2007/08/02

藍海與Wii

話說,某天行書店見到這本講Wii成功之道的書,好奇之下就買來看看,Wii病毒某程度都植根本人腦袋的了。實在我也想知這個問題的答案。

Wii我只玩過一次(仲要喺K房~),地方淺窄又只得一款遊戲關係,玩過並沒患上一玩上癮「全民皆Wii」病,然而,本人的NDS毒正在每日加深中…

NDS後有Wii,任天堂的絕地反擊戰也真打得漂亮。

對一直愛打手提機多於家用主機,只是偶爾開PS2打打太鼓的本人來說,遊戲機市況頗一知半解的。若然要做project,相信分析Wii的成功之道係個幾好做的題目。本著媽劇停人求知精神,又即管睇吓書中所說的成功之道和我所知(資料來源:家弟和他買的Game書﹗哈)的有何異同。

綜觀全書,作者將任天堂致勝之道歸納為「創新」--在於Wii獨有感應remote有有別傳統手掣,讓玩家不止手動身也要動,大大增強了投入感云云。「創新」這詞每版起碼出現一次,弄得本人不明所以…為何不停重覆又重覆呢?攪甚麼鬼?再看下去,明白了…

不用千言萬語形容任天堂多創新了,簡單而言就是:「藍海策略」:

此策略不靠競爭而取勝,割喉競爭的唯一下場,就是血染成河(紅海)。作者認為,真正持久的勝利不在競爭求勝,而是創造「藍海」 嶄新未開發的市場空間,逐步發展成熟。他們創造出一片蔚藍大海,擺脫其他競爭者,或者完全沒有競爭者,創造出屬於自己的市場。
上文引自博客來書籍館就「藍海策略」一書描述

談創新,PS3用上blue-ray碟,夠創新吧?Xbox360強化了多媒體功能,都夠創新吧?兩者硬件功能都比Wii強得多,創新度比Wii的remote不相上下吧?創新是其中一個因素,任天堂篤中niche market,成了自己的新藍海也是不能忽視的重點吧。

對很多人來說遊戲機不是必需品(如本人…哈哈),遇上有趣的會玩個不亦樂乎,沒興趣的就算近在咫尺都掂都唔掂。這班人,對打機要求唔高,甚至希望不要太複雜,他們不需要高科技,只求玩得就算。索尼和微軟著眼都不在這群人,他們著眼追求更高畫質更高科技的機友,那麼可打可不打,甚至唔多打機,太高科技會聽得皺眉頭的人,就落在回歸簡單,不和索尼/微軟作正面對壘的任天堂手上。

望望地鐵乘客,打PSP的人十居其九是男生,NDS呢?男女小朋友都有。提起Wii,大家又會想到一班人一齊打波煮餸,一班從來唔打機的少女甚至爸爸媽媽也為之瘋狂,突然間遊戲機從男生匿埋屋企日打夜打的東東變成男女老幼文娛康樂活動…咪話唔勁﹗

說實在,玩開PS2的家弟都有少少心動…

作者認為,三家遊戲商三分天下局勢有機會轉為任天堂獨佔一半電玩市場…嘩…

不過,我又咁睇,雖說Wii和NDS確令男女老幼為之瘋狂,但不能忽視背後隱憂。首先此「藍海」市場的目標群眾有很多是貪新鮮而玩,新鮮過後有幾多會成為真正玩家?值得深思。第二,遊戲雖多,但耐玩度不足,初時會因為新鮮感和易上手而迷上,但二者都不持久,很快就束之高閣(如本人玩過兩次《Cooking Mama》就沒玩了…)。第三,現下PS3敗陣某程度是因為價錢貴和大眾對該機的新技術還未接受,市場未成熟;但當技術普及甚至再提升,反而是Wii更不利了,想當年PS的DVD也不就是新技術…

想起當年索尼的MD迎戰MP3…每次索尼總是帶來新的自家獨有制式,未知今次PS3的長路要走幾遠走幾長?同時亦期待,任天堂將來會出部怎樣的升級版主機迎戰?

講番本書,話說作者希望以任天堂以創新求生的例子,配合他自己二十多年行銷經驗為大家帶來點啟發…啟發當然有(如令本人很有興趣搵相關書來看的《藍海策略》),不過此書結構有點鬆散,引伸論點supporting資料好像少了點,總覺作者不停在自我重覆…最令本人感到奇異的是…作者弄了個 PS3/Xbox/Wii的"SWOT Analysis"(Strength, Weakness, Opportunity, Threat)…這個不禁令本人想起大學年代的功課…小聲:這analysis…每次落都只為塞位而已…

看看作者介紹,oh,是蔣先生第一本著作,原來如此…

後話:我唔係講打機,係讀書報告呢架﹗哈哈

舊文:從NDS開始…

18 則留言:

  1. "不過,我又咁睇,雖說Wii和NDS確令男女老幼為之瘋狂,但不能忽視背後隱憂。首先此「藍海」市場的目標群眾有很多是貪新鮮而玩,新鮮過後有幾多會成為真正玩家?值得深思。第二,遊戲雖多,但耐玩度不足,初時會因為新鮮感和易上手而迷上,但二者都不持久,很快就束之高閣(如本人玩過兩次「Cooking Mama」就沒玩了…)。第三,現下PS3敗陣某程度是因為價錢貴和大眾新該機的新技術還未接受,市場未成熟;但當投術普及甚至再提升,反而是Wii更不利了,想當年PS的DVD也不是新技術…"

    咪就係囉!始終,個市場係靠買正版碟嘅機迷撐,貪新鮮同持久戰問題嚟!

    2nd Aug 2007 13:41 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 任天堂係趁索尼/微軟掛住追高科技時搶了班愛low-tech的客,然而呢班都唔係hard-core友…呢野成功令對手注意到呢點,呢緊既遊戲機大戰應該會更好睇

      2nd Aug 2007 14:13 PM

      刪除
    2. 同意,Wii的耐玩度不足,沒有幾個個Game是可以一玩再玩的。但PS3的問題是遊戲全無新意,只是提升畫質,但現在是打機不是看戲,如果PS2有好玩的Game,PS3也是一樣,為何要拿出數千元來呢?就算買,都買有另類玩法的Wii啦。

      Wii已推出第二代的體感玩法,但相反,PS3呢?好玩的Game仍是少得可憐啊!當買了部Wii之後,老婆還會讓我多買部PS3嗎?Wii霸佔了巿場佔有率,PS3就很難翻身了。

      何況,xBox還在領先PS3呢!

      3rd Aug 2007 09:34 AM

      刪除
  2. 其實有很多這種書, 做得不很好, 只能當是一個資料蒐集報告, 分析好少而且可以略去的...咪當, 知多d資料囉...

    不過你呢份, 拼埋一齊加d註腳, 可以當論文交了~~ ^^~

    2nd Aug 2007 14:06 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我係一路睇一路challenge,無疑wii係好成功,但讚到天上有地下無又太誇…

      當年啲project都係咁吹…哈,話實,吾系無論文,只有final year project,其實我未寫過論文的說…umum

      2nd Aug 2007 14:15 PM

      刪除
  3. 早前無記d 新聞透視之類有話連退休人士都玩NDS,貪方便同易玩
    記得以前sega saturn 走機迷路線,game 好玩但輸比大眾化的PS
    唔知今次索尼會點應付?

    2nd Aug 2007 14:37 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 攪緊啦,咪割價囉。

      其實PS3好好用,最正係不斷可以upgrade firmware,一個價錢買到一部不斷升級加新功能嘅機,好抵玩。

      2nd Aug 2007 14:53 PM

      刪除
  4. Win得一時,怎能夠Win得一世?

    以上都沒有提到最重要的一點:SONY及Microsoft的財力遠超任天堂,給你贏兩年,之後吸收你的優點再出新機,任天堂怎夠鬥?

    而任天堂也不大可能每兩年就可以想出新的奇招,創造另一個藍海吧?

    當年SEGA黯然退出家用機市場,就是因為SONY財力夠,把Saturn/Dreamcast的優點拿過來,SEGA無力再創新招而致。

    現在的割價招數,只是隱藏著兩大公司背後的計劃而已。

    講到尾,現在的Wii及NDS,只是當年的超任及Gameboy,過了一個Cycle,自然有新一代的PS出來把任天堂殺掉。

    2nd Aug 2007 15:35 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 人地任天堂買左體感遊戲版權啦。 sony 再想一統天下,難哉!

      依個世界唔係有錢就大晒既,除非佢狼到收購任天堂。哈哈...

      2nd Aug 2007 17:30 PM

      刪除
    2. RE:劍心



      索尼無ps2年代咁風光啦,一來ps/ps2投資無咁大,當時對手無咁多,當時索尼自己仲有其他產品雄霸緊市場,當然大把$$出呢谷ps…

      索尼而家在各類電子產品表現大不如前,mp3不得已跟人水尾(仲不得已放棄埋自家製既入歌program),堪稱損手爛腳。電玩界又任天堂又微軟…微軟仲係大把錢燒嗰隻,索尼家陣四面楚歌,想靠ps3一鋪翻身,前路堪坷呀…

      2nd Aug 2007 17:37 PM

      刪除
    3. 版權這東西,可以走的空間何其大。如果版權真的可以完全封殺別人的「參考」,Windows早應該被Apple封殺。

      這個世界,特別是商業社會,就是有錢大晒,看Microsoft被人狂告壟斷一樣不斷發展就知道。

      電腦業及遊戲界的黑幕,實在有太多不為人知而已,小小的版權,很多時都是一張廢紙而已。

      2nd Aug 2007 19:40 PM

      刪除
    4. 任天堂同sony而家針對既其實是不同市場,任天堂走的是非專業用家,sony則還是專業玩家,要知非專業玩家市場大得過份,所以sony家下先輸人成條街。

      而且仲有 Xbox 背後的 Microsoft 同 sony 鬥專業玩家市場,sony 可以話被人內外夾攻囉!美國市場要比日本的大,xbox亦跑嬴了。

      講真呀!就算真係講到似你般無法無天,高傲的 sony 又會唔會同任天堂鬥呢﹖佢之前都講過自己既 PS3 又是高級餐廳,又不是給細路玩。某程度上,我認為佢係自己玩死自己。

      要三國鼎立現在已經是萬難,要似ps1,2時代般,一統江湖就更難。且看 sony 下一世代能否拋下自尊,又真的可以「參考」一下 Wii 吧。

      3rd Aug 2007 02:24 AM

      刪除
  5. 其實大家知唔知PS3 sixaxis個dynamic motion sensor呢樣物體?

    都有好多新概念遊戲下,不過暫時wii獨大大家唔知……

    comment留到youtube嗎?呢個會好正,我等緊:

    唔得就link啦:

    3rd Aug 2007 11:07 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. youtube應該得架喎,啟用進階文章編輯器可以改html架嘛…

      wii平和新鮮玩法係個超強殺著,打機群最主要既target~~年青人們唔係個個幾百萬未開頭,邊度可以話買就買,同埋wii在大眾心目中既型像係潮,唔玩好似無話題…

      ps當年在亞洲地區成功,好大程度係…玩到老翻﹗﹗﹗光係賣部機已賺番成本兼有突,小道消息,日本總公司明知某些區老翻情況嚴重都視而不見,就係知硬件收入cover到軟件損失,咁就由得佢…

      只係呢條成功formula由sony去咗任天堂度…

      而家ps3藍光碟無得重施故技,加上有呢部機既人唔多,無共同話題,好多人(sample:家弟和他的朋友)都寧願玩住ps2先,等佢平啲和多啲新game先出手入ps3…

      3rd Aug 2007 11:20 AM

      刪除
    2. 梗係知啦,雜誌講左成年,衰就衰在無game出,識飛都無用啊!^^

      3rd Aug 2007 16:42 PM

      刪除
    3. flow, super rub a dub. :P

      6th Aug 2007 14:47 PM

      刪除
    4. 雖然遲咗成年先覆…
      但…我都係搭唔到嗲喎…囧…

      8th Dec 2008 13:50 PM

      刪除
    5. re:aulina

      搭唔到嗲呀…嗚…

      8th Dec 2008 13:50 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD