 一定要工作, 不論工資, 只要有工作. 試過辭職後, 去了工廠做雜工, 另外再兼職, 但其實, 我是在等合適的工作. 地產招了不少大學生, 但有些甚至沒有底薪. 我想, 當年如果長實有實習位給我, 只要有車馬費就願去了. 憑我的能力, 要的只是一個機會;)

    27th Mar 2009 15:36 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我系有很多intern位都係得象徵式人工,個「象徵」係比老m更少的,但都搶崩頭…就係貪可以去心儀公司感受吓返工係乜野感覺…見識過現實社會係點,呢啲經驗係有錢都買唔到啦…
      同你一樣我都覺工係keep住要返的,除非full time返番學校讀書,如果唔係斷吓斷吓咁量地感覺很浪費時間…
      31st Mar 2009 20:55 PM

      刪除

  8. 我都是大學生
    我覺得這個$4000計劃
    都算係比一個機會大學生學野
    做野唔同讀書
    只要有能力
    差的就只係機會

    28th Mar 2009 00:06 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 對呀,機會只會留俾準備好的人…勁到曉飛天都好,未ready就連4000蚊人工都執唔到…
      始終出嚟做野唔同學校一分耕耘一分收獲,有時係三份人事七分天意…呢啲就係現實…
      31st Mar 2009 20:58 PM

      刪除
  9. 唉, 我剛剛副學士畢業, 找到份萬一既工, 但係之後五年都要儲錢半工讀學位.......自問自己有資格升上去啦, 但係就係無機會>

    5th Aug 2009 18:36 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 有份工都叫好過無丫…
      其實而家人人都在等經濟轉好,咁就可以再跳出去,吃得苦中苦,方為人上人啊,加油…
      7th Aug 2009 13:25 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD