2008/01/09

[日劇]笑中有淚的《歌姬》

唔通係長瀨智也和制作人磯山晶唔夾時辰八字?打從遠古的《池袋西口公園》到《虎與龍》到現在的《歌姬》都係不賴架喎,但就硬係叫好唔叫座;新作《歌姬》少了舊作《池》和《虎》的古靈精怪,結果反而更慘淡…

(下文盡量唔爆劇情,但越落會爆得越多,小心﹗)

光看文案說甚麼熱血男兒失憶前後的戀愛故事,失驚無神又插上一個歌姬(初時以為關步姐事…),而且故事設定於昭和三十年,成件事我只聯想到一個「悶」字,要不是長瀨智也和磯山晶,99.999999999999999999%我不會看。

不過唔睇,係走寶的說。

話說此劇改編自舞台劇,所以故事其實十分簡單,每集就是土佐清水市各人生活誌;鎮上有純樸良民,亦有惡死黑社會,不過惡死人埋藏著善良的心眼,即是說都係忠的,忠既奸既總是守望相助,十足小鎮風情。場景不是收留四萬十太郎(長瀨智也)的岸田家經營的擸戶座電影院,就是騎呢女子鯖子開的民宿,一係就去艷女瑪麗開的酒吧飲酒吹水;劇中人個個性格鮮明(甚至是誇張騎呢…),鮮到係造型已十分搶鏡,又多怪言怪行(甚至係幾誇張),成件事好舞台劇感覺,不知劇集前身係舞台劇的話,真係以為編劇攪騎呢爛gag…

此劇suppose應該是一部愛情劇,不過男女主角的戀愛(甚至三角)線一路未正式浮上水,頭幾集舖的都是太郎失憶後在土佐清水的生活,實在幾考煲劇者的耐性…我想此劇不叫座的原因就是頭幾集唔知佢做乜,去中村拎新戲膠卷、自慢大會等,劇中人就係不停跑來跑去,無時無刻daily natural high,實在,做乜?

妙在頭幾集唔知佢做乜的劇情舖了很多伏線,一路睇落去就發現很多奇妙的前後呼應,很多看似無聊的gag都是極有心思的安排,當男女主角戀情、失憶等主線浮上水,細心啲睇,甚至會發現結局早就藏在初段的伏線裡,「原來係咁」之聲此起彼落(喺我心度…哈哈)。

講咗咁耐都應該講吓我睇此劇的主要原因:長瀨智也先生,呵呵。說實在太郎這角色失憶前是溫文書生,失憶後是大情大性,同時仲有個現代既無用男角色,真係幾有挑戰性的。當中又以失憶後戲份最多,咁阿智也哥成日大呼大叫,唔知點解我會不停諗起《巨星夫婿2003》(這套特嘈﹗)、《My Boss My Hero》的真喜男和《虎與龍》的小虎,啲表情真係好鬼似,熟口熟面的(鐘意的話可以加埋《池袋西口公園》和《半個醫生》)…尤其是那些瞪大眼依起棚牙大笑的表情,十足真喜男昭和版…

多得佢呢啲表情引吓我笑我先忍得過頭幾集入中段戲肉--太郎的過去,到佢恢復記憶(失得就一定會有恢復既劇情架啦?),太郎硬著心腸做決定時,那些熱淚盈眶又強忍淚水的表情感染力有十個強…睇到本人都忍唔住熱淚盈眶埋一份…

唔知點解次次睇親長瀨君(我在扮熟…哈哈)的劇佢都係做啲大情大性熱血份子(簡稱嘈),前兩套劇又玩喜劇,今回初初都以為佢玩第三次攪笑,誰不知是悲喜交集,演技真不賴啊﹗諗諗吓,睇佢做啲文靜角色,真係要數番去x年前的《白流線》了…

女主角相武紗季不知何解我對佢個樣真係無乜印象,就算睇(過吓)《華麗的一族》都係無…睇完呢套其實印象都講唔上深(我掛住睇長瀨…),不過佢呢個純樸小女孩幾可愛…雖然…我最想知既…都係…佢同長瀨係咪真的…umum…

結論呢,雖然頭幾集有點不明所以,但故事很感人,演員演出有水準,佈景道具又十分用心,實在是部值得一看的劇啊。文章以笑中有淚為題,淚是灑給昭和年代那part,笑就係現代那part,這套劇劇不可以貌相,真係要用心睇到尾的說。

現下未看《SP》和《伽利略》,暫時07出品的劇集,滿足度以《歌姬》最高囉~
**********************************************
爆劇情了…

很喜歡此劇舖的伏線,舖得自然而不突兀,當故事推進下去才發現原來之前已有這樣一個提示啊﹗實在是太強了…我邊看小鈴如何將太郎行為和他記憶恢復度聯在一起就邊替她緊張…

記憶錯亂伏線:
  • 從來無表演過唱歌的他在自慢大會忽然拎結他唱英文歌
  • 識更正鯖子"good bye"為"good luck"
  • 提起小孩出生要由祖父名的家規
每當太郎出現些不明所以的行為,都不禁為小鈴擔心…

劇中人和歌姬的關係:
  • 歌姬即係太郎(本名及川勇一)女兒櫻,她之所以想做歌手是因為她自小以為父親死了,一心想將歌聲獻給天國的父親…
  • 一開始小泉櫻舉行引退記者會,提到覺得再唱下去已沒意義,原因就是父親太郎死了
  • 第二集自慢大會的芥川被太郎打完一身後就沒再出場,後來才知他被太郎的說話感動了,到東京努力找機會,幾經辛苦終於正式出道做歌手,後來更成為德高望重的大師,而且教太郎女兒小櫻唱歌﹗
  • 劇初來到鯖子旅館打工的大學生常跟住太郎,慢慢對電影產生興趣,硬轉埋個占士甸造型,就被太郎叫作「占姆士」,又被太郎鼓勵佢努力向電影制作人之路出發…後來占姆士果然做了出色劇作家,藝名是「占姆士太郎」…
  • 小泉旭(太郎孫子,櫻的兒子)知道祖父的事跡後深受感動,決定努力振作在電影公司工作,而佢更搵來上面兩位大師幫佢手…套戲就係講「歌姬」啦…
小鈴最後感情情歸何處其實係無正式交代,但2007年劇情提到擸戶座戲院主人姓松中,小鈴和誰在一起就呼之欲出了﹗而她的孫女叫「瑠璃子」,又戴著太郎送的珍珠頸鍊,小鈴心底最掛著的是誰又是十分呼之欲出,愛死這個畫公仔唔畫出腸的結尾。而兩人的孫子:旭和瑠璃子,分別是太郎最愛的兩個日活演員的名字,他在劇中不只一次提過他日有孩子要改這兩個名,真係十個前後呼應啊…那末,上兩代不能走在一起的憾事就由現代的孫子去達成,一個出奇不意的happy ending,所以說,我是看到笑中有淚的囉~
*************************************************
今期熱煲:長瀨智也~
歌姬@維基
劇集資料

12 則留言:

  1. 第一次留言,多多指教!!
    又多一個講《歌姬》的blog了,真開心
    其實客觀看,真的被頭幾集搞壞了收視@@
    而且那個不知所以的劇名,真的會令人以為長瀨要沾步姐的光(其實又何需要呢?)
    喜歡太郎與小鈴,為他們未能在一起而感到失落,雖然小泉旭與松中琉璃子有發展機會,但如果是長瀨跟相武紗季就更好啦....(不過不要像竹內結子和中村獅童就好了,當日看了《藉著雨點說愛你》為他們感動,現在卻是不敢翻看怕破壞了美感....)

    10th Jan 2008 01:11 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好~看了你的文,大家也是《歌姬》的支持者啊~
      因為第一集我係劇集上正場是看的,而後來的集數我係最近先睇,唔太記得第一集,再睇番原來一開頭小泉櫻引退又係交代咗好多結局既細節,但呢啲都係睇到尾掉番轉頭諗起先會解得通,所以一開始我睇到一頭霧水,仲覺得套野好無厘頭,這樣的安排真係幾大膽呢…
      而家報紙又話長瀨和相武係煙幕,長瀨女友另有其人喎,我諗唔係當事人親口承認,當係睇花邊算了…

      11th Jan 2008 10:05 AM

      刪除
  2. 好開心,冰子出文講《歌姬》!今天的開心事。看之前,對這劇我完全沒有興趣的說。初頭大班人在搞笑?同劇名又無乜關係,報章又誤導,一頭霧水...

    話說制作人磯山晶真有慧眼,但無%眼(收視率%)。不過《虎與龍》的dvd聽聞在日本賣得很好。

    10th Jan 2008 05:02 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 《歌姬》前部用得太多篇幅舖排啦,個主線一路唔浮上水,故事好似摸不著邊際,好多人應該前期就頂唔順唔追的了…
      雖然睇落去就發現原來前部無聊的劇情和後面係有莫大關係的,但又有幾多人真係有耐性睇落去…
      磯山晶、堤導和宮藤可能攪怪形象太深入民心,人們先入為主覺得佢地又拍怪野所以唔睇囉…
      佢地啲劇好多都係有口碑但無收視的…
      睇完《歌姬》我又想翻煲吓長瀨舊劇…琴晚開始煲番《虎與龍》了…呵呵

      11th Jan 2008 10:10 AM

      刪除
  3. 這篇好強,natural daily high,嘻,真的。冰子寫的伏線劇情,我讀著在回味,正!我看劇時沒有看得咁仔細。果然是不仔細看會錯過正野。

    其實我不太明,失憶者如果舊日記憶回來,會可能忘掉失憶後至此的記憶嗎?有關失憶者的知識,全從自小看的戲得來,真是不記得有這樣的病例/劇情?

    我差點不post我篇雜亂感想,結果都係發啦,不發白不發...
    http://toothgatherer.blogspot.com/2008/01/blog-post_09.html

    10th Jan 2008 10:37 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我係睇完劇照打番出呢咋,其實啲伏線都係小鈴解謎的說…
      我諗係五十年代醫學概念覺得失憶者恢復番記憶可能會無咗啲記憶掛?咁當年醫生唔昌明,都唔知腦袋既可行性既…
      同埋,要不是太郎擔心可能無咗土佐既記憶,邊有咁多戲做?咁佢大可以放心俾美和子刺激番啲舊記憶…小鈴又唔使驚太郎記番以前啲野了…
      看了你的文,還未有時間留個言呢~哈,文一定要發,一定要推吓這部唔睇以為無聊野,睇完就知係好野的劇啊﹗

      11th Jan 2008 10:16 AM

      刪除
  4. 多謝!其實我想如果有機會看看原裝舞台劇(雖然唔識日文),因為想知道邊啲係日劇版嘅沙石...
    當然長瀨真的很強啦,單緋聞就當係大家都好入戲就算了,免得好似竹內結子@@不過我係好鍾意果個後代再續前緣的結局,雖然係老土!

    11th Jan 2008 18:58 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 高興認識你啊~
      我之前睇shock(堂本光一的舞台劇)我都唔知佢講乜,係睇住啲人行來行去…哈…
      個再續前緣結局化解咗太郎和鈴既悲情結局,雖然係少少老土,不過作為觀眾可以笑住睇完一套劇都係好既…我好怕悲情野的說…哈哈…
      唔知係咪劇既promote既…呢水又無乜二人既報導啦喎…

      12th Jan 2008 21:16 PM

      刪除
  5. 大塚日月25/7/12 15:03

    真係服左你, 你真係長瀨既粉絲, 我睇左頭半集, 悶到死,下半集都要求其fast forward就算, 你竟然可以由頭追落尾...

    12th Jan 2008 12:33 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈…實在我睇第一集時係覺唔知佢做乜,雖然未至於悶…不過都ok難頂,唔係長瀨主演的話我可能放棄咗好耐的了…
      不能否認…本人係十分忠實的長瀨粉~呵…

      12th Jan 2008 21:19 PM |

      刪除
  6. 因為段緋聞係套劇完左之後先再度浮上水面,直覺覺得唔似係宣傳(因為收視太差了吧@@)不過其實戲假情真如何結局係唔好既(硬起諗起竹內結子,因為本來好鍾意《藉著雨點說愛你》,仲為呢一對而開心,但係後來....搞到唔敢重睇.....)咁就當由佢了....
    而且長瀨都好似同「梅村同學」傳過啦,不過果次係咪發生係全劇播完後就唔知了...而且當時MBMH收視咁好,同《歌姬》差天共地....
    我鍾意冰子你的文筆,夠抵死,尤其狂推daily natural high!!

    13th Jan 2008 21:36 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔知呢,mbmh同今次我都覺係為劇集宣傳…加埋歌姬出街前長瀨同步姐散咗,傳媒更加多兩錢肉緊update佢最新感情狀況呢…(我好專心八呢啲八掛野…)…
      多謝你啊~其實我有諗過係咪寫得太口語,不過就係口語我自己先寫得過癮…哈哈…
      daily natural high係真心覺得架,都唔知做乜啲人係咪都大聲叫,又狂笑狂跳的…orz

      14th Jan 2008 23:16 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD