2006/12/29

[日劇]日劇腳本家

看得日劇多,發現日劇幕前幕後都可以係卡士,有時導演、編劇才是劇集最大的賣點(這個在Tbb很少見吧…);有時看畢一部回味又回味,會被其風格所吸引而想找回其他作品再感受多次(這個情況多數出現在電影吧…)。就數數本人印象最深刻的幾位日劇腳本家…

野島伸司之人性黑暗面
《101次求婚》《高校教師》《人間失格》《未成年》《同一屋簷下》《聖者之行進》

在還未上網的年代,從《同一屋簷下》的溫情糖衣認識野島伸司,因KinKi二人主演的關係(劇中的kiss鏡頭睇到本人嘩嘩聲),某年某夜本人獨自一人(煲劇當然係一人)煲《人間失格》,戲中灰灰的調子帶給本人的恐懼比看恐怖片更恐怖(直頭留有陰影),《人間失格》從此榮登永不番看第一位﹗後來看 《聖者之行進》,也只看了一集就看不下去。他的劇,總是一種灰和絕望,故事圍繞社會禁忌(校園暴力、毒品、師生/同性戀等等),總是無情直接的揭露最赤裸的一面,若如本人當年一樣抱著睇偶像的心態,sorry,請轉mode﹗

《101》應該幾萬年前從有記看過,不過無咩印象;傳說中的校園三部曲《高》、《人》和《未》三劇因為《人》帶給本人的恐怖感覺而不敢再追。偶爾看到人家blog對《未成年》的介紹,挑起了本人的興趣,轉好看社會實況mode而非睇偶像(劇中有萬幾年前的濱崎步和反町…),想來應該別有一番體會。

講開又講,想來櫻井幸子和石田一成都可算係野島老師的愛將,石田直頭由《未成年》做到去《聖者之行進》,當年本人幾欣賞佢做既三佬,只係呢幾年…唉…

新(過吓的)作:
[日劇]《薔薇のない花屋》~一切還好(+《人間失格》)
[日劇]《プラトニック》(柏拉圖式) 1-4
北川悅吏子的愛情和友情
《愛情白皮書》 《Orange Days》 《悠長假期》 《OVER TIME》 《唯愛》

相比野島的暗,北川的戲溫情洋溢得多,就本人看過兩三套而言,其腳本離不開描寫一班有男有女的朋友面對愛情、友情、學/事業帶來衝擊而成長的故事, 當中男女主角通常互相傾慕,同時被其他配角暗戀;生活上總係面對唔同困難,而身邊一班好友又總係互相扶持,悲悲喜喜之間見到友情的可貴;看俊男美女之餘, 又總會有啲人生道理領悟,最經典當然係《長假》的"Don't worry be happy!"

至於其新作《唯愛》,看blog友劇評故事模式大致上和前作相近,都係發生係一堆年青人之間,不過就被評老套,收視亦不甚了了。所以…暫時本人唔出手睇住(想睇咗《交響情人夢》先,嘻嘻,野田妹和千秋王子啊﹗)…

29/01/14後按:
新作:[日劇]《素直になれなくて》(無法變得坦白)((1-10…掛?))

岡田惠和的無奈
《Beach Boys》《夢想加州》《西洋古董洋果子店》《只屬於我的女神》

常聽人說《Beach Boys》是《長假》的男人版,但不同於《長假》樂觀面對困境,《Beach Boys》相對較無奈,只是以陽光與海灘包裝兩個失意人民宿相遇令故仔算不上太灰,但細味之下充滿無奈。《夢》劇也是一樣,講一群大學生面對理想與現實距 離,劇集出街時自己差不多畢業,不免對號入座一番。不過,兩劇描述的友情很令人嚮往﹗

光看名字會以為岡田是女人,但原來他是個他﹗另外一個驚喜發現…原來宮藤官九郎曾經在《夢》劇演堂本剛的哥哥﹗

題外話,上述四套只看過頭兩套,後兩套瀧澤的都未看過,看完《Big Money》對長谷川京子幾深印象,雖然她的角色頗為花瓶,但她外型很有氣質,穿上套裝做銀行OL極入型入格,有機會挑一挑《只》劇。

小松江里子和堂本剛
《徬徨少年時》 《青澀時代》 《To Heart》 《Summer Snow》 《熱血教師》 《前男友》

堂本剛的日劇就不能不提小松江里子,她的作品多不勝數,但本人看過的六部都是堂本剛﹗原因…因為本人係KinKi粉,不能不看二人主演的 《徬》,之後就順手睇埋三部曲另外兩部《青》和《Summer Snow》,《徬》和《青》感覺較接近,都是從年青人的角度看社會問題,兩劇都有股野島"除";《徬》很有舒服乾淨版《人間失格》的味道(所以本人係有番睇),堂本剛再次是窮的一個,堂本光一再次是有錢仔(不過無《人》咁陰深),故事亦無《人》咁激,最多都係師生戀和青少年犯罪問題而已;《》劇中堂本剛是問題少年,遇上個雙重人格律師(日劇也真愛雙重人格…),劇中牽涉很多社會問題,離不開之前數的那些,反思位比前作多些,調子亦較沉重。三部曲之三 《Summer Snow》和《To Heart》轉以愛情為主,仲要係純純的愛。《熱》顧名思義係講教師(廢話);《前男友》就係兩女(前任和現任女友)爭一男,當中堂本剛的男被動得我想打佢幾巴…

終於數完,小松的腳本題材涉獵極廣,每次看都有新鮮感;只是每次看畢全劇後總覺得前段舖排部份流暢,但到後段起承轉合就總是有點突兀(或曰娘),好幾套戲都係以病/死帶動結尾高潮,至奇怪係《前》劇,爭咗十集堂本剛的內山理明無啦啦放手…

不能不講,在小松劇中的堂本剛很搶,很耀眼。

宮藤官九郎--不按章出牌
《池袋西口公園》 《愛的魔法使》 《木更津貓眼》 《曼哈頓愛情故事》 《虎與龍》

一套《虎與龍》令本人成了宮藤官九郎超級劇迷,實在太愛他的攪怪風,角色形象鮮明(同時徹底扭轉演員本身形象),劇情無厘頭得來又笑中有淚,淚水未乾又唧番你笑,簡單而言就係估佢唔到。

被《虎》劇洗了腦,再看他第一部作品《池袋西口公園》攪怪風反而不太強烈(可能因為同場還有鬼才導演堤幸彥而且是改編作),長瀨演的池袋金田一(竟然)係正正經經,被窪塚洋介搶盡鏡;到special宮藤風終於出來,剛相認的阿爸竟然送沙津醬比個仔,拉麵大賽,還有無啦啦唱了兩句《虎》劇主題曲,都睇得本人拍枱大笑。之後的《木更津貓眼》只睇了兩集,給宮藤弄得頭暈眼花--劇情一時順敘一時倒帶重播,玩味比《池》劇濃,難怪宮藤迷奉為攪怪經典。 《愛》劇大玩男女一身crossover,這套和另一套《》劇都未看過,不知過不過癮。至於《虎》講日本古典落語,雖然係傳統文化但憑將之和角色現實環境結合,再加埋失驚無神的古裝戲,效果出奇地流暢,而且令落語故事生動易明﹗卡士不得不提池袋守護神Makoto(長瀨智也)和木更津貓眼團長bu-san(岡田准一),兩人一反平時偶像樣變身黑社會(《MBMH》入面真喜男黑社會得來和《虎》劇的虎兒好似,尤其是表情,好些智障look原來早於 《池》就有﹗)和無聊設計師,都說,宮藤真會扭轉演員本身形象,如果看慣了伊東美咲高貴愛瑪士樣,再睇劇中神奇惠美…只能讚宮藤真會攪怪…

尤如我們的杜大導有個固定班底,宮藤官九郎的戲亦如是,但次次新奇款款刺激,好多時要望多幾望先發現《原來係佢呀﹗》認人遊戲係睇他的戲另外一個樂趣。

除了兩大Johnny男,還有其他,試數數看:

    阿部桑--《池》的警察、《木》的貓田、《愛》的阿守、《虎》的大仔どん太(嘩…直逼御用男腳的地步…)

    塚本高史--《木》的Ani、《曼》的小忍(據說係男扮女裝演出…)、《虎》的銀次郎

    貓背樁--《曼》所有主角的分身(唔明…未睇過)、《虎》的鶴子

    窪塚洋介--《池》的Takashi、《GO﹗大暴走》、《乒乓》

    森下愛子--《池》的Makoto阿媽、《木》(唔知角色叫咩)、《虎》的小春(只係客串)

等等…不能盡錄~

特登擺宮藤官九郎係尾,就係襯托本人對佢有如黃河江水滔滔不絕的欣賞﹗嘻嘻

29/01/14後按:
新作:

[日劇]《11人もいる!》、《鈴木先生》、《セカンドバージン》
[日劇]《うぬぼれ刑事》花癡事件簿
[日劇]《流星の絆》一集後感
************************************
遲啲再數吓最愛女腳男腳

16 則留言:

  1. 嘩!除o左勁我都無野好講喇~

    29th Dec 2006 17:15 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈,呢個topic我蘊釀咗好耐…

      29th Dec 2006 18:05 PM

      刪除
  2. 曼哈頓愛情故事在日本某站被讚到天上有地下無,妳或者可以先考慮一下。

    個人認為論經典程度,北村劇中「美麗人生」不會下於「長假」,怎麼會漏了?

    此外在下認為值得討論的腳下家包括:

    秦建日子的社會系列 (HERO/龍櫻/BIG MONEY)
    橋部敦子的人生系列 (生存之道系列+救命病棟24時系列)
    遊川和彥的校園系列 (GTO/魔女之條件/女王的教室)


    29th Dec 2006 17:49 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 「曼」劇我都有興趣,首主題曲仲係宮藤作比Tokio…
      北村一欄之所以無「美麗人生」…係因為我(竟然)無睇過

      秦建日子的社會系列--剛看完BIG MONEY,正蘊釀緊看後感~
      橋部敦子的人生系列--只看過急救系列,睇完劍心兄的劇評也有興趣找我的生存之道來看看…始終講腳本家風格要睇多幾套先得…
      遊川和彥校園系列--其實我三套都無睇過…只怪我口味怪雞…好多經典都仲未睇…

      29th Dec 2006 22:20 PM

      刪除
  3. 一直想找這方面的資料,有得著呢^^

    29th Dec 2006 21:37 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 係?係就好囉~~多多交流呢

      29th Dec 2006 22:21 PM

      刪除
  4. 我真係想講, 好佩服你呀. 我睇日劇的資歷不算短, 但係你講個d 我真係好多冇睇.

    我唯一睇晒0既係北川悅吏子. 美麗人生都睇過 (仲係買正版!) 你唔講我唔知. 原來我變0左佢的fan.

    野島伸司我覺得太過火. 聖者之行進, 真係睇0左一集睇唔落下去. 不過同一屋簷下, 都係令我愛上日劇的原因.

    其餘3 個的編劇的劇集, 我只看過beach boys 和虎與龍...

    31st Dec 2006 00:04 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 好多經典我都無睇,或睇咗唔記得﹗哈哈
      北川我最愛長假,其他睇完無咩印象,捧佢場關係我有興趣挑一挑唯愛,睇吓我頂唔頂得順﹗
      野島套人間失格我一路睇一路諗應唔應該追落去,睇時自己都係中學生…可能太細個睇啦,個氣氛睇到自己好不安…所以以後都唔太敢/想追佢啲戲。唯一係見「同一」重播又睇吓咁囉
      BEACH BOYS呀…我借咗套碟比人佢無還番比我﹗想回味吓都唔得…
      虎與龍直頭係好野﹗06最愛中最愛(雖然套劇係05出品)

      1st Jan 2007 16:08 PM

      刪除
  5. 你唔期望的話, 唯愛應該都可以一看0既. 佢係老套, 但唔悶0既...

    我唔鍾意借碟俾人架. 就好似我唔鍾意借書俾人的邊理一樣.

    1st Jan 2007 18:42 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我已做好準備煲佢﹗哈哈
      之前仲有餅long vacation又係借咗無回頭﹗好慘﹗

      2nd Jan 2007 21:43 PM

      刪除
  6. 過路人29/5/12 15:12

    石田直頭係因為收毒被人捉左,5係一定會紅起來(個人睇法)

    而野學的校學三步曲,除左"人間失格"其它都好值得推薦人睇,所以人間失格都睇左,不是己經有免疫?XD

    北川有時我諗分分鐘OD要比長假影響在下

    西洋古董洋果子店聽說很經典,不過我沒睇過
    而長谷川京子的"M之悲劇"可以說代表作

    很喜歡堂本剛配廣未涼子~

    宮藤官九郎好神化的人,沒人會清潔他係怎思考

    話說你的日劇倉庫很有深度和宽度.

    14th Jun 2011 00:24 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呢,石田本來幾有性格演員的氣質,忠奸正邪都ok…仲諗住佢可以再上…點知藏毒事件後一沉不起…可惜呢…個人很喜歡佢既三佬(特別係屋簷2跟松隆子的對手戲和《放課後》呢…)
      北川我就真係受長假影響…呢套劇係我心目中最經典最正的一部~早期一點的《東京愛的故事》或《一零一次求婚》睇番都沒那種被打動的感覺…
      《西洋古董》和《m之悲劇》聽就聽過,但始終沒有的起心肝去看,可能等時機吧,我看劇的方法很古怪,通常都係突然迷上一個演員跟住就不停搵佢既舊劇來看,未排到秀仔或長谷川度呢…哈…
      我也很喜歡堂本剛和廣末涼子配呢,可惜廣末而家要湊仔剛又少拍劇了…
      宮藤最近一套《花癡刑警》好像回勇了,之前幾套(死…連名字也記不起來…)我都來看一集半集就受唔住…講番起上嚟最回味都係《虎與龍》﹗~
      如上說,我好多時都係一條龍煲舊劇的,你說我的日劇庫有深度和寬度真愧不敢當呢﹗

      14th Jun 2011 14:41 PM

      刪除
    2. 過路人29/5/12 15:13

      個人真的推薦高校教師(戀人的愛戀關係和未成年(朋友間的關係),相比人間失格一定不要從堂本剛遇難開始就不停推到黑暗深淵.
      野島是一個吸引在下去睇他的日劇卻恨他XD

      好認同有時導演、編劇才是劇集最大的賣點,而略為介紹了一些幕後等等,所以在才會說有深度和宽度.

      14th Jun 2011 18:11 PM

      刪除
    3. 我睇《屋簷》先既,第一印象係溫馨家庭野,後來搵番《人間失格》嚟睇,完全無心理準備原來佢既故事最勁係寫呢啲社會陰暗片,睇到勁驚,《聖者之行進》都睇唔落去…《未成年》相比之下無咁黑暗所以睇得晒囉…
      《高校老師》係咪都係櫻井幸子?有機會搵嚟睇吓先…有晒心理準備之下應該會易消化啲…
      睇過篇文章話富士電視台自月9成功後就開始將北川等編劇包裝成明星,令佢地成為劇集一個selling point,睇完篇文後我咪又加把腳寫一吓…實在唔同編劇佢地都有唔同特色,值得研究吓的~

      15th Jun 2011 14:13 PM

      刪除
    4. 過路人29/5/12 15:13

      高校教師有1993和2003版,2003重拍版而故事和題材差不多而93版比較黑暗,要睇就03(砍掉女主角家庭問題確實比較易入口)~

      15th Jun 2011 17:33 PM

      刪除
    5. 好似有印象個2003年版…好似都係野島主理的吧?
      呢水我主打重溫番無記劇集…放低晒啲日劇了…有機會有機會~

      16th Jun 2011 11:25 AM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD