2012/07/30

見工血淚史 之 3 年下篇

唔好意思,才和嬋級姐姐傾完計,轉個頭跟一位80後後輩傾完一輪,都說吾司有變故嘛,血淚史添食一篇。



是咁的,今次是位第一份工就入吾司的80後後輩,年資有「幾」,諗緊好唔好轉工。

個人生交叉點呢,因為而家份工話好唔好話差唔差,轉出去風大雨大,留喺度又唔知點咁。傳統智慧梗係話趁後生試多啲野啦,而且相比以前佢嗰組工作量是少咗好多,學野的機會係少咗。um,唔知好唔好彩呢,小的頭兩份工都有少少係逼住要轉,於是不用諗轉唔轉,係無得揀﹗如果我係佢(好會考oral啲phrase﹗),我係會既…好老實喎,無野學(aka技能增長)咁我寫乜落resume呢?雖然小的已經唔係fresh grad,有無growth都好重要架嘛…


當然,每個人character唔同(廢話﹗),你想有進步有挑戰,定係穩穩定定過日子,只求準時不求升職,係選擇,選咗就唔好怨囉。(即係睇人派散水餅時就恨…恨完又唔做…做完又恨過…)


然後後輩說都想轉,但唔知轉乜好…


其實呢,年年做阿披蘇老闆都問我有無5年計劃,然後我就心諗5乜鬼年丫…。我細個啲我的志願寫乜我都唔記得了,六年班我都唔會諗中四選甚麼科…呃。anyway,其實小的係好隨水飄流的,無論大學時做幾多test呀盛呀咁,卒之都係睇見到乜job ad,隨感覺而行(果然是巨蟹座),感覺應該唔錯就send resume而已。而做了一輪野之後知道自己強弱項,喜歡甚麼討厭甚麼就避重就輕去搵,人揀你你揀人,大家都係搏搏吓架咋…


咁之後後輩說自己既job duties好像太散亂,唔知點擺落resume度

嘩﹗呢個真係多得商大關於resume和interview有不錯的教育(雖然我掌握得…呃﹗),不是說要吹到天花龍鳳,不過跟job ad配對一番是必需的啦,有時夾硬就夾硬,有啲公司可能buy你有熱誠架嘛﹗而且後生細女說轉field也講得過,當年tutor都話頭幾年係摸索路向架嘛,又說,請人和被請的都係估估吓,唔試真係唔知。而且就算本身個人無乜自信,寫信一刻或interview一刻點都係勇字掛心口喎﹗同埋不要一份resume send十萬份工,點都要tailor made一番…次次send之前望一望,以免有啲十萬個唔啦家的野擺咗落去…hr大大睇完就滴汗…


呀,同埋如果已經有幾年經驗的話,就將工作經驗放於學歷之前吧,除非閣下係gpa爆4又勁過過勁過的人囉…而其實而家resume個trend有無改呢?(因為咁啱我有得interview的工都係要寄埋申請表的…感覺有點危…)我的認知是resume要簡潔,最好兩版就完…聽過友人說有些小朋友的resume幾版紙詳述晒佢自己既豐功偉績,但好多唔開apply既那份工時…就囧了﹗

再之後後輩說如果轉唔到,想增進吓自己技能,但唔知讀乜好…

um,呢個問題好深喎﹗我成日都話想讀番書但解唔開應該讀興趣定為升職…唉呀。咁我會說,良好表達能力是很重要的,表達在於,說話可以精準表達自己意思(aka:無廢話),寫既話中英文都不會寫出啲令人o咀既野。好廢話呀呵?係呀﹗不過現實經驗告訴我做得到呢兩樣既人唔多囉,有啲人講野方式係鐘意兜圈(唔知佢有心定無意,永遠詞不達意,問佢yes/no佢就答你原因,聽到你火都嚟,電話都好啲,兜口兜面對談時我真係驚我會一個boxfile車埋去…

咁寫呢,唔係個個post都要出信或太多文件上既野,但email少不免吧?其實如何運用email都係一門藝術,繼我見過水蛇春(三行﹗)咁長的subject後,有人係永遠狂錯的v/n/adj不分,也有人係同音異字(英文喎我講﹗phase/phrase呀,guess/guest呀咁,其實我有時都有),有時我都唔明究竟對方係英文差成咁定係懶得翻check…都唔覺看得一頭霧水的中式英文了…。咁唔係專業寫手,唔使吓吓妙筆生花,不過比較似樣的英文…是(很)重要的,就算而家已經回歸15年了。

這幾年的體會是…原來要搵一個正常的同事是很難的…大囧﹗

血淚史之:
見工血淚史 之 2 年上篇
見工血淚史

6 則留言:

  1. 你個後輩幾似我播,我直頭覺得講緊我!

    我宜家份工都係話好唔好話差唔差,唔太忙但唔太學到野,宜家出面風大雨大,吾司都炒左人了,唔走唔係,走又唔知可以做咩。。。

    回覆刪除
    回覆
    1. re:鈴

      哈,或許這是大家都面對緊的問題吧…

      我同妹妹說,你能將份工啲無聊duties吹到fit晒新工的要求,都係一項技能嚟既…不過知易行難咁囉…

      第一份工時我覺得自己唔啱完全係入錯行,就係好驚遲早會俾人炒,所以hea了半年就閃人,有時唔好理咁多啦,邊做邊搵,會有意外驚喜既…

      刪除
  2. 而家d resume已經縮到一版嫁啦, 兩版時代已經不再存在
    我都有send過申請表 in word/pdf form, 但唔算好多~大firm就online填仲多
    即係用佢既form黎填, 填完禁submit, 咁佢filter果時就易好多
    但我地就要填成個鐘, 有時仲要作文.....

    回覆刪除
    回覆
    1. re:caroline

      咁短得一版?oh﹗唔怪得我send極都無人覆啦,有回覆的幾個,有啲係人家介紹,另外既都係寄form架﹗所以我先懷疑係咪份resume寫得唔好呢…

      填form有時花得多時間,手寫都還好,online填copy & paste又唔係,打又唔係,打打打又作作作,完全係將resume成份就番人家個template作一次,好煩的,所以前陣子send信搵工我好懶…係有心情先攪一攪…

      刪除
  3. 話說我都是吾司做了4年, 其實我做第一年已經知我這個位冇野學,但我一拖就4年,係好hea咁有考過其他工,但冇份工請啦。
    又話說我諗住做埋今年就努力搵工,但每次聽完朋友佢地搵工辛酸史,我就諗..以我咁既quali點搵到而家咁既人工...

    睇完你篇blog,我都只係嘆口氣,希望自己快d的起心肝搵工,好過等人地炒我,我先知死....

    by alika

    回覆刪除
    回覆
    1. re:alika

      走人係一樣啦,同埋我覺得develop skill都好重要,幾廢的工都要吹到自己有增長咁囉,就算係影印,如何玩得掂佢都係一項技能丫…(又從呢啲無聊野中發掘提升efficiency的方法都係喎﹗)

      係想閃就快啲啦,唔係就好似我咁拖咗n咁多年,真係走時個個都係一句:你終於走啦咁…囧咗﹗

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD