2008/10/06

同你好熟咩~MSN商業英語

(用手提來影芒…都ok睇得清楚吧﹗哈哈)

事情是這樣的,話說本人睇《少年刑警》,講到柴田竹虎(小池徹平)本身係巡警,而佢非常希望轉為刑警,於是不停寫轉職願給有關部門(共寫了三百二十四封﹗笑死我了…),不過…他…如圖中所示,除了用上「懶」親切的簡體外,仲用埋顏文字﹗於是被小次郎(藤木直人…呃…佢金髮好似無黑髮時咁型的說…)恥笑,並指無人會理會咁既信云云…

我可是邊睇邊大笑,仲要好開懷那種…;不過在日常工作的醫貓中,我可是見過很多親切可人的同事發公事(注意係公事呀吓﹗唔係約食飯喎…)醫貓時加兩隻顏文字…

「同你好熟咩而家」係前老細見到有人發顏文字醫貓時狠狠拋吓的回應。(小的在前老細「青玲」之下,可是連「!」都不敢亂用的說)

咁發得正式文件當然熟都要扮唔熟啦。其實大學時學過的business communication過sem即忘得一干二淨,不過我想發正式野唔落icq/msn language係common sense吧?﹗奇又奇在真係會有人落「~」、「=)」等於內文中…不禁滴汗了…

喺套劇度重遇現實裡見過的奇人奇事,我怎能不笑翻枱…

至於點先寫得夠「方毛」其實小的還在學就是了,總不能寫得太差失禮公司嘛。前司時就不停偷師上手留落嚟的醫貓,初上任時幾乎發每個醫貓前都要搵吓有無相類似的,因為前司的系統是每個同事發的醫貓老細都會有自動備份,寫得不好或有錯野(最多:寫錯收件人名,或唔記得改title)就會被老細ee哦哦一番,十足十老師教學生咁。所以我常說,直到畢業本人的英文還是頗爛的,是前司被「青」過後才叫做見得吓人。

之但係呢,最近我又發現原來前司時學落的一堆「商業英語」係「噢啡唇」喎,即係唔夠簡單直接,又懶係用啲無人明/用的詞語,native speaker係唔會咁寫云云﹗shock﹗﹗﹗

本來寫醫貓時手指不怎樣思索就飛快的拍拍拍…攪掂。而家…為免被人話噢啡唇…不由得諗多兩諗…

語言之美啊﹗看來我除了要研究如何成為非專業老翻(譯)外,還要研究如何避免噢啡唇的說…

下篇之一:商業英語2~水蛇春
下篇之二:商業英語3~天下文章一大抄
***************************************************
其實…《少年刑警》第一集真係幾好笑的…但據說之後劇情就開始回帶和跌watt…oh…

28 則留言:


  1. 我司d 人d 奧啡唇都好得人驚,句句都長到爆炸...真係native 就算formal 咁寫都唔會咁冗啦,都唔知係咪"dup"長封email "ar"下時間

    6th Oct 2008 08:56 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能有人驚封email太短會俾人覺得佢無做野囉
      我司「撩啡唇」的人好鐘意一句「notes with thank」就回了…
      我諗我都要多練習simple english,長話短說好了﹗
      6th Oct 2008 21:58 PM

      刪除
  2. OH~非正式的email我也很喜歡用顏文字的...就算跟那人不熟...因為要懶親切嘛....
    不過正式的email....好像沒打過...

    6th Oct 2008 09:21 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 非正式就無所謂啦,send俾朋友的我直頭無上下款添啊(不過有signature就是了…)
      正式的…哈,我大學時要寫email俾tutor,寫之前都驚出醜,不停thank you前thank you後…扮方毛﹗
      6th Oct 2008 21:59 PM

      刪除
  3. 李小球2/9/13 21:18

    我都覺得我o係前前司的最大得著就係寫得幾封見得下人呃得下人的formal醫貓了~
    至於噢唔噢啡唇的問題.......我又冇研究過喎!

    6th Oct 2008 10:17 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 大家都是半「工讀」的學會方毛英門吧…
      噢唔噢啡唇係最近我最大的發現…原來我咁勾池…orzzzzzz
      6th Oct 2008 22:00 PM

      刪除
  4. UncleRay2/9/13 21:18

    工作時的email加顏文字,好像是不太好吧,是不夠專業。

    6th Oct 2008 13:41 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 對的說,我司常要print番個email出嚟做supporting的,成個顏文字喺度都唔知print唔print好…
      6th Oct 2008 22:01 PM

      刪除
    2. 認同,終於工作都是專業些比較好
      因為那E-MAIL是代表公司出的嘛~~!

      7th Oct 2008 01:06 AM

      刪除
    3. 對的說…
      有時發email給重要客戶會幾緊張的,驚寫錯野影響人家對吾司印象就是了…
      7th Oct 2008 17:21 PM

      刪除
  5. 就算係非正式...我總覺email 用呢D 好奇怪的,除非大家好熟下否則都唔會咁扮friend 呢!
    另,發覺好多人的英文都係咁由俾老闆執email 開始練返黎的...可憐我寫親email 老闆都唔會理,入左黎咁耐D 英文都係咁無進步過呢...v_v ←這是顏文字

    6th Oct 2008 16:24 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁…我咁友善,或許親愛的同事已經將我當成朋友呢﹗卡卡…
      我的英文係多得前老細大執,而家算係見得人咁。有時我會覺得我收佢份人工,仲有野學,真係賺到笑…
      博士你要開班教顏文字嗎?我用來用去都係堅定眼神…XDDDDD和-_-0咋…
      6th Oct 2008 22:03 PM

      刪除
    2. um......我想問呢...
      乜唔係noted?! 原來我咁多年都寫錯了...~_~"

      7th Oct 2008 00:19 AM

      刪除
    3. 我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      我衰咗…
      係noted呀﹗嗚呀…我衰咗…(這兒的特色就是錯神滿天飛﹗卡卡…)
      7th Oct 2008 00:24 AM

      刪除
  6. Mr RiceBall2/9/13 21:19


    說起來日本人的短訊超喜歡用顏文字的,而且圖案極多,一句幾個音符,看得以為自己在看樂譜
    我不會介意你用顏文字發貓發文的,放心

    6th Oct 2008 21:41 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我沒收過這樣多顏文字的短訊喎…不如你從日本空運幾個俾我…
      咁我學識…咪發多幾個顏文字文囉…呵…
      6th Oct 2008 22:04 PM

      刪除

  7. 我都有睇這集,真的很好笑,之後,...我就算是fans都只是看到第三集就看不下去了,不過第五集有小池的女裝打扮,我看了別人的clip 圖就算了~哈哈

    6th Oct 2008 23:18 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我睇到第3集,雖然有少少回帶,不過都ok丫,小池真係勁似中學生﹗哈…
      7th Oct 2008 00:23 AM

      刪除

  8. 我司直情有人將個顏文字整埋入去個signature度....

    7th Oct 2008 12:45 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 太可愛了…
      我公司email的signature係title、公司名、地址和聯系方法
      說實在我很討厭人家一句best regards和署名就算…喂,我想打電話俾你都唔知邊度搵個電話出嚟…
      7th Oct 2008 17:22 PM

      刪除

  9. 商業電郵,不得不formal, 因為永遠不知道看的人是甚麼心情,人家剛好心情麻麻,自己卻嬉皮笑臉,必定撞板.說到用字,自問真是比不上內地同事,他們往往會用一些我需要查字典的字,而這些字都不曾在外國同事的電郵中看過的.我經常想,考英文筆試,國內學生必定比外國學生優勝:P 

    7th Oct 2008 16:29 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 對啊,除非是和同事約食飯的悄悄話email,要不一定formal,話實我司係經常要print email出嚟做supporting的,俾老細見到一個二個顏文字激死佢都有份…
      說實在太深奧的字眼我只會用在poster上,email我但求顯淺易明,我驚太扭擰太長的句字會讓人家誤會我意思的說…
      7th Oct 2008 17:25 PM

      刪除

  10. 有人說,有了電腦,世界沒有隔膜,其實有了電腦,世界的隔膜更勁,我沒有資格說人,最佳例子就是,玩電腦玩到老豆姓密都唔知。
    以前有icq,都易d找網友聊天,因為有找尋功能,而家msn,沒有這功能,都沒有可能找到人,你沒有人家的msn,怎聊?不像icq那麼好,我現在,都不太愛msn,都沒有裝。
    寫blog就更加,我太自我,都不太愛加朋友(連結其他blog),之前的blog,都有加朋友,不過只是我加人,很少人加我,加我的人,我很少加他。
    以前以為會在icq可以識到女仔,而家icq都沒落了,識女仔更難,msn長期沒有人上,討論區我都少玩,做cd rom多,總覺得麻甩佬玩電腦為多,找女仔真很難,有可能都是麻甩佬扮。
    msn何時可以像icq般可以找網友?不然msn簡直就是失敗的東西

    7th Oct 2008 19:20 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 一個銀有兩面囉,咁電腦確係方便世界唔同地方既人聯絡,上網費幾時貴得過長途電話先,不過大家都掛住望mon,真係少咗家人/朋友之間既interaction,引伸咗好多社會問題都係真既…
      msn我有裝,不過我喜歡icq多啲,最喜歡可以改info(都有點似而家寫博…或twitter),將想人知的東東都寫進info裡,又不時update人家的,很有趣…
      同埋公司唔可以開MSN,所以我的癮不算很深。無得玩我又唔會無咗朋友咁…主打我係博癮深…
      其實blog的連結我好耐先update一次,懶呀﹗XDDDDDD。有啲博主都無寫了…
      8th Oct 2008 21:34 PM

      刪除
  11. fighting phoneix2/9/13 21:27

    同熟人傾計就會用果d符號姐,正常就唔好用了...

    7th Oct 2008 23:24 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 係囉,這個不就是COMMON SENSE嗎?
      但…唉…又真係有人咁破格架喎…
      8th Oct 2008 21:36 PM

      刪除
  12. 我不會介意,正如文章所說,又何須追隨轉眼即逝的潮流,好似有D電子野咁,無得追,不過我喜歡有時得閒,去網頁寄存公司租個網站仔,將自己心得post去網上同人分享.

    31st Oct 2008 09:08 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我耐不耐會為小博備一備份…第時唔知係我唔寫定係鮮奶停咗呢個服務都可以回味吓…
      電子野太飛快,想keep都好難…就如sms…email還好,so far這幾年啲免費大供應商的email都好穩定呀…
      31st Oct 2008 13:18 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD