2008/03/05

我係屋邨大﹗

看呂大樂的《唔該.賣單》說香港戰後嬰兒潮世代,口邊常掛著「我屋邨大架﹗」一句,講出口的多數是已經隨7、80年代經濟起飛,從低下階層變成中產甚至更高更強,(絕)大多已搬離屋邨的一族。這一句隨了包含對當年生活的回憶和懷念,就是(多多少少)靠自己改變命運的自傲,這又是獅子山下的傳奇了。

本人沒趕上他們那班車,還只是個小小二打六。不過,屋邨生活倒是帶來頗多回憶…

上面所說的屋邨(要用"邨"字才夠地道吧﹗)泛指公屋邨,說來詭異,本人家住的其實是居屋,不過位於某屋邨的中心地帶,其實都算是該邨的一份子吧。由於小時雙親為口奔馳,他們都不想獨留小兒在家,於是放學後的時光就在家附近同學仔屋企打發,他們的家就散落於該屋邨不同座數,五湖四海皆兄弟也~。

話說吾邨叫「XY邨」,所有樓都叫「_Y樓」,而同區還有好幾條以「_Y邨」命名的屋邨,話實本人在這兒住了這麼久還記不下所有「_Y樓」,最熟就是近自己附近幾座,最騎呢的是這麼多「_Y樓」但邨內卻一幅地圖都沒有…這不止玩死遠道來探親的人,更玩死吾等邨民…真會被考起的說…

在那個沒拐子佬但有鹹濕佬的年代,呀auntie(即同學媽咪,客氣叫auntie,熟的就直呼x師奶…)十居其九不允我等小兒走到街上玩那些沒啥安全墊的遊樂場玩意,雖然,我也不明白千秋、乙水乙水轉和sir滑梯有啥好玩,但一班小兒圍埋自然玩興大發…。又在那傳說中鹹濕佬的魔掌下,我們也是不可在單位出面的走廊玩的,換句話說,我們是很自閉的躲在屋中…嗚。在那個沒電腦,Gameboy還是給父母有限度供應的年代,就是不停睇電視(看倌明為何本人是電視精了吧?),玩甚麼玩具不太記得了…(02/01/13後按:是芭比吧?﹗同埋造就我鐘意睇書囉…)

不能在走廊玩很浪費,常覺得那是玩捉迷藏頭號好地點,不過當時吾邨治安不好,除了色魔還有樓梯口劫案(之後的屯門色魔更弄得人心惶惶,要記得當年大門沒密碼鎖,電梯也沒閉路電視),於是家長們都不允小兒單獨行動。雖然,被多位auntie們指為色魔的叔叔到今時今日還住在吾邨,而多年來本人都沒聽聞他犯甚麼風化案被捕…

要玩就要等有大人時才可以玩囉,要等何時呢?當然就是大人們開枱,這只限在遠古還未有扣分制的年代,記得小時(真的很小…即n年前)還試過在lobby打邊爐(還是bbq呢?XDDDD很誇張…)

而那些沒啥安全墊的遊樂場,功用有二,一是讓附近阿伯阿婆曬被曬衫,雖然我常覺得擺在街上應該比在家曬更污漕…二成為大人為小兒拍照的道具…家母每年趁表兄弟姐妹聚在一起,一定會走到樓下公園影個大合照…

講起曬衫,我常覺得舊屋邨那些「三支香」設計很難攪,話實那三支竹向前伸的,要將衫掛在竹上都咪話唔危險,而且也掛不得多件吧?另外就是那個滿是菱形的鐵閘,我常覺得一不小心就會被夾到手…還有大門旁的氣窗…umum…即係呢,不封好的話很容易被人從屋外看到屋內情況…好像不太安全啊?﹗不得不提當然是那部不知何解總是一陣尿濕味的電梯…明明現下已有閉路電視…怎麼還是這麼一陣味…

說起上來最令人懷念的還是辦館和士多,士多有一眾又平又正的零食,一蚊幾毛都有交易,汽水糖、魷魚絲、哨子糖、super lemon等均為至愛,得閒就玩五毛一支紅色吹波膠,雖然總是吹到一口膠味…另有土炮手作:冰菠蘿,個人覺得好味過常溫食的菠蘿~哈哈,還有那些一蚊抽獎,但不知何解小獎到大獎都總是噹噹一大個…不過重點都係,老闆見街坊小兒不乏減吓價或私人醒,舊街坊人情味是現下超市便利店所不能比的說…。

只是家附近的小店都關門大吉了,留下一個又一個的吉舖…唉。說起來本人都算老居民,看著吾邨的進化少不免有點感概…

另外的文:
我等到poster也黃了
2nd Little Life - 店舖+又一堆恐怖舊物…

另外的:
聽得感動的香港之歌… (我很愛港吧?﹗XDDDD)
我是「香港」人
嬴在起跑線之馬路版
細個唔操將來怎辦?
香港人
看展覽:法國大革命&香港故事

12 則留言:

  1. poonwinghang2/1/13 23:39

    至少叫「XY邨」「_Y樓」
    都好過宜家叫埋「首都」果d名…
    方便宜記,同埋似住得人

    5th Mar 2008 14:25 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 啲豪宅名簡直係creative…
      我見啲公屋/居屋名都仲好正常,都係xx邨/xx苑/xx居咁,最多xx台…可以接受啦…

      5th Mar 2008 16:16 PM

      刪除

  2. "只是家附近的小店都關門大吉了"
    唉...又或者變晒做連鎖,真係令人不勝唏噓

    5th Mar 2008 16:06 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 你說得太對了…
      話實區區商場連鎖化都算…連鎖到街坊小店…實在…度度都係那幾間舖和賣嗰啲野,唔通呢啲先算係特色?

      5th Mar 2008 16:17 PM

      刪除
  3. 大家都係屋邨大
    好兄弟! 飲!

    5th Mar 2008 22:20 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 要唱歌嗎?
      人生有個真正朋友的確好極﹗飲勝﹗~

      5th Mar 2008 22:50 PM

      刪除
    2. 星爺尿壺?
      我唔係住屋邨, 但同學仔係.
      咦, 我地又無話要小心喎. 當年D色魔我諗係唔搞男仔既... :P
      (家陣色魔進步左?!)
      係屋企可以玩紅白機, 超任呢D電視遊戲機啊~
      我都係電視精...
      用紙皮玩滑梯...

      6th Mar 2008 02:05 AM

      刪除
    3. 哈,咪就係星爺個尿壺﹗
      理論上男仔係無女仔咁驚,不過係理論上咋,打刧色魔既野好難講佢target男定女既都…
      細時屋企和朋友家都無紅白機,得gameboy咋,家用機係中學時我弟買ps先有,好out…哈哈…
      所以我專注睇電視,家家戶戶一定有嘛﹗
      紙皮這個我唔敢玩,我好細膽,跳樓梯都唔敢,猜樓梯好了…哈哈…

      6th Mar 2008 10:18 AM

      刪除
  4. 沒有金魚佬的年代……有過嗎???

    6th Mar 2008 00:32 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 點會無金魚佬…吾邨好多…

      6th Mar 2008 10:15 AM

      刪除
  5. 被人指為咸濕佬的人? 係咪真係架? 點解咁叫佢架...
    如果唔係咪好慘? 比人話左幾廿年...
    我家樓下的藍球場久不久都會close比住客曨被, 但平時唔曬得囉, 咁平時曬人地咪玩唔到囉? 唔會比人沒收咩?

    6th Mar 2008 13:06 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都唔知呀,那個是矮細和奇怪衣著品味的叔叔,實在多年來都無聽過佢被人拉囉…
      話時話呢,我家樓下的阿伯阿婆在公園曬衫時會順便坐喺附近傾計吹水,有細路行近啲玩都被佢地鬧架…
      而家管得緊啲就無咁多人落街曬衫,以前可是一街萬國旗,很壯觀的說﹗

      7th Mar 2008 10:35 AM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD