2006/07/03

機械好客之道

前陣子有個關於禮貌的調查,三十五個地方香港位列二十五;初看嚇了一嚇,怎麼我們這個亞洲國際都市這麼不濟?細看之下那些評審基準也真…算吧,看完就算了。

香港人有沒有禮貌很難講。就香港服務業來說他們的禮貌就真提升了不少。從前巴士司機會鬧入散紙和行得太慢的乘客;收銀姐姐會啤數神沙或付大鈔的人;知客會黑面回敬不給貼士的食客…可幸這些都俱往矣。現在個個都講service standard,行行都有自己的待客manner,真是今時不同往日了。

禮貌不是沒有,不過是很機械式的禮貌…
致電電訊/銀行hotline:

你好,我係xxx,歡迎致電xxxx熱線服務,請問有咩幫到你?
不知何解他們總以急口令的速度來講這段開場白,好像趕收工似的,整句句子都聽唔清楚,只得在心中喃喃自語:快啲講完到我講啦﹗當對話完畢(可能係問題解決了,或你的問題需要撥另一個熱線解決):

接線生:(高興地)請問仲有咩幫到你?
我:無啦。
接線生:(仲高興地)多謝晒你使用我地服務,希望再有機會幫到你。
那種高興和一開始的冷冰冰真是天壤之別。當真希望再有機會幫到我還是慶幸甩難?高興做完一個客戶聲音也不用這麼高興吧,好像我好麻煩似的…

又如快餐店:

店員:你好,請問要啲咩?
我:xxx、xxx、xxx和xxx,拎走。
店員:覆你一次,是xxx、xxx、xxx和xxx?
我:係。
店員:請問係喺度食定拎走呢?
我:拎…走…
店員:請問要唔要多杯冰凍嘅汽水?
我:唔使啦。
店員:請問要唔要多個xxx食呢?
我:唔使啦。
店員:多謝你$xxx啦。
可能係script,不知何解明明我每次都有講明我是喺度食定拎走,店員總要問多次(已試過不下數十次﹗),為何總不可以靈活一點見客人問了就問少個問題? 當客人沒點飲品或小吃時店員都會提一下有這些選擇,但總是目無表情的問,算吧不叫了;可能script太多令店員記得太辛苦,有次k記哥哥問:

哥哥:請問要唔要多個香甜的葡撻呢?
我:唔使啦。
哥哥:請問要唔要多個可口的葡撻呢?
我:唔…使…啦 Picture
看來script太多,店員哥哥記錯了用詞,弄得我真想問一下有這兩種味麼?

記錯script已好,若然遇上幾位好感情的店員:

店員:(和隔離的店員嘻嘻嘻嘻嘻哈哈哈哈哈)你好,請問要啲咩?
我:xxx、xxx、xxx和xxx,拎走。
店員:(和隔離的店員嘻嘻嘻嘻嘻哈哈哈哈哈)是xxx、xxx和xxx?
我:…還有xxx…
店員:(和隔離的店員嘻嘻嘻嘻嘻哈哈哈哈哈)係,係喺度食定拎走呢?
我:拎…走…Picture
他們用來嘻嘻哈哈的時間絕對可以serve多個客人,排隊的龍也一定沒那麼長﹗

超級市場:

收銀姐姐:要唔要呢個,利x樂軟糖五蚊。
我:唔要啦…
收銀姐姐:咁要唔要個洗頭水?十蚊。
我:唔使啦…
收銀姐姐:請問要唔要膠袋?
我:要…丫…
收銀姐姐:多謝$xxx。
他們放於收銀櫃位上的特價推介價錢真的很相宜,但配上收銀姐姐硬生生的推介就真是甚麼興趣也沒有。還有我知道環保很重要,但我不是每天都有環保袋在手,總有需要膠袋的時候,可否不要問得這麼兇呢?

連鎖時裝店:

店員齊聲大呼:你好,歡迎光臨,請隨便參觀喎﹗
多親切的歡迎,簡直有如皇帝出巡。不過,店員姐姐一心忙著摺疊衣服,沒望著客人的;他們是聽到一個店員高呼就跟著叫。客人走了,他們又高呼「多謝晒拜拜」,都係無望到客人的。心頭登時冷了,轉頭就走。
-----------------------------------------------------------------------------------------
當然不是所有店鋪都以如斯皮笑肉不笑的「禮貌」去對待客人,不幸的我著實遇上過很多。這等「好客之道」很容易將他們購物的熱情冷卻,何不加多個少容讓人有個好印象,錢亦用得開心點?

相關閱讀:好客服務熱線之道
お客様は神様です
銀行裡的蛋散 

6 則留言:

  1. 如果可以做到萬寧個"有心有信心"的廣告咁人性化的服務,個間鋪頭肯定橫掃千軍.

    不過大集團講制度化,冇可能會俾咁多空間職員發揮了(或者職員都冇心情發揮).

    3rd Jul 2006 14:50 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 萬寧最有心0個個咪係化妝小姐,由一入間舖開始就採取人釘人戰述,跟到我比錢為止先放棄,當中過程不停介紹介紹同介紹…

      5th Jul 2006 06:34 AM

      刪除
  2. 份工做左耐左,對左咁多個人,實在好難有心情對每個客都咁好…

    3rd Jul 2006 19:50 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我弟弟做屈x氏,同佢訕時成日聽到0的千奇八怪的客人,佢地都算咁,幾煩的客人都無發皮四,比我實發老皮

      5th Jul 2006 06:35 AM

      刪除
  3. 最怕在金鋪外面行,偶爾停步看看櫥窗,幾秒後立即有店員從店內走出來,「有咩嘢可以幫到你呀?」或者「呢度仲有好多款式,可以慢慢睇喎!」
    我的第一個反應永遠是──立即鬆人!
    我真想跟他說,你即刻返入去就幫到我嘞,我只想自己舒舒服服咁睇下啫,有需要至請你幫忙得唔得先?

    4th Jul 2006 15:44 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 最怕我人都未入間舖就有人出呢「迎接」我,如果答「唔使」佢都仲要serve我我就實走,最怕有人不停吊住我尾

      5th Jul 2006 06:36 AM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD