2007/01/26

[日劇]《龍櫻》~求學應該求咩鬼

我一直以為《ドラゴン桜(龍櫻)》和《東大特訓班》是兩套劇,初聽《龍櫻》以為是劇情片--嚴肅的一類,加點黑幫(這topic日劇hit嘛)和人性鬥爭;《東大特訓班》就如其名,就是考上東大的特訓班…誰不知,原來前者是日劇原名後者是台灣譯名,我完全估錯了…

本來想看的是《女王的教室》(2/3/12後按:其實到而家我都未睇的…哈),偶然看到人家的blog寫了篇《龍櫻》(雖然這名較直接,但還是龍櫻有意思點)女王的教室的對照,一看之下對劇興趣頓生。始於小學離我太遠,而且當年還要考學能測驗來搏升第一志願的小鬼早就知唔讀書唔得的道理。反之劇是高中生升大學的故事,預科惡夢對我來說還像昨天般近的事,又怎能不叫我邊看邊對號入座呢?﹗天海,繼我放下了Top Caster之後,我又再放棄你的劇了。

(2/3/12後按:嘩﹗睇番張相真係五年人事幾番新…)故事每集開頭都會講一次,簡單而言就是一班爛泥學生和奇怪律師一起奮鬥考入東大的「感人」故事:話說曾是暴走族的三流律師—櫻木建二(阿部寬),為了增加自己的業績,要將原本瀕臨破產、平均偏差值36、大學錄取率只有2%、被稱為「笨蛋高中」的私立龍山高中,改造成每年有超過一百人以上考進東京大學(日本的第一志願)的升學名校,並賭上了自己的名聲。而第一年,他的目標是五個學生成功考入東大,為此,他進行一系列針對入學試的特訓、改革…

東大,是身份象徵、是將來、是成功的通行證;煲日劇常見東大畢業生成了政府、私人機構重要骨幹,雖然他們是天之驕子,不過言行舉止土頭土腦、高傲、自命不凡…,不知何解,劇中的東大畢業生總是M字額的中年西裝男,又總是給工作壓力壓得不可交加,總是不能/懂舒解自己的壓力。當然,他們的壓力十居其九是自己壓給自己—劇中人往往開口埋口「我可是東大的啊﹗」印象最深是《沒有天使的街角》第一集找演心理輔導員酒井法子訴苦的東大中年男…

劇集一開始就用雲集優秀學生的「秀明館」高中和雲集笨蛋學生高中龍山高中對照,一看就知那所高中出品像東大未來學生。龍山高中的嘛,實在太九唔搭八了,所以後來櫻木提出東大特訓班才會引起極大的震撼,整所學校包括老師們壓根兒沒想過要入東大,可能連入大學都沒想過…

櫻木提出,東大是身份象徵,就算今天是龍山笨蛋,明天入了東大人家自不然對你另眼相看,笨蛋一世給欺壓,入了東大成了精英份子就可以反過來改寫社會規則。

看著看著,我想起了當年的情景…

母校是所不俗的學校,雖然不是傳統名校,校風清新純樸(我像是賣廣告吧?﹗),沒有搶10A的壓力,倒有很多熱心教學的老師;一直覺得原校不怎樣,離開後還 是覺得她最好,預科轉校後簡直是天堂與地獄,新校當然沒龍山高中那麼誇張,但…上堂可以瞓覺?可以走堂?請一日病假唔使醫生紙?(這個quota我可是用盡來逃避我最討厭的體育科),突然覺得未來沒希望--還可以入u嗎?不入u還可以做甚麼?中七程度可以搵到工嗎?升中七的暑假甚至想過退學轉去讀商科秘書…總之有一技之長好過無聊等死--可不想在A-Level和中作人肉屍底啊…

望著選科資料只有滴汗和無奈。港大? (港大在香港的地位又好像沒有東大那麼神?﹗)我可以嗎?中大?唔好玩啦…科大?算把啦。浸大?哎…理大?我可是恨入恨到流口水的說﹗城大…eeee… 看著龍山高中的笨蛋,就好像看到當年的我,雖然我沒遇上像櫻木般魔鬼的老師,但總算有堆感到水深火熱知道大禍臨頭的同學。等死不如自救,終於「發奮」了一個中七(我的中六都在發夢中渡過了…) 故事的結局…唉…總之唉到現在我仍在唉聲嘆氣。

我常想,如果可以像日本、台灣甚至澳門般可以逐家大學考入學試,不用被和A-Level和Jupas一次定生死,多好。

好,懷舊完畢。

櫻木像不像阿久津我可不知道,因為沒看過《女王》嘛,我反而覺得像《GTO》和《不良少年回母校》,同是由前爛仔當老師面對騎呢學生,做老師的會更明白學生 (當然學生都係爛仔的說)心境和面對的問題,由櫻木來號召「東大特訓班」就更有說服力,試吓搵傳統熱血老師型的井野老師(長谷川京子)出面,我想做學生的真係啋佢都傻。櫻木和阿久津最相似的地方,應該是同樣毫不留情的揭露社會現實,讓明明應該在學校裡快快樂樂的學生感到現實的殘酷,都係嗰句--我無睇《女王》,光看劇評都多多少少感到當中震撼--小學不是應該天真快樂的過嗎?哼,想當年四年班我們可要為學能測驗奮鬥了,明明是玩的星期六都要用來做練習,有幾快樂呀﹗總覺得看完,我會沒太大感覺。《龍櫻》倒是讓我想很多,求學是否求分數?讀大學為啥?入了名牌大學真能改變一生?還是那句--感同身受。

我的想法是,小學到初中是學習期,求學應該是樂趣,要不怎能打好知識基礎,建立理念、道德、價值觀、常識(怎麼我會遇到那麼多無常識的人﹗有無攪錯﹗), 一個人的行為品格在這時期成型,讓他們全科學習,除了是打好根基外,就是讓年青人知道他們的專長、興趣在那方面;太強調分數,總覺得令小朋友失去學習的興趣和動力,又埋沒他們才能,甚至創意﹗到高中、大學階段學科越讀越專門,這時期求學講實際,讀大學為知識以外就是為搵份好工。當然,為興趣還是為前途是個痛苦的抉擇,興趣在文科(如我)又偏偏走去讀商科(又如我),為的…當然是覺得商科就職可能性較大,在市場上認受性又好像大點,是功利主義?不能否認, 有。

這劇我只看了兩集…其實…都已感同身受成咁,睇完都唔知點算…

講番套劇。

初看演員排頭,擔大旗的是阿部寬--又是那個親切的目無表情講大道理再配暗裡戚咀,看得我滿有期待,冷面笑匠做爛仔律師加老師會是如何一番光景?再看原著…嘩…咁似樣既?﹗選角的應記一功。另一擔大旗的是長谷川京子,熱血烏龍教師乙件,演出…暫時無咩意見,係佢個髮型有啲醜,好似多年前 《Batman》阿貓女郎米雪飛花平時個秘書look咁,電曲再束起感覺…好似老咗啲﹗學生嘛,山下智久?又係佢?我睇緊《欺詐獵人》阿大佬﹗我睇Johnny仔睇到嘔…所以先整套阿部寬來平衡吓,誰不知…唉。小池徹平?喂大佬,我剛剛先ko了《我Miss係大佬二》,點解又見到佢(其實應該問我自己…)?﹗兩人的壞學生look…完全係《野豬》加《我Miss係大佬二》…救命,夠啦…我唔要Johnny事務所啲靚仔啦(雖然小池唔係J家的)…嗚嗚。女生們反倒新鮮感十足;長澤雅美是第一次看,新垣結衣和サエコ之前看過《MBMH》和《交響情人夢》兩人都是清純打扮,《龍櫻》中就是花俏學生妹,完全係新宿求其執一件古古力妹的樣,如果掉番轉先看她們花俏look再看清純look可能看不入眼了。

題外話,看《我Miss係大佬二》每到中段都要被「逼」聽龜梨和也的插曲《絆》(佢唱歌把聲感覺幾似堂本光一…),聽了十集有點膩…;這回到山下首《カラフル》又係中段播一播,如是者又要被逼聽十一次,我諗,我又有一首歌聽得太多而有想嘔的感覺…05年,看完《FNS歌謠祭》,無看過《野豬》的本人聽了 《青春Amigo》後覺得幾好聽貪得意買了這張single,早就聽過上述兩首sidecut,當年覺得很不俗的說,不過兩首插曲的劇集我呢期先睇,又係 一個後知後覺…哈哈

再題外話,個人較喜歡早稻田大學(無得解,我都唔知點解),像在香港我最愛(forever熱愛)是理大,反倒從沒想過入港大(雖然我知有些科目收分唔高,自己的成績足夠有餘…),抗拒名牌大學,是非名校生的本能反應吧?﹗
***************************
官網
劇集資料

16 則留言:

  1. 哈哈我從來冇諗過入港大喎
    我果陣都一心入某大, 其實係貪果度地方大空氣好似返間學校. 很膚淺的想法

    早稻田都勁, 不過係私校黎o既

    讀左咁多年書, 最辛苦係考AL. 過到AL咩試都變小事了

    26th Jan 2007 12:07 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 放心,我比你更膚淺…小時我就恨入POLY,原因是地點方便,大個就覺得讀POLY的人有個性~哈。可恨最後讀的不是POLY…嗚嗚…
      早稻田…我諗係因為廣末涼子…我有一期好鐘意睇佢…
      我都覺A-LEVEL好魔鬼,最慘付出和收獲未必成正比,好FRUSTRATE,唔怪得YR.1的同學十個有八個都係玩~

      26th Jan 2007 14:11 PM

      刪除
    2. 商場大學的方便度同紅隧大學比係有過之而無不及. 火車又有地鐵又有, 仲有座entertainment building.
      最唔方便我覺得係勞斯萊斯大學同屯門大學.
      我校唔方便就因為太大同地區偏遠冇得蒲, 本身就係一個郊野公園, 但都叫做有火車到, 輸勞大(勞工大學?)同屯大一個馬鼻咁.

      26th Jan 2007 14:55 PM

      刪除
    3. 本人熱愛搭巴士嘛,而且係港島人,紅隧大學過海第一個站就係,商場u要搭地鐵,which is我至唔鐘意搭的交通公具…
      除了自己分數/易入度,地點都係我考慮之一,所以我主打考慮以上兩間u…諗起都覺兒戲~哈
      唔怕話你知,懶鬼如我在自家大學教學樓去康樂樓都嫌遠,曾經被同學取笑好在無讀你間u,唔係肯定死係返學途中…

      26th Jan 2007 17:09 PM

      刪除
    4. 如果你黎郊野公園大學讀書就死得啦, 轉堂都分分鐘要上山落山坐巴士

      咁商大同紅大都的確係你o既good choice

      26th Jan 2007 17:17 PM

      刪除
    5. 我都好多謝上天撞鬼的將我送進商場大學…
      註定我係個都市人(唔該back住林憶蓮啲都市系列歌曲丫﹗)

      29th Jan 2007 09:17 AM

      刪除
  2. 呢套有睇. 搭到咀!

    我入大學. 同你一樣"總之唉到現在我仍在唉聲嘆氣". 有機會的話我會寫文講下架啦(好似欠落好多篇呢類"有機會會寫"的文)

    龍櫻我覺得比起女王好. 女王我睇0左一兩集放棄. 雖然挑戰教育的觀念, 但冇女王咁偏激. 我覺得時下年青人會幾有共鳴(可惜, 我已不屬年青人)

    p.s.我終於買0左交響情人夢同my boss my hero 啦. 前者努力煲劇中.
    26th Jan 2007 12:24 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 商場U,總之係又愛又恨,她不是我心儀的,但個學科我又鐘意,所以無轉校,但讀唔到POLY又令我一直心思思…總之個感覺好複雜啦﹗
      年青嘛…個心境仲係囉。望住龍高啲學生我就感覺好強烈,睇咗第一集十五分鐘已諗到好多野…真撞鬼~
      交響情人夢爆笑度無MY BOSS MY HERO咁勁,睇咗千秋王子先啦,之後才一齊讚頌真喜男﹗~

      26th Jan 2007 14:28 PM

      刪除
  3. 在下是被此劇感染的人之一,現在決心學日文有一半都是因為看了這套劇所致。

    劇中「求學就是求東大」的確很中Point,為求入東大不擇手段,但很多方法又真的適合香港學生去效法...個人認為是比女王好看的。

    不得不提是劇中的學生主角實在太養眼了,帥哥美女大集合...

    26th Jan 2007 12:53 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 在香港何嘗唔係以成績判斷一個人的成與敗,無論個教育制度點改,都仲係以考試定生死,只要經歷過魔鬼會/高考的人,看這套劇一定有很深的感受~
      當社會標榜成績,以學校名氣判斷一個人的將來時,求學自己不是求知識,說實在,求學就是求東大我覺得有道理,只是劇中一堆爛泥學生挑戰東大就真係好誇…引得我好想快啲睇晒佢快啲知究竟考唔考到…
      老實說,學能測驗的回憶令我覺得自己的小學生活其實都幾魔鬼,看「女王」可能不會有看「龍櫻」的共鳴,還是努力煲「龍櫻」~
      劇中三個女學生又真係各有特色…只是…啲男生…唔係佢地演出既問題…係我連續幾套校園劇連住睇…睇到我有嘔的感覺…

      26th Jan 2007 14:26 PM

      刪除
  4. 喂, 你覺唔覺千秋王好勁似黎明呀. 把聲又似, 個樣有點似. 有d 神情好似... 同埋, 我好似鍾意0左玉木宏呀, 點算呀?!!! (同佢似黎明係冇關係0既)

    blue - 勞斯萊斯大學唔明添...? 我有一次係你加U 過夜的經驗 (不是屈蛇啦. 只是伴娘捉0左我去d 宗教活動係個度搞) 我成晚諗起辮子姑娘的故事....

    26th Jan 2007 16:59 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 玉木宏和黎明…umum…我會覺得玉木眼神殺死人過黎明,但好不幸佢殺唔死我﹗哈哈
      唔使擔心,你有我﹗我邊欣賞龜梨和也邊接受唔到自己對佢既欣賞…撞鬼,佢仲細過我細佬呀…真係救命…

      勞斯萊斯大學係咪港島唯一的大學?﹗我都估緊…
      blue的大學…我可以很自豪的說未去過﹗嘩哈哈。七間u的open day當年我都無去(可見我幾勤力讀書),只在交japus form時去過商場大學,咁就中咗招啦﹗

      26th Jan 2007 17:05 PM

      刪除
    2. 你不知道西貢大學當年嚴重超知所以被稱為勞斯萊斯大學嗎?

      啊, 辮子姑娘條路其實沒甚麼啦, 只是多一點樹吧
      我試過晚上自己一個人走過, 也沒事發生...

      26th Jan 2007 17:08 PM

      刪除
    3. 咦…我仲以為rolls royce係指港島u添…
      辮子姑娘…完全搭唔到爹…我都係注定做市區人架啦…嗚嗚…

      26th Jan 2007 17:10 PM

      刪除
  5. 哈哈,港大、郊大、勞大、隧大、商大、基督教大學、屯大,我都去過哂啦,不過冇一間入到!!最後入左最近由學院變左做大學的海拔最高學府---樹大!!

    我個人做鍾意係郊大,覺得住hall,校園夠大,先似讀大學。太方便的校園,冇左種做大學生的感覺!!

    13th Mar 2007 17:39 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我a-level放榜後本來有機會陪同學上去樹大拎form的,不過後來又無去到,那天反而去咗基督教大學…
      其實我覺得商大太唔似大學啦,大學應該似郊大那種山卡拉地方,花草樹木樣樣有,又夠大地方…咁先夠文化學習氣息嘛…

      12th Oct 2008 01:16 AM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD