2009/03/24

《禮儀師の奏鳴曲》~人生送行者


看這部戲諗起小的小時說話,假如(touchwood﹗)有天小的去世了,千萬不要在中式大酒店舉殯,也不用擔花買水(假設小的有兒有女的話),人死就剩臭皮囊一個吧,火化了骨灰就撒入大海…一了百了…

當然娘聽到時係「大吉利是」連連。就是說我覺得中式殯儀館太陰深太恐怖,生離死別已經夠傷感,場內的佈置更加係嚴重催淚,記得小學時第一次入殯儀館,小的係被紙紮公仔嚇到喊,都還未來得切為親人流下送別的傷心淚…

well,這是前言。主打是看完這部片,小的係幾buy日式葬禮那種以送別為主體,大家忍著淚說一聲goodbye,簡單而不失隆重。最緊要,skip了我最驚的殯儀館…(殯儀業界的朋友可能要來打我了…)

不過都要有咁上大的屋企才可以這樣舉殯,東京年輕人多數住apartment,又點能夠放先人遺體…。放在香港…有遺體瞓過…間樓都唔使旨意賣得好了…
**********************************************
套戲吸引我的就是日本殯儀業者的工作情形,看日劇經常都有葬禮劇情,不過就少見禮儀師(台灣定祖國係譯「送行者」,都幾貼切的說…)出動的場口,佢地既作用就好似lead住遺屬向死者作個最後敬禮,家人可以喊,又可以多謝先人為自己付出過的,可以開開心心私送先人最後一程,適隨尊便的說。

發唔發覺本人不停講殯儀野?係,因為個故事好簡單,就係男主角失業,誤打誤撞入咗禮儀師行,由初初見到屍體會嚇到嘔,變成了解行業的意義,就算被不了解的妻子和朋友厭棄也在所不惜,咁當然,佢身邊既人本來係唔了解所以生厭嘛,到最後又總會有場口令佢地明白這份工作的意義,咁就一天都光晒啦。

很tyipical的formula,日劇都用過一萬九千幾次。個故仔很大路的,到最後男主角送行的人是自己至親實在一點也不難估,所以小的就專注去看業者的工作實務囉。還好這是兩個多鐘頭的電影,工作和主角的感情事時間分配很平均,不會如睇《voice》或無記啲紀律部隊劇咁講少少工作野就掛住去談情說愛。《禮》片係睇得好舒服,一貫日片的淡淡然講故事風格,無乜高潮位,又唔會悶到瞓著,又會有少少人生道理咁,ok啦…

官網/維基

另外的:
[日劇]《最高の人生の終わり方~エンディングプランナー~》小感
清明時節買祭品
**********************************************
不如又講番葬禮﹗~(這個topic想講了很久,今次終於有位借啲2寫了…哈哈)

雖說未知生焉知死,不過小的可以很認真的想過他日葬禮怎麼攪的了,首先千千萬萬不用在殯儀館哭哭啼啼,若然在生不能令身邊人笑,死時起碼也不用叫人家為我流淚吧…。同埋我真係好驚殯儀館,一來係個陰陰暗暗的環境令人(特別係我…囧)不安,而且極怕那些化到藝技咁白的妝…其實…自然就好了…千萬不要在面珠加兩舊紅卜卜的胭脂呀大佬…

甚麼「天妒紅顏」乜乜的也免了…紅顏禍水…我「choi」過你呀…。燒野也免了,不環保。也許如外國人咁整個追思會,大家一齊回憶吓和先人生前的點點滴滴,當係吹吓水講吓笑,播吓歌咁攪一陣就ok,千萬不要攪到又要上山又要下水,諗起都覺得煩…。可能係讀宗教學校,我常覺得如果將死亡當成在第二個空間再相逢,大家只是暫時分開一吓就唔會咁傷心…。

個人覺得一係可以播何韻詩的《出生入死》,一係播陳奕迅的《活著多好》…


媽媽見到呢篇…又一定大叫「大吉利是」的了…touchwood touchwood…umum

6 則留言:

  1. Mr RiceBall20/12/13 14:39

    真的不明白為何中國人喜歡把死亡弄神弄鬼恐怖化
    如果片中的故事是真的話,那日本人死了就差不多是翌日”送行”(聽說除了友引日),很爽快,在香港如果不是在醫院去世的話是要請陳慧珊出來鑑證,那就麻煩得多
    (看到你那麼喜歡這行業,我也說多了)

    24th Mar 2009 22:06 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能細個被《鬼新娘》那些鬼片嚇到了,我對中國人的死亡觀係有點抗拒的…同埋…我再回帶…我真係好驚殯儀館…行過都周身唔聚財的說﹗
      又可能係讀教會學校關係,耳濡目染之下我比較傾向相信天國既說法…。
      睇完呢套片我又幾buy日本人的出殯方法,我成日都諗死亡係咪一定要喊苦喊忽呢?我不只對殯儀業好奇,直頭要做吓學者探討吓死亡的意義了…
      陳慧珊留給你,我喜歡生田斗真…呵…
      24th Mar 2009 23:01 PM

      刪除
  2. 我覺得這電影是幾好看的。
    我從來沒試過去想自己的身後事,因為覺得人都死鬼左,仲有乜好想 :)

    25th Mar 2009 13:26 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 對,很舒服的一部片…
      哈,主打係要使大舊錢去送行不免算啦,同埋人都死咗…唔好拎條鹹魚去做場大龍鳳啦…
      我係咁諗啫,都有人係prefer生榮死哀,要風光大葬才行既…
      25th Mar 2009 23:46 PM

      刪除
  3. 連結了你這文,希望不介意。

    26th Mar 2009 13:28 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 承蒙錯愛…又怎會介意呢…
      30th Mar 2009 13:21 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD