2011/01/14

告人惡挪之上:《告白》、《人間失格》

怎麼呢水咁多改篇小說搬上大銀幕的電影?﹗很妙的是全部我都沒看過原著小說,看完後當係比較好,當係練習讀解好,好奇心起走去睇番本小說…。常覺得有些書 係好適宜改編的(如:金庸小說),內容太豐富了,書本身就已經係劇本,人物情節場景全部都set晒,永遠有多無少,任君選擇。但有些書留白位很多,要讀者自行想像,要拍…就要劇組人員多加想像…um,幾危險的…即係「青青的彎刀是青青的」你點拍丫?我想像的彎刀和你想像的彎刀可不一樣啊﹗

Well,離題了,四部片先講兩部。

告白》 (推銀度:0﹗)

看故事大綱見是殺人、欺凌題材…睇得《人間失格》(kinki那部電視劇…)、《白夜行》(電視版﹗)太多,有陰影…本打算敬而遠之。但神推鬼own之下行經戲院見還未落畫…手頭又有張coupon…呃,看了。

《惡人》未看(但據說很雷?﹗),和另外兩部比較,我覺得《告白》整體質素最好,看完書後覺得影片保留了小說的神緒,未看過書前只看電影也不會悶到瞓著(我沒有拎手機出嚟推銀喎﹗)。

故事一開始是森口老師自白,本來是結業禮老師向學生講幾句說話,學生不以為意一路的玩既玩send mail既send…嘻嘻哈哈的,老師從看似胡扯的少年犯慢慢扯到自己女兒被殺,再講到兩個兇手A和B的為人和殺她女兒始末經過,原來她說到少年法是因為 14歲以下少年被受保護,就算犯了事也不會被重罰,女童被殺案警方也close file了…告白的重點來了:她以自己的辦法去復仇…將混有愛滋病帶菌者鮮血的牛奶給兩個兇手飲,讓他們思考生命的真義。係咪要做到咁歇斯底里真值得商確,而且兇手B害怕自己病發而攪到神經過敏,卒之攪出血案殺了自己媽媽,兇手A就被她送上一單疑似炸死自己媽媽事件,無論他媽媽是真被炸死還是無,我諗佢都未必能承受自己親手殺死媽媽呢個惡耗吧?9成9會癡線都似…。所以我不覺得森口老師真係想教好佢地,反而係想用自己方法去一命賠一命替女兒討債囉﹗

看到這裡黑白看似很分明,老師輕描淡寫的說,學生繼續嬉戲玩笑,這種輕鬆地講嚴肅事件日劇/影都常用的說,越輕鬆出嚟感覺越心寒…怎麼啲學生知道這件殺人事件的兇手是自己同學好似若無其事?到知道他們飲了加料牛奶才驚慌起來…(呀,這班學生果然要教訓一吓…)。

很喜歡湊佳苗個故事佈局,看似忠奸分明,真相大白嗎?跟住兇手A、B、兇手B媽媽(戲中是媽媽,小說是家姐…如果我無記錯的話)、班長,再去番森口老師終極大報復,劇情環環相扣,慢慢將銀仔的另一面套出來,兇手A和B之所以殺人各有原因,雖然害死了女童絕不可原諒,但背後一連串原因…又可以理解喎… 年青人嘛…自己的一點煩惱就會化作天掉下來般大…只能說他們很可憐。邊看邊想…如果…如果…如果…呀,世上那有這麼多如果,也許,有些事如果能在發生前多想一點,兩個年青人可能不會諗歪…也不會爆出殺人一個這麼可怕的念頭。兇手A沉默寡言的,為了搏人注意特登整個網頁出嚟,佢會諗出殺人呢條橋都叫有因可尋,兇手B就真讓我感到驚訝(甚至恐怖…)…平日軟弱無能的他…被兇手A激發而完成了兇手A未完成的殺人計劃,而且仲有絲絲滿足感…呃…真係越睇越心寒的說。

我諗成個悲劇最慘既…係女孩愛美,同埋新一任既班主任維特,本來只是個熱血老師,只是想教好學生吧…典知做了森口報仇的工具…,仲要比兇手A、B否定其被殺的價值…唔知故事結局後佢會唔會崩潰呢…囧

知道松隆子憑此片拎了女主角獎,但戲份原來只得頭尾係佢擔正的,中間只有從各人回憶中穿穿插插,但佢一開始平靜的講女兒被殺的故事,後尾在餐廳和女班長對話啲冷笑(有一野係狂笑既…但啲不屑既冷笑眼神好勁),和後來向兇手A解構炸彈沒炸成時,成功者姿態走出嚟那種滿足…有個不寒而慄喺度的…。另外一個印象深係兇手B媽媽木村佳乃,一開始佢都仲係高貴大方的行出嚟,但隨著兒子怪行越來越多,她眼見唯一希望都落空,一路覺得兒子是受害者的她知道真相後要和兒子同歸於盡那種歇斯底里演得很傳神的說。至於班學生,兇手A和B…只能說個樣係被人欺凌既樣囉…幾有印象係阿女班長,成日都冷眼旁觀咁(特別係佢同維 特去兇手B家做家訪時),幾得。

鄰博紫熊大大後感: 【電影】告白

人間失格》(推銀度:2)
本來不認識太宰治的作品,某天看到生田斗真會主演同名小說改編的電影時就決定看戲前先拜讀一吓…其實一開始我以為係野島伸司…KINKI 94年那部《人間失格》囉…(哈哈哈哈)

這部片我是先看了小說再去看的,看預告片時覺得畫面很美啊…滿有期待…點知係無限失望。

全部我最不喜歡就是劇本,怎麼把大庭葉藏很內心告白大量刪去了,如果沒看過小說的話,片子裡就係不停見到主角不停飲酒食煙玩女人自殺吸毒…吓?就係咁…佢就失去做人的資格了…吓?乜事呀?吓?完啦…?﹗

小說分三個部份,講「我」到小酒館時老闆娘給了她三份札記和一些照片,分別是大藏童年、少年和中年,「我」很驚訝童年和少年的他很美,美得天上有地下無,到中年就突然變了另一個樣,很衰老的。再看札記,慢慢交代番主人翁點樣睇自己和呢個世界,點解好地地有富家子唔做點樣墜落到連做人的資格也沒有了。 Um,片子是很忠實的交代了札記裡發生的事,但就殺掉了很多內心獨白,那就沒交代點解葉藏要收埋自己真實感覺要戴面具做人,為何覺得人(或曰女人)是很可怕的呢;又殺掉了他邊拎身邊女人錢去典當,明知錯又要做那種悔疚感;最攞命是最後良子在醫院偷偷拎瑪啡給葉藏,葉藏生平第一次拒絕人…又感到自己失去做人的資格了…沒了﹗整部片我只見斗真走來走去…飲來飲去…,沒看過小說的話就覺故事很空洞。

如果只為了看偶像…哈哈﹗斗真由頭帶到尾(謎之聲:我是很滿足的﹗),畫面很唯美配上音樂…oh﹗總之是很美,美得可以拎嚟做wallpaper。之前睇《魔王》覺斗真啲戲有時over的…這部我諗佢收咗掣…只是個劇本真係有點肢離破碎,破壞了原著的神緒﹗是葉藏的獨白啊﹗這時候我有點擔心拍緊既 《源氏物語》…(嘩﹗我連《紅樓夢》都未睇…仲要睇埋《源氏物語》…好大件…)((其實我想話最尾有個側身全裸的鏡頭…我諗應該係想表達葉藏到阿鐵那裡可以像小孩的乖乖安定下來…(((個pose和《十四歲媽媽》片頭曲著身睡著係一樣…分別係有著衫和無著衫…)))…但係咪必要呢?﹗陰謀論覺得係拍俾J家粉絲睇囉…))

看台灣上映時的評影介紹讚到天上有地下無,說最能帶出太宰作品的頹廢美出來…um,個人覺得《櫻之桃與蒲公英》(又係松隆子﹗)優勝很多呢。

如果主角不是我喜歡的演員,九成會看不下去(根本就不明所以吧﹗),不過因為這部戲讓我認識太宰治的作品,也算有點得著吧。

另,因為此片上映時剛好是太宰誕生100年日子,於是一太宰小說封面都變成斗真的劇照…很囧﹗使唔使呀?有啲得人驚喎﹗(我是一個很理智的粉絲﹗哈哈)
*****************************************************************************
推銀度:是指本人睇電影時會不會給片子悶得忍不住拎手機出嚟玩coin dozer…哈哈﹗越低咪就係越唔悶,越高就係越悶…越令我想拎部機出嚟打囉~

《挪威的森林》和《惡人》篇了~告人惡挪之下:《惡人》、《挪威的森林》

4 則留言:

  1. 我都睇左呢兩部....告白無睇過原著, 反而人間失格睇了,只是中譯本...
    跟你一樣, 告白真係好好睇,我好鐘意故事個鋪排..

    人間失格, 若果唔係生田斗真,我想我睇到唔夠一半就熄機...

    14th Jan 2011 23:54 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 告白我覺得係睇過和無睇過小說都睇得滿意的一部
      人間失格無睇過小說真係唔知佢做乜,只有絕佳攝影和美指係無用架…問題係個劇本囉﹗
      我都是為了睇生田同學才捱完成套片的~

      3rd Feb 2011 19:14 PM

      刪除
  2. "告白"的小說裡, 有一個章節是由犯人B姐姐作第一人稱, 但內容是憶述犯人B媽媽的日記...

    惡人, 先看小說之後再看電影應該會好一點, 因為同樣是把內心描寫cut掉了...小說的message未能在電影裡面感受得出來...

    18th Jan 2011 08:44 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 告白阿犯人B姐姐係咪知道媽媽和弟弟出事後受驚攪到流產?﹗
      惡人從男主角祖母和死者爸爸都感受到少少社會性的MSG,不過電影版側重喺男女主角偉大的愛情度(仲要我唔係好受得住…)…所以…對我來說評分就是低一點囉1

      3rd Feb 2011 19:16 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD