2009/02/04

家用

看了友人些牙的一篇《媽媽》。讀後是有點感概,究竟父母付出多年血汗養到自己牛高馬大後,做仔女既又應該點回饋佢地呢?﹗

不過呢個時勢…養得掂自己都算係咁架啦。回饋…係咁二囉…

記得曾經有個親戚在小女兒出世三個多月時,不知是心血來潮定做乜走去計共花了所少錢…我娘不禁目瞪口呆…將人養到中學畢業(其實佢講漏了大學3年的使費…)要幾多呀?計乜鬼,盞嚇死自己…

所以父母既愛真係好偉大和無私,養大仔女係無底深潭,不停invest但唔知有無回報,呢個時勢…平手打和,唔使倒貼年長子女都偷笑啦。前陣子去大快x吃下午茶先見兩對叔叔嬸嬸在吹水,話說佢地兩家都有子女今年畢業,超級擔心今年難搵工…。難怪古語有云:「養兒一百歲,長憂九十九」啦。

老實講,要100%回報就無可能架啦。我常覺得對我娘來說,家用係點點甜頭,等佢老人家高興吓,人有佢有咁囉。雖然,偶爾佢都會有意無意間講阿邊個個仔轉咗唔知邊度,加咗勁多人工順手加埋娘親的家用…唉…

時代唔同啦,上一輩學歷不就是小學,高一點就是中學,大學絕無僅有,未滿廿歲已技身社會大學已久。二十出頭結婚,四十幾子女上中學開始甩身。子女上到大學, 上一輩梗係高興,佢地細個時讀唔到嘛。而家呢?讀埋大學已二十出頭,做得幾年野就想再進一步就要進修…。但個問題係大學畢業出嚟起薪點又唔係特別高(前幾年得7,000﹗),還grant loan(特別係三年學費都係full grant的人﹗)、供份保險、交通飲食都去咗大part…唉,回吐…非不為也…是不能也啊…

不得不提是住﹗租屋開支一闊三大,諗起啲水電煤管理費單和差餉都頭痛。窩居父母家中梗係最好啦。娘常說而家係用超級特惠價租間房俾我的,這個…是絕對理解既…人都咁大個,好難白食白住…每月月頭…不免有點點肉痛…但還是交出我的心…。

(實在我唔明點解當年老爸的一份人工可以養到四個人…兼之我的童年雖然唔係話大富大貴,但玩具衣物書簿鞋襪從來不缺就是了…)

22 則留言:

  1. 其實家用都係心意,我阿媽都係prefer我請佢地飲茶多o的。
    當年人工穩定,工又permanent有褔利,同而家讀左咁多書都可能係contract冇褔利...

    4th Feb 2009 14:09 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我娘有時都會哦話放假啲人就出晒去去街睇戲食飯…
      有時無乜野做咪喺屋企陪吓佢囉…雖然最後我都係匿喺房上網睇劇…哈哈…
      而家真係無得用以前比啦,明明數字上而家既人工係高啲,但就無以前咁好使…唉…
      15th Feb 2009 17:11 PM

      刪除

  2. 嗯... 如果家用係心意,咁同家人住嘅費用係咪都係父母負擔?抑或係自己負責?
    但如果係父母負擔,即係話子女大左,唔好話要養父母,反而仲要父母養?(哩個唔係回報/饋喎.我都同意係好難100%回饋,甚至連100% cover到自己嘅expenses都好難.)
    Sorry呢.. 可能睇得太快睇漏左,不過有d唔明家用應該係點define啦,同埋點解家用係心意.

    4th Feb 2009 14:22 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. definition唔同啦一定,唔使sorry既…,都係拎出嚟研究吓。
      呢個topic喺我屋企講多兩句就會鬧交的了…當然我都明我寄居喺屋企又食又住的,總要俾番啲娘親大人先啱數既,但我呢啲咁孤寒梗係比唔出市價租金架啦,咪只有負責一些屋企開支…同埋係咁2俾一點cash當家用,所以我說這個是心意…自己識do一點就是了…
      15th Feb 2009 17:14 PM

      刪除
  3. 托賴我家的孩子都自給自足兼俾到家用,我娘只有跟我說:一人俾d我都使唔哂,你地個個有屋企有細路,唔使俾咁多我了……我而家俾緊的家用/人工個數,細到我唔敢話人知的....

    4th Feb 2009 14:30 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 喂…我個數都唔敢俾人知的說…
      還好我娘有做工囉…所以都係那句…使少啲…儲多啲…
      有舊錢傍身係多啲安全感的說…
      15th Feb 2009 17:15 PM

      刪除
  4. 孝敬父母係應該...只係, 有時某些父母o既要求太過, 都要拒絕下.
    一場仔乸, 最好可以互相照顧, 有時好難計到咁盡架...

    4th Feb 2009 14:37 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 過唔過份好個人觀點呢…
      還好我家係嘈完轉個頭就無事,娘又有得商量,啲要求都唔算好過份…最緊要係…佢又又得我耍無賴喎…哈哈…
      (晒命了…呵…)
      15th Feb 2009 17:16 PM

      刪除

  5. 我有個女同事生左個女之後都話好耐都無放過覺,瞓得夠~做父母真係辛苦啊!

    4th Feb 2009 14:45 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 對的說…養一個小朋友個責任好大…
      (所以我說我養不起啦…)
      15th Feb 2009 17:17 PM

      刪除
  6. 我而家出糧都會俾一半阿娘,話晒o係屋企黐飲黐食丫嘛~ :p
    好彩阿娘又唔會點出聲,反而阿爹就成日話我做咩唔俾錢佢囉哈哈(而其實我係有叫阿娘分d俾阿爹架......落格呀哈哈)

    4th Feb 2009 15:07 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 嘩…你個ratio好大啊﹗
      咁你俾得一份阿娘…就諗住佢同阿爹自己拆掂架啦…
      呢啲叫佢地內部攪掂佢囉…卡卡…
      15th Feb 2009 17:20 PM

      刪除

  7. 同住梗係要share返租水電煤喇...如果好似我咁自煮的,水電煤以外的錢就係畀阿媽使囉。

    4th Feb 2009 16:57 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 都仲有的…上網電話有記錢…
      計計吓…真係好難計得清…囧…
      15th Feb 2009 17:21 PM

      刪除
  8. 都係過一句,有時間就多d陪下父母,對佢地好些。

    4th Feb 2009 23:06 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 都係架…
      所以星期六日通常我係出一日街…另外一日咪喺屋企咁囉…
      15th Feb 2009 17:22 PM

      刪除
  9. 李麗珊話養一個小朋友要四百萬真係無呃你,銀水問題,可能不斷升都有,一個人,唔單止洗錢,資源都浪費不少。
    而家我賺返黎既錢都無話分咩家用唔家用,到而家我都未拍拖,如果以錢或現實角度睇,真係結左婚,唔好話生細路,都好襟計,唔好講奢侈品,可能個女人又好大洗又唔知,你同佢出去住,都一大筆,衣食住行水電煤……真係唔洗比阿媽,我終於知點解上帝到而家都未俾我撞到我老婆喇,原來都係為我好……
    有人話過香港人有可能絶種,真係唔出奇,你叫人點生?有個高官叫人生三個細路,講果個真係「有智慧」,得既!生出黎政府養唔係自己養咪得囉,所以你睇到而家老一老都生既「好人」,果D係唔係自己養,真係大家心照,果D人真係「有責任」,以前就話養兒防老,好似而家真係無呢支歌唱。正如你所講,大學畢左業都廿歲,又話要你資源增值又進修,真係要你讀成世,做到死先支持到個生活,咁有咩時間溝女結婚生仔?就算俾你咁好彩生到,佢養唔養生翻你轉頭?佢反唔反骨?一定等價交換呀?

    5th Feb 2009 11:23 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 咦…點解入咗兩個留言既?
      15th Feb 2009 17:22 PM

      刪除

  10. 李麗珊話養一個小朋友要四百萬真係無呃你,銀水問題,可能不斷升都有,一個人,唔單止洗錢,資源都浪費不少。
    而家我賺返黎既錢都無話分咩家用唔家用,到而家我都未拍拖,如果以錢或現實角度睇,真係結左婚,唔好話生細路,都好襟計,唔好講奢侈品,可能個女人又好大洗又唔知,你同佢出去住,都一大筆,衣食住行水電煤……真係唔洗比阿媽,我終於知點解上帝到而家都未俾我撞到我老婆喇,原來都係為我好……
    有人話過香港人有可能絶種,真係唔出奇,你叫人點生?有個高官叫人生三個細路,講果個真係「有智慧」,得既!生出黎政府養唔係自己養咪得囉,所以你睇到而家老一老都生既「好人」,果D係唔係自己養,真係大家心照,果D人真係「有責任」,以前就話養兒防老,好似而家真係無呢支歌唱。正如你所講,大學畢左業都廿歲,又話要你資源增值又進修,真係要你讀成世,做到死先支持到個生活,咁有咩時間溝女結婚生仔?就算俾你咁好彩生到,佢養唔養生翻你轉頭?佢反唔反骨?一定等價交換呀?

    5th Feb 2009 11:24 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 說等價交換又太銅臭…同埋咁講的話做父母的一定輸啦,呢個交換唔無保證,而且而自己付出一大段日子先有得收番喎…
      我會咁睇,中國人傳統思想係老來等子女養自己,老來從子嘛,只係而家個社會越來越奉行小家庭,當子女有了自己家庭後又要養細又要養老既,啲細既唔識養自己,咁就唯有叫啲老既自己諗一諗辦法啦…呢樣又引起好多家庭問題…
      實在珊珊那個400萬係宣傳手法je,唔係點會引起啲父母既attention,覺得自己有需要為呢舊錢做準備。數數手指父母養大自己使咗又點只400萬…衣食住行讀書去街玩既用既食既…隨時千萬都有份啦…
      可以做既,做番多啲野等佢兩老開心吓囉。呢個環境好難話完全養得番佢地轉頭,不過能力做到既咪為佢地做番啲野囉…
      15th Feb 2009 17:27 PM

      刪除
  11. 家用~同仔女點計?!
    養大一個仔女不止家用呀! 個女生活上開支讀書食飯你都可以算,成日係屋企唔出街又點得呢?又驚佢自閉,但一出街就要洗錢!慳慳地都俾一百幾十佢出街啦! 你話一個暑假d開支點死! 第日希望佢能養掂自己都還得神落!

    27th Jul 2010 15:27 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以生兒育女真係超大責任,而家呢個時勢都唔係讀完書就收工,搵工又要驚,結婚生仔又要同佢擔心,真係諗起都驚…
      28th Jul 2010 13:29 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD