2010/09/14

細個唔操將來怎辦?

睇報讀到這一篇,忽然很慶幸我娘一向俾我自由發展,又很慶幸我是上(上上上上)x代出生的,那個年代小朋友不用十八般武藝,只管乖乖上學做功課食飯瞓覺就得,bonus係睇電視。(呵﹗)

印象中暑假我只有學吓畫畫,去市政局(不好﹗也是年紀之暴露﹗不過平嘛,娘很喜歡報的)參加游泳班,要不就到救世軍學整手作仔,其餘時間就係食和瞓 (XDDDDD),…好似係升中一那年先有補個英文和數學先修班。當年的我拍埋而家啲小朋友度,十成九係一舊蕃薯,因為我絕對不會識各式恐龍的英文串法 (恐龍怕且我都串唔出…)…拼音好似係小一二時學過,一早就還番晒俾老師了。更莫說甚麼遊學團、珠心算甚麼的,當年的我只有一種武藝…就係睇電視﹗卡

這樣玩住大hea住讀的我總算無穿無爛讀到上大學,搵到份養得起自己既工,總算過得去吧。其實我很想知道在十八般武藝催谷下長大的小孩子會有幾勁?﹗聽過有 些家長甚至上午下午各上一家幼稚園,每天上學後都要上各式興趣班,三歲人兒學英文、國語之餘仲學埋外語如西粉等(!!!!!!),咁起跑線已經在喪谷,係 咪又真係谷得起?小孩子長大後係咪又真係勁啲呢?

好了,我知我唔係家長…只憑自己陳年童年回憶來說人家三道人家四不合時宜了…um…只是在想,幼稚園時代應該係成個讀書過程最relax的年代嘛(我童年係滿載無聊既又…),幾難得可以無考試壓力邊玩邊學,如果幼稚園時唔玩,小學又話要考升中試,中學又話要考文憑試,入u又話要爆gpa4…人生又何來樂趣呢…

小朋友從小就被潛移默化要嬴在起跑線,但大學學位多又越來越不值錢,然後前幾代5,6,7,80後既人都未有耐退休仲排緊隊上位,除非父母有 connection可以舖到條黃金大道俾仔女,要不都一樣如千千萬萬個新鮮人一樣由散仔做起,從小被育成精英的小朋友會不會覺得被騙呢…(老實說,父母 從小都說讀完大學可以點點點勁…到長大了…車…咪又係要捱…)

好了好了,我知子非魚安知魚之樂,我沒有仔女嘛,梗係唔明做父母既苦心啦,咁當我無講野啦。

越看得多現下小孩子的「超級」育成計劃,越慶幸我是x年前出生的。

說父母讓我自由發展,其實係佢地已經身不由己去管。爹和娘學歷都只有小學,五、六年班時的功課已經睇唔掂,要交俾補習老師了(不過我覺得佢地樂意俾錢囉…因 為個miss好惡…嚇到佢個衰女會乖乖溫書…記得有次成版worksheet都串錯同一隻字…miss罰錯一隻打一吓手板啊﹗),到中一除中文外全部都係 英文,更加要自己攪掂。諗番,某程度係由細已經train自己為自己負責。娘常說,書係讀嚟為自己…唔係為佢既…

娘係為我 舖路舖到去選中學,中三選科佢已經由得我來,大學選科也是任我胡來的。我常諗可能父母屬baby boomer,生於戰後又未去到起飛個年代,即係粵過殘片那些要細細個出嚟做野幫手養細佬妹那種,所以佢地好易滿足,總之讀到書入到u畢到業佢地已經開心 到飛起。呢套思維而家係咪已經完全不行架啦?

風和日麗完。以上

另一篇:
Me世代
嬴在起跑線之馬路版

***********************************************

又是睇google reader讀到這一篇睇到有點感概,圖中女孩細個俾阿娘逼學琴,學到想大學讀音樂時卻被娘ban了,卒之讀了不喜歡的BBA,做了份不喜歡的工,過著不喜歡的人生…

咁呢…小的都係讀BBA既,不同既係呢科係我自己選,同埋回想一吓娘好像從來都沒逼過我學啲乜,學過既都係小的真係有興趣既…um…又係一千個慶幸喎﹗

12 則留言:

  1. 定係D家長本末倒置? 仔女識八種語言, 但唔識著褲, 究竟係咪好威? 仔女識幾種樂器, 但唔識尊重別人, 又咪咪好勁?

    或耆我真的不是那個年代, 沒有辦法去明白那種價值觀...

    P.S 我都有跟市政局學過游水, 真係幾抵...


    14th Sep 2010 14:55 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我諗係個大環境逼成,大家都做過學生,被當成填鴨咁逼過,鬼唔知快樂童年係最好,但當人人都係咁逼小朋友學呢樣學那樣,有幾多個家長忍得住人做我唔做…
      (我成日被人話:你唔係家長所以大大聲咁講囉…opps…)
      當年市政局和救世軍好多好玩又平既活動,平平地可以fill晒成個暑假…我娘大愛…

      29th Oct 2010 12:22 PM

      刪除
  2. 我諗起早排2個去羅宋學ballet兩個女仔...佢地父母明顯玩大了!!!
    14th Sep 2010 16:18 PM |

    回覆刪除
    回覆
    1. 成件事係好矛盾架,你唔想學時就逼你學,到你學到好想認真發展落去就會ban你…

      29th Oct 2010 12:22 PM

      刪除
  3. 我一點兒都不覺得現在的年輕人有多勁, 比較好的, 都只是高分低能, 就算不低學能, 也是低體能. 這其實是中年人對年輕人的普遍印象, 不是我挑剔. 但造成這局面, 也是中年人的錯. 妳那例子很好, 既然逼孩子學琴, 為甚麽又不讓她讀音樂!

    Well, 適當的壓力, 還是需要的. 小孩子根本不懂甚麽才能發揮其所長, 父母就是要悉心哉培, 以免埋沒其天份. 不過, 如我父親說, 也要父母懂得哉培, 我那一代, 很多父母都是工廠出身, 對他們來説, 中學畢業已經很好了. 也的確, 那年代, 中學畢業也挺夠了, 還可以坐上工業的尾班車:P

    14th Sep 2010 18:07 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我諗除了學識之外呢,品德都緊要架囉,學識才高八斗但唔識同人相處,唔識專重人,對個小朋友成長做野都好大問題…同埋而家太多人搵姐姐湊小朋友,攪到佢地連基本照顧自己能力都無…高小生都唔識自己縛鞋帶呢啲case我真係不能置信…
      所以回想返自己細個個年代,父母未必能take case晒自己啲野,細細個就要學照顧自己,原來仲好…

      29th Oct 2010 12:29 PM

      刪除
  4. 當識彈鋼琴都唔會加分時,我就覺得太離譜了。
    如果去到另一個極端,學校冇校外活動,學乜學乜都唔計分,父母純粹為發展子女興趣而俾佢哋學,可能會更好。

    14th Sep 2010 19:59 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家座底要學幾種樂器架…跟住啲小朋友出出入入都有姐姐照顧,即係呢…識幾十萬種但唔識照顧自己,成件事好諷刺囉…
      為興趣而學係我地個年代先有的,而家無架啦…

      1st Nov 2010 12:45 PM |

      刪除
  5. 可能班父母自己無乜料到, 所以希望自己d仔女樣樣皆精黎精神上彌補自己的缺憾. 仲有, 如果班孩子一朝成名, 自己就會做星爸星媽, 到時唔多駛做都財源滾滾來.

    15th Sep 2010 07:42 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我諗好多父母都係自己小時做唔到既野希望小朋友做到,所以盡量俾多啲佢地,等如我父母讀唔到書所以想我座底入到大學咁囉…
      不過對班小朋友來說係咪真係好就係另一回事囉…

      1st Nov 2010 12:46 PM

      刪除
  6. 呵呵,睇完你篇文章,真係好能反映現實! 我可能對我個女的影響力都幾大,所以我個女都有同你一樣的想法!呀媽:我好想去番你個年代囉!

    我好奇怪佢會咁講!
    原來佢覺得因為依家d人好奸喎!
    依家一街都係大學生,留學生!但係就好似回應卜友所說高分低能! (佢一做project就會咁話!)
    我地嘅年代人單純,易滿足!只要勤力讀下書都搵到兩餐!
    17th Sep 2010 12:33 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 前陣子和70後的姐姐傾開計佢都話5,60年代的人最幸福,到2-30歲時候就係80年代經濟起飛,就算讀書唔多,那年代只要你肯做一定搵到工,有學歷既隨時一年加十幾個巴仙人工,要買樓又有居屋甲屋那些,讀書又有9年免費教育,係就係要搵兩餐好辛苦,但係要組織家庭真係唔難喎…睇番我爹和娘兩個加埋讀書既年數都唔夠我一個人多,但我就買唔起樓啦…
      無計啦,做人要向前望既,唯有加把勁,寄望明天會更好…

      1st Nov 2010 12:49 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD