2009/01/05

看展覽:法國大革命&香港故事

搭車行經伊館見到宣傳,上次拿破崙(我常寫錯佢個譯名…原來係崙不是倫…還是叫Napoleon較順口呢…)展走寶了,今回法國大革命不走寶了,趁放假就去看看…



入場前有教育角暖暖身…可以角色扮緊吓「何不食肉靡」西洋版的路易十六老婆瑪麗皇后,也可以「試玩」一吓斷頭台…不過咁唔老黎…會有人試嗎?

看漏了展覽題目"The French Revolutions"的"s",初頭以為只講1789年推翻路易十六和波旁皇朝那一次,細看才知其實是介紹19世紀法國一整個革命浪潮,包括了路易十八和路易菲力浦政權所引發1830和1848年的革命…仲伸延到1870年代…完全就係我痛苦A-Level日刨夜刨的東東啊﹗

呢舖真係溫故知新,只是內容和我的期望有丁丁咁多多偏差。看展品都側重連續幾次革命對人們思想上的影響(很多展品都描述"Tennis Court Oath"和"The Decoration of the Rights of Man and of the Citizen"﹗博愛平等和自由﹗當年背得好辛苦的說﹗),而且都係在法蘭西國之內。話實,這系列都不只影響法蘭西國,而且更牽連到整個歐洲,加速現代歐洲出現的說…。邊行邊看,硬覺得展品和介紹可以更多就好啦。

最令人感觸的是,點解1789年革了一次命都仲有人不滿要革多次呢?你估啲人民好得閒咩﹗鬼叫當權者不思進取也不懂與時並進既Louis Philippe(那隻uncle),要不就是吓吓留戀過去好大喜功的Napoleon III(那隻攪屎棍),聽不到人民的訴求…唉。以史為鑑,以史為鑑呀。

竟然一點也唔提我覺得勁有型的Prussia chancellor(一時忘了中譯post名…是…呃…) Bismarck,也不提佢work到爆的"blood & iron policy"…話晒都係1848革命的衍生品丫﹗

會有人明我講乜嘛?我想很多人都會覺得歷史很悶,吓吓都要死背死記,試吓當佢娛樂版咁讀咁八,將Napoleon III, William I, Bismarck, Victor Emmanuel II, Cavour等人物當偽才子、周玉女、張師妹、鍚明哥的是是非非咁睇咁講,其實都可以很有趣的說﹗(我活用了傳說中既「娛樂版讀書大法」…會考和高考最高分一科都係history架﹗呵呵…)呢方面的是非有興趣可以搵我講喎,雖然國史(特別係清史)我會比較熟啲,歐洲史就對德意志和日不落較熟…我不喜法蘭西呀﹗

(整篇都在自言自語似的…XDDDDD)
******************************************************
順手行埋同場的「香港故事」展,我記得小時常和一眾表兄弟姐妹去看的說,以前應該是在九龍公園入面的吧?﹗記得以前入去第一個展區就係原始人,去到漁村度船 入面既阿太抱住個蘇蝦真係會出聲…害我以為係真人…幾驚呀…。同埋最後講到現代會有幅以中環為中心的維港圖,當年真係睇到好感動的說…嗚…小小一顆東方之 珠從荒島變身國際大都會啊﹗我好驕傲呀﹗﹗﹗﹗(都係個幾好的公民教育素材喎…)

很多年沒看了,家陣移師(定係一路都喺歷史博物館呢?)到這裡,題目多了開首的幾億萬年前的史前時期岩石點爆…冰河點冰…。和最後香港回歸部份,無咗最後的維港圖呀﹗無咗最讓人(即係我)感動的一part﹗嘩…點解呀?﹗

唔怪得我小時成日都驚香港會陸沉(小時就知港島本來係睡火山…囧)…或飄咗去澳洲啦﹗(你就想呀…)都怪這個展覽了。

漁船那度無咗嚇鬼女人抱住蘇蝦,但多了很多實q姐姐在走來走去…最驚是行到去日佔時期展區…行到入去個人好緊張…不時行啲實q姐姐出嚟…真係俾佢嚇鬼死…佢地著住制服…我仲以為邊個日軍模型會行會郁呀﹗
******************************************************
行完兩個展覽,才發現最吸引我的東東:
 
重點是佢隻眼﹗哈哈哈…

8 則留言:

  1. 個展覽入面都有張大地圖, 就算佢講左 '更牽連到整個歐洲' , 呵呵. (負責人如是說)
    博愛平等和自由

    6th Jan 2009 01:36 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 作為一個introduction呢個展覽係ok既…
      我要求過高了…哈哈
      15th Jan 2009 23:13 PM

      刪除
  2. 咦?原來你都有興趣, 早知我唔駛迫呀主人陪我去啦. 我上星期日去架喎! 我去0左聽導賞團呀. 都出奇地好多人聽喎. 一團都有成三十人的說~
    我本來冇諗住寫 (唔想自言自語... ) 哈!見你寫我又想寫了!
    䏲完我想搵番本 european history made simple 黎睇下添. 其實呢段歷史真係印象唔深 (我hkcee 主打first world war, AL 主打france 好似讀napoleon 死!真係冇咩印象. 但一條france 都未出到我呆在當場呀!兩年寶貴的光陰如此付諸流水.....). 不過早前睇0左瑪麗皇后, 就linkup 到.
    兩個無啦啦去睇呢個展覽的人, 即係對西史都有無比的熱情呀~ 竟然慘遭同一人的毒手!

    6th Jan 2009 09:00 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 子大大,我從來無掩飾過我對世史(中史我都有興趣架﹗)既無比熱情喎,只係怕呢個TOPIC悶死人所以好少喺博度寫啫…隨時搵我睇呢啲展覽啦﹗
      我想講呢,讀A-LEVEL時我仲用緊會考兩本教科書去讀架,那個「同一人的毒手」係乜Q NOTES都無,我攪到要找補習(﹗所以我是不否定補習的義意…係補習從高考深淵度拯救我出來的﹗)先保得住會考個GRADE,唔係大學都無得我讀呀﹗
      france不是as必出的嗎?﹗我唔記得了…我個人比較鐘意讀germany/italy和vienna settlement,好似飛咗france的說…
      我們要開個歷天天地同盟會嗎?哈哈…
      18th Jan 2009 17:21 PM

      刪除
  3. 我琴日係地鐵到見到廣告,都有d想去睇下~~睇o黎都唔錯~
    不過西史我淨係讀到中三咋....我諗真係唔多明..

    6th Jan 2009 11:16 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 你需要我的導讀嗎?
      1789年那段歷史都幾錯綜複雜,我覺得唔係三言兩語幾塊展皮就講得完…
      所以我說如果多啲介紹就好囉…
      18th Jan 2009 17:23 PM

      刪除
  4. 噢我對呢個展覽都有興趣呀. 我CE同AL都有讀history的說~
    以前讀書個陣淨係覺得的法蘭西人好得閒,一日都黑都搞革命,讀到我地死死吓. 不過又係0既, 曾經出過個咁威既領袖, 點都好想重拾昔日既光彩o架啦.
    相比之下, Prussia/Germany 既歷史就有趣好多啦. Chancellor 應該係首相? 因為Bismarck 係被稱為鐵血首相o架嘛.
    我以為香港故事一路都係0係歷史博物館添...

    6th Jan 2009 22:57 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係高考和會考讀history的,會考唔使理法國大革命架嘛,一上中六就一日到黑france前france後,好煩,革完一次又一次…跟住其他國家因為法國的革命浪潮就反擊啦,保守和革命份子你打我我打你…好煩呀…讀到我頭都暈…
      你講得啱架,法國人確係好懷念光榮的過去(阿拿生的時代…),所以佢地同英國人既情仇真係講十世都講唔完,明明建立咗共和,時勢唔好又轉番去帝國…
      係喎…chancellor應該係首相…當年我係讀英文的,所以中文唔知譯首相啱唔啱…。同埋就係讀開英文,而家睇相關的書見到中文譯名要諗一吓先知的說…
      係嘛?一路都喺歷史博物館嗎?可能係我記錯了…哈哈…
      18th Jan 2009 17:29 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD