2007/02/22

[日劇]大長散《サプリ》(Suppli)

看日劇,高中以上的學生哥除了忙學業忙拍拖,就是忙打工,無論主人翁出身富或貧他們都會打工。這樣故事就可以多個場景,我想多多少少都反映現實。

日劇中的打工,日文叫「アルバイド」,這日文外來語來自德文的「Arbeit」(工作),指一般兼差族口中的「外快」,放諸香港,應該譯作「兼職」或「炒散」?﹗好像都不夠貼切。這詞在日劇出現之密堪稱一絕,差不多每劇都總有個角色會打工。不同於香港大學生最熱門的兼職是補習(這個我只在X年前的《PS俊平我很好》見過,不過啲家庭教師既存在通常都係…不倫戀既開始…orz),東洋打工地點主要是餐廳,或是店舖收銀,較奇異的是《龍櫻》中矢島勇介和《我Miss係大佬二》的山美跑去地盤做雜工,唔明,何解這樣危險的工作會讓高中生和女老師做?﹗

學生以外亦有不少畢了業的社會新鮮人不找長工去打工,如之前煲的《Suppli》主人翁石田勇也就在廣告公司打工,公司上下都稱他為「打工仔」(即打工的男仔,絕不是香港的打工仔…),做的就是跑腿,有點似咱們的office assistant。

之前讀過一篇文,說日本年輕一族越來越不願到公司當正職社員,寧願繼續做過自由自在的打工族。無他,打工族職責沒社員重,壓力也沒那麼大,又有準時走的特權,返工時間浮動,轉工自主權亦大,今天不高興東家唔打打西家唔使受氣。對此有人擔心年輕人不肯入社令職場斷層,蓋經濟泡沫爆破後日本很多會社都沒招新社員,現下又缺少新血,令未來社員無以為繼云云…

打工族自由自在慣能否頂得住壓力沉重的社員生活?要的話先要下很大的決心。

上面提過的《Suppli》,若當愛情片看的話包保令閣下悶出鳥來,於是本人主打留意講職場的部份。劇中很多情節是打工仔石田以新鮮人角度看職場老鬼,老鬼們又熱心教他甚至引導他考公司內部試(很認真的說﹗)轉全職員工;廣告公司曾是本人很恨入的行業,因為這個背景於是本人死忍看下去,劇情亦頗有共鳴。石田在廣告創作上有天份,令mentor藤井甚至他自己都信心滿滿,誰不知被考官幾條問題考倒,終於肥佬了。要下定決心之餘還要面對重重困難,而且付出和收成未必成正比,這是年青人逃避當社員的原因?

香港是掉轉吧?﹗

讀書年代還會兼一兼職賺零用錢,畢業後目標就指向全職長工,乃因長工有兼職沒有的福利、積金保障、晉升機會等,就算不是鐵都起碼是隻可以用來食一排飯的碗。 兼職在我們眼裡是騎牛搵馬,在搵到正式長工前,整個搵工革命是尚未成功的。前幾年經濟未轉好,咱們大二時已為畢業搵工焦急,大三新年過後就不停發求職信, 多麼入社心切啊﹗於是大三最後日子就有很多同學無故消失,唔使問阿貴,不是見工就是返工中,理得還未畢業總之一工在手天下我有。

騎牛搵馬中的工友,他們的目標當然不是自由自在的彈性返工時間,主打是希望做得好阿頭賞識轉長工去。雖云自由自在可以隨時閃,始終難抵沒正職(飛欄史例外)在身的不安全感。本人亦曾經有過個很不俗的Offer,因為是temp的關係忍痛推掉了,電話中HR姐姐溫柔的問原因,本人不好意思的說:因為唔係長工…

日本打工族,對怕死且恨有安全感的本人來說是個不可思議的世界。

サプリSuppli (戀愛補給品) 劇情介紹
*******************************************************
2/3/12後記:

成篇文都好似唔多關套劇事?﹗哈哈哈…
um,套劇龜梨和也難得地唔係板起臉扮cool而做陽光少年﹗(其實都仲有《一磅之福音》,都幾好笑和好睇的…世事奇妙的是…劇中對手黑木美莎竟然做了前隊友赤西仁的老婆…囧)

根據的對呢套劇依稀的印象:
  • 呢套月九係有少少想走愛情輕喜劇+姐弟戀(疑似必殺元素),不過男女主角好似唔太交流到…
  • 而職場方面我記得是比較吸引我的…或者廣告呢行我本身有興趣吧…
  • 咁阿男主角搵到個方血又有少少日劇一貫的熱血feel,加之於是夏天劇,總會令人看得好開心既…
  • 我最欣賞其實係首主題曲,上面插的《you》好似係cut了一段出嚟就片頭,首歌輕輕快快好開心的聽得(阿,話實其實我幾鐘意聽KT的說)…
um…嘗試後補一個觀後感…但其實我都唔係太記得啲劇情…XDDDDDDDD

這一篇也有一點提及這部:[日劇]貪字得個貧@《詐欺獵人》

14 則留言:

  1. katie meow12/6/12 10:06

    大概是他們的家庭給予的安全感很足夠吧?!

    日劇中很少看到包租婆追數的場面? 住屋, 好像永遠都不是他們的問題似的? 大不了便回鄉下,是他們的後路.香港人誰敢返鄉下!

    btw, 喜歡你這一篇這樣看日劇中的打工情節~

    22nd Feb 2007 11:09 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 住屋嘛,他們那邊大量平貴單人單位出租,豐儉由人,住的問題相對容易解決既,看劇時很多大學生收屋企生活費,再加自己打工的錢來維持三餐和食住。
      我真係未返過自己鄉下,叫我返我都唔知可以住係邊﹗唔似日本人返出生地咁有家人有間屋,要返都有個地址返~
      哈,打工呢一part係本人一直好留意,以港人心態看日本年青人,真係會唔多明點解佢地樂意做長散都唔搵份正經的長工…

      22nd Feb 2007 12:21 PM

      刪除
  2. 但係呢d人會成日被屋企人啐啐唸喎

    其實打呢d工仲有個唔好處, 就係永世做散仔, 冇得升職

    不過負o既責任冇咁大, 到時到候就contract完左, 拍下籮柚就走得. 都o岩o既, 公司對你commitment得咁多, 你付出都係咁上下架啦.

    不過如果d老散人工高, 我又覺得ok喎. 如果後生做多幾份工, 睇下乜野o岩自己, 都冇咩問題. 不過年紀大左之後, 就會開始諗settle down o既問題.

    以上係一個轉工之王o既感想

    22nd Feb 2007 11:19 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 尤其是未結婚又返鄉下的女仔,一定會比家人哦到暈﹗
      打工經驗寫係resume度係無助搵社員正職(又係suppli呀~),學你話齋,若然打工人工唔錯的話何不繼續他他條條的打?
      我又來港人角度,總覺這想法對年青人而言有點短視,後生仔他條當然好,到有番咁上年紀時仲係做散仔就大件,唔好話晉升呀工作成就感嗰啲,一把年紀仲要比人指指點點都唔好受?﹗而且年紀大學歷低既時候就唔夠人競爭,老咗好似無咩保障…
      本人都轉過好多次工,忍呀朋友﹗一齊為做靚份resume努力~

      22nd Feb 2007 12:27 PM

      刪除
  3. 其實我覺得仲有一件事, 以前日本人係坐到咁上下就有得升職, 而家不是了...又因為泡沫經濟爆左, 已經冇左終身僱用制呢個保証. 同埋以前日本人o既生活係以職場為中心, 睇叮噹都知啦(定應該係多拉a夢?), 大雄爸爸都成日飲酒飲到好夜先返屋企, d人就算唔ot, 就走去同d同事飲酒. 我估而家後生仔唔係太鍾意呢d所謂"負責任"o既生活, 令佢地對工作o既諗法都有變. 情願輕鬆d, 有返自己時間

    22nd Feb 2007 12:39 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家日本無同一間公司做一世呢支歌仔唱啦…
      前一排睇報紙話日本有人發起愛妻日,嗰一day老公們唔去應酬早啲返屋企陪老婆,因為日本大男人主義仍盛,若然平時無啦啦都早返屋企的話,即代表佢地公事唔忙唔重要,為face死人都要去應酬飲酒一番,老婆就只能係屋企等老公返呢。係愛妻日當日,老公大條道理早返屋企,等老婆唔使等得咁慘啦…
      話實而家返工確係無咩自己時間,不過唔做又如何糊口呢,同時有工在身等如一種社會地位,否則好多歧異眼光,好多隱青都係搵唔到工自尊心受創下攪出呢…

      22nd Feb 2007 16:40 PM

      刪除
  4. 係WOR~我睇漫畫都成日見會話D學生去打工,女仔好憧憬做有可愛制服既快餐店,男仔又會做地盤,做油站,派報紙WOR~其實都幾得意~香港學生就好少會打工,一來無乜人請啦,二來香港o靚仔太有錢掛~
    如果我學生時代有得打工就好lu~一定好好玩呢~^^

    22nd Feb 2007 14:00 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 制服誘惑?﹗嘩…
      我諗除了補習和老m等快餐店外,好少地方可以就學生返學整個彈性返工時間…同埋呢,好多食店要請散工多數搵低學歷的一群,貪佢地平又肯捱,我身邊有兼職的同學仔都好少做食店的說…
      香港細路(父母)真係有錢到嘔,細細個就拎名牌袋和新款手機,大個都唔知要買咩好了…

      22nd Feb 2007 16:44 PM

      刪除
  5. 據我所知 (請blue 確認一下), 你文中指自由自在的打工族, 應該是フリーター, 而不是アルバイド. アルバイド是指學生兼職打工幫補一下那種. 另, 我覺得時下的人, 多講バイド, 少講アルバイド.

    講完日文. 我跟你一樣, 缺乏安全感. 所以我找了一個應該不會倒閉和裁員的公司任職. ^^

    22nd Feb 2007 16:47 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢粒字係睇日劇學番呢,有啲劇講「バイド」有啲講「アルバイド」~上日文課反而無聽老師講過…
      日劇入面バイド既通常都係學生,好少數係畢咗業的說 。之前讀過篇文說呢個バイド熱潮漫延到廿來歲年青人處,咁就引發我以上的廢up…
      我上一份工係細公司,好彩都係間穩健的。我而家呢間公司,假假地都係間(爛鬼的)上市公司,福利好(但人工低)、資源足…嘆慣用慣都好難走番去做細公司了…

      22nd Feb 2007 16:58 PM

      刪除
  6. 係咩, アルバイド我係上堂學架喎. 時下的人講下講下, 就講バイド(係アルバイド的簡單版本, 但應該唔會收係字典)

    我覺得一份工, 人工, 前途, 福利係點都唔係最重要, 如果做得超唔開心, 個三樣野幾好都假...

    22nd Feb 2007 17:28 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呢一水睇緊「不能結婚的男人」無人打工咋,之前煲的幾套都有人打工的說﹗這個字日睇夜睇之下入了腦~
      我已將煲劇當成學日文其中一門功課~
      打份工做得開唔開心真係求撞彩,同同事一樣都係緣份。不過而家一把年紀無得好似以前咁話唔仲意就轉工,始終都要為未來打算,轉得太多工影響人家觀感架嘛…哎

      23rd Feb 2007 09:50 AM

      刪除
  7. 老實講現在的學生哥都不會無錢啦,好少說一定出來打工,大多都是屋企support的.

    23rd Feb 2007 14:15 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 香港啲細路真係有錢到得人驚,唔怪得啲雜誌介紹親的衫褲鞋襪閒閒地都千千聲…

      23rd Feb 2007 15:05 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD