2007/04/12

步姐

步姐剛完成在港演唱會,之前promote出街時有朋友問我有沒有撲飛看…喂…佢好明顯唔知我係邊個女歌手的粉絲喎?﹗

雖則本人不是步姐粉,甚至不曾欣賞過…但總是心思思去聽她的歌…

<--大碟《I am》封面,竟然係去台灣時其中一項戰利品…我竟然去台灣買台灣版?

本人是步姐同門師姐粉,看著她在師姐產子休息時被公司力催,終於過埋頭,說實在不好受。但同時本人又頗熱愛步姐好幾首曲目,總之又要聽又要覺唔好意思,心情總是好複雜(好像對唔住自己偶像咁…哈哈)


大碟《Rainbow》,買了日本版,終極罪疚感之入手…因為呢隻碟和Kinki《F Album》同一週出街,仲打敗Kinki成為冠軍,就咁打斷了KinKi出道以來所有大碟都成Oricon冠軍的紀錄…我…我係幫兇呀﹗話實碟內的《Real Me》幾好聽的說。而《F Album》係本人眼中最爛而且最唔鐘意又聽得最少的KinKi大碟…

好,講完私人(其實…唔係私人既…我扮熟啫…)恩怨,入正題。P.S.偏見上面講晒,下為本人觀察,步姐粉唔好打我呀…

要研究如何成功塑造一個偶像,步姐可能係最精彩的例子,從她身上體現了何謂完美的marketing。

大紅之前的步姐是水著模特兒,拍過電視劇(《未成年》﹗塊面包到呢…)、電影亦出過唱片,但不太為人熟悉。經Avex包裝過後,初出道的步姐是個留bob頭,面圓圓眼大大的美少女,直至首張Avex大碟《A Song for XX》唱片封面和PV造型都清清純純,加上歌詞都出自她手筆,一副文藝少女的樣子(這招令人想起史塔肥…會寫詞這才藝都會令人加分吧?﹗)。外型,比以前討好多,反應,ok而已。那時期的步姐不算精彩,不過最為本人欣賞,若以本人的眼光捧人,死得﹗

精彩故事從99年尾同日推出大碟《LOVEppears》和單曲《appears》開始,歌曲相對不重要(《appears》我覺得唔錯架其實…),重點是那一黑一白的半裸封面,在日本牽起話題不在話下,連香港這邊也成電台熱播(我就是聽電台識這個人這首歌和這封面…少不了是雜誌推波助瀾),奇異在本人竟在圖書館(公共嗰隻﹗)借到《LOVEppears》和《A Song for XX》大碟﹗(聽的同時係覺得自己在背叛偶像中的說…)

本人對步姐印象是從《LOVEppears》開始,感覺她是要同時聽和睇的歌手。歌藝老實說還有rooms for improvement,不過碟內歌曲旋律簡單易記,又有易讓人共鳴的歌詞(這是quote雜誌既…無中譯本係手我都唔知步姐寫/唱咩),加上令人昡目的造型(從性感到狂野總之咩都有…),人氣急升也是理所當然。當時,本人的偶像復出後氣勢大不如前,和步姐爭一時長短的是宇多田光,不過二人路線不盡相同(雖然不時有人拿她們來比較),其實各有各做吧。

之後是將《Love》大碟成功方程式發揚光大,單曲大碟封面全都是令人驚艷(訝)的造型(當中以remix大碟為甚﹗);單曲除了主打歌外還收錄多首混音版本,單曲價大碟量,聽唔聽係一回事,起碼覺得抵先;之後有三首單曲串成故事,《vogue》、《Far away》、《Seasons》從封面(下一張係上一張既放大版…)、PV到歌詞都是一個故事,尤記得本人有位朋友熱愛《Seasons》關係每次唱K都要睇這PV,但由於是三首歌連埋唔飛得,於是前兩首就成了食野和廁所位了…嗚…;終極一招是短時間內(二至三個星期)推出新單曲,打破一般歌手(就算當紅…)幾個月才出一張單曲的造法,又又又又再牽起話題,終於個個星期行入唱片舖都見到步姐。說實在,服咗佢﹗(身邊有位步粉,張張單曲都儲,儲到頂唔順…?﹗終於決定只買大碟…)

其實未完,之後再將早期單曲重新推出,重整個扮LV的monogram,粉絲又要儲﹗仲未數PV集、Tour等周邊…背後出橋的人真係能人所不能。就算唔追歌,偶然睇到PV或望到封面都夠娛樂性,還記得那個豹皮女造型的《Duty》大碟封面嘛?(但封面造型和歌曲內容係無關架喎,呢個都係專訪講既)

簡單而言,就是不停的打破常規,不停的出其不意,就係咁,得咗,得到今時今日。

當年覺創意十足,現在看A記捧倖田,招式居然一模一樣(親自填詞、十二單曲連發和故事性PV三首等),雖然一樣work,但慳水慳力咗啲囉…

近年的她造型沒前期咁「誇」,通常都係華麗型,但唔代表就無殺著既,還有抵食夾大件的全碟曲目DVD和大大本photo book送,引到本人無啦啦又入咗隻《My Story》(不過係買港版而己…)

講咗咁耐加多句,某港產男歌手看人家演唱會說步姐三份一時間咪咀,首先,我覺得佢唔明白日人對咪咀的看法,第二,究竟佢知唔知步姐的定位?﹗會唔會有啲錯咗呢個expectation?佢當年都揀學友捨城城架喎…

最後post吓本人最欣賞既步姐曲目係好早期的《LOVE~Destiny~》(1999),當年既步姐真係有幾分似英龍華妹妹(尤其係對大眼),不過當年佢既唱功就…尾段一句「生きて行く証にすればいい」個「いい」高音位完全上唔到囉…不過都無損我對呢首歌既欣賞既…

<--呢個咪就係reissue既monogram封面…
19/6/12後按:幾年之後堅叔喺佢既《ken's bar》度翻唱了呢首歌…嘩﹗實在是好聽太多了…


LOVE ~Destiny~
words:ayumi hamasaki
music:Tsunku
arrangement:Shingo Kobayashi,Yasuaki Maejima

ねえ ほんとは 永遠なんてないこと 私はいつから 気付いていたんだろう
ねえ それでも ふたりで過ごした日々は ウソじゃなかったこと 誰より誇れる
生きてきた 時間の長さは少しだけ違うけれども
ただ出会えたことに ただ愛したことに 想い合えなくても La La La La... 忘れない
ねえ どうして こんなにも苦しいのに あなたじゃなきゃだめで そばにいたいんだろう
ねえ それでも ほんのささやかな事を 幸せに思える 自分になれた
ありふれた言葉でも ふたりで交わすなら意味を持つから
ただ出会えたことで ただ愛したことで 想い合えたことで これからも...
真実と現実の全てから目を反らさずに 生きて行く証にすればいい
ただ出会えたことを ただ愛したことを 2度と会えなくても La La La La... 忘れない
****************************************
official website

22 則留言:

  1. 步姐一向都唔係賣唱功架啦, 把聲好薄, 歌又不合我口味...我唔識欣賞佢. 都唔知點解佢可以last咁耐, 正如twins咁...

    當年佢大賣時我係仲迷緊椎名林檎的說. 可知我係鍾意烈女多d.

    倖田大姐佢唱歌好過步姐好多喎. 不過佢都係sell image先上位的說...

    12th Apr 2007 12:21 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 步姐的唱功雖然不算很好,但是有幕後工作人員的幫助,她音樂的水平還是很高的。

      那半裸封面真是很經典,我當時就驚艷了半天。

      12th Apr 2007 16:34 PM

      刪除
    2. re:blue

      佢可以last咁耐咪就係公司撐囉,睇吓其他同門無聲無息下出碟有咩結果丫
      本人係欣賞步姐一首半首ballad only,我真好驚佢唱rock野嘈野,啲音樂嘈佢把聲又拆,出來個效果極驚,我真係覺得佢把聲啱唱ballad架咋…
      林檎的歌無咩留意…我只識大奧首片尾曲…
      倖田唱歌其實得架,不過佢形象行先大過其他野,個形象又性感得得人驚,未聽歌先扣好多分的說…1

      15th Apr 2007 21:37 PM

      刪除
    3. re:半桶水

      佢有一水係自己作曲架喎,以寫詞作曲的能力來說,我覺得佢ok架,係歌藝就一時時,唱慢歌ok,但唱快歌就真係唔夠氣和成日死嗌上高音,好驚…
      appears影得步姐很靚,是之後很多同樣性感的封面不能相比的說…

      16th Apr 2007 12:36 PM

      刪除
    4. 我沒有聽過她唱rock, 但我相信以其單薄的聲線, 一定是一個disaster...

      林檎係好野, 你留意下啦...(又想發債了哇哈哈)

      倖田係有點過火, 變得太俗了
      不過佢唔咁, 又未必出到位

      16th Apr 2007 21:02 PM

      刪除
    5. 有機會的話你搵中期(01,02年左右)的單曲來聽(如untie,never ever…)都係嘈嘈地的編曲,主唱者就係嗌仕來唱…
      我一路都係欣賞安室和中島…嘻嘻…林檎真係唔熟…等你發文…
      步姐性感得來都叫靚,倖田就真係俗,係低手的露,攪到我話佢啲歌好聽時俾人當外星人咁睇(生果報成日話佢係日式豬扒王嘛…)而家攪到返唔到轉頭,形象一著番多啲衫就無晒noise…唉

      17th Apr 2007 09:33 AM

      刪除
    6. 介紹下呀. 我見佢咁出名, 但唔知佢咩歌好聽. 係喎, k 場有冇得唱架? (我完全係目標為本)

      17th Apr 2007 09:39 AM

      刪除
    7. 嘩…你要在k場唱萍果姐的歌呀?﹗
      你有無睇大奧呀?華之亂片尾首東京事變咪就係萍果姐唱架囉…
      我都係stay番係美嘉步姐既境界好了…

      17th Apr 2007 09:42 AM

      刪除
    8. 紫熊

      雖然當年我真係好熱愛林檎, 但係佢d歌難度高到呢...我去k都好少唱...林檎d歌真係要苦練先出到檯
      你唔介意聽我走音, 我可以下次唱俾你聽...

      17th Apr 2007 13:47 PM

      刪除
    9. 冰子
      諗起件事, 步姐唱endroll真係唔得, o係林曉培的娃娃愛天下, 係相形見絀...

      17th Apr 2007 14:14 PM

      刪除
    10. 唔介意…實際上林檎啲歌係講整體feel,唔係講唱功既…要唱出原唱者的感覺…走音都係其中一個必須既SKILL…
      話實我係記得好多年前佢扮護士個封面那首歌…

      18th Apr 2007 09:14 AM

      刪除
    11. 我好驚步姐唱嘈歌…ENDROLL係一首啦,林曉培呢啲ROCK友啱呢款音樂好多…
      有機會你搵「M」既mv呢睇啦,前段旋律平靜時唱得好地地,後段變咗heavy metal就feel到歌者嗌得好辛苦…

      | 18th Apr 2007 09:15 AM

      刪除
    12. 冰子

      所以我覺得原唱不一定比改編出色...這就是好例子

      林檎冇走音...係我走音o者
      護士look係本能mv...都好耐了
      我有佢頭2隻cd, 當年我都幾迷佢的說...家下開始又pick up返佢o既歌

      18th Apr 2007 10:17 AM

      刪除
    13. 其實我係聽娃娃愛天下先(那一水好欣賞林曉培的「心動」、「she knows」、「又不是非要你的愛」等),之後先再聽步姐原曲,林的版本聽先,係掉轉咗既先入為主~

      你都係快啲整篇入門把啦,我真係無咩聽過林檎

      19th Apr 2007 14:53 PM

      刪除
  2. 我都麻麻地中意佢呀~覺得佢個樣怪怪的~
    不過佢又真係超成功,幾鬼多人扮佢呀~連明星:蔡x琳呀,利x兒呀都抄佢,真係西利~

    *係啦,我又攪gathering啦,你有無時間來啊~??

    12th Apr 2007 12:25 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 哎…我回留言時已過晒期…你們星期六玩得開心嘛?﹗

      其實係一個copy cat chain,步姐成日都被人插佢抄娜姐,之後港台一堆歌手又copy 步姐,日本國內都有好多歌手抄佢形象…成件事都好詭異

      16th Apr 2007 12:32 PM

      刪除
  3. 唔係粉都寫咁長??請問佢師姐係邊位呀?係咪安室奈美惠呀?

    12th Apr 2007 12:25 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔係粉都咁留意人地啲野,唔係邊有咁多野寫丫…
      本人咪就係安室粉囉,你知啦,寫步姐講安室好危險,都係小心啲隱藏身份好…

      16th Apr 2007 12:34 PM

      刪除
  4. 我鐘意步姐...個男朋友多0的囉...哈哈

    12th Apr 2007 19:17 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 喂…你講開我都係喎…長瀨君唱歌做戲本人都很支持的說~~~

      究竟佢兩個係咪架…啲新聞一時話佢地就快結婚,一時又話佢地分咗手…

      16th Apr 2007 12:38 PM

      刪除
  5. 我一d 都唔特別覺得步姐0既歌好聽, 又唔覺得佢的唱功好. 嗓子好. 但係我一生中唔買得多過5 張碟之中, 其中一隻係ayumi hamasaki*best. 原因只係因為我想唱日文歌, 而佢0既歌普遍karaoke 都有. 唔似得中島美嘉的雪の華都冇... 通常又冇咩難度. ^^

    15th Apr 2007 20:49 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 嘩,你真係俾面步姐喎。然而佢啲歌係k場係幾好唱既,無咩難度又有好睇mv(多數k場都有正版avex pv睇的說…),中島美嘉啲歌都有幾粒高音位,步姐既慢歌通常都無咩難度的說…

      16th Apr 2007 12:40 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD