2007/05/02

唔係會考都作一餐之檸檬茶

等我返屋企睇番我會考那年作文出的是甚麼題目,記憶中一定不及這條有創意的說﹗

開卷時間:1344
*******************************************************

其實我不大喝檸檬茶的說。

檸檬茶,相信已被列入本地食肆必備飲品之一,和奶茶、咖啡三分天下。三者當中,本人最不愛喝檸檬茶,不愛檸檬和紅茶沖在一起釋放出酸中帶甘的清香。這不代表本人不愛這飲品,我愛的是紙包裝那虛假的化學甜酸味。

這是三歲定八吧,熱愛接受新事物之餘,骨子裡還不是個懷舊狂,想從紙包檸檬茶回憶以前的時光。

都是小學小食部惹的禍。小時候上茶餐廳機會不多,有都不由得我點「凍檸茶」;於是只能在學校小息時望著雪櫃排得整齊的紙包飲品選個夠。小學年代飲品有兩大皇者:「陽芒」和「維媽」;「陽芒」的印象主打來自鄭E健的廣告,沒記錯的話曾讀過的兩間小學賣的都是「維媽」,所以飲「陽芒」的機會不多,其皇牌產品檸檬茶和密瓜豆奶味道如何更沒印象,只記得媽媽的評語是「陽芒」較好飲。而我,就因為學校賣的都是「維媽」牌,不太好「媽媽奶」的我就不自覺選檸檬茶,從小學飲到中學,它那不合比例的酸甘甜味就成了我心目中檸檬茶的王道,喝茶餐廳新鮮釀製的純正檸檬茶,反會覺得不是那回事。

可見潛移默化的威力有多大,一盒小小檸檬茶載著我童年的美好回憶,這是茶餐廳的味道尤有不及…

人大了雖然嗜甜如惜,亦慢慢懂欣賞檸檬的好處。上餐廳點飲品,從固執的必叫「凍奶茶」變成檸檬系飲品。不過,我不打算將檸檬茶王道從紙包拱手讓給他人,點的,是它的兄弟姊妹--檸水、檸蜜、檸樂甚至檸賓…。

喜歡上的是檸檬,不是茶。人大了,越覺變通的重要,就越來越欣賞檸檬之能屈能伸。

光談飲不講吃,在餐廳水吧,奶和檸檬是不能缺少的兩大台柱。 檸檬可以搭配沖調出來的飲品多不勝數,簡單的幾片檸檬,酸味豐富了飲品本來單調的味道,再加上本來風馬牛不相及的甜味(砂糖或糖漿),那劃龍點睛的威力,檸檬的可能性真的很大很遠。

上高級餐廳,餐廳會讓客人自行調配味道,望著甚麼也沒有的紅茶,一小杯糖漿和排得美美的檸檬片,起初會高興終於有自由自己出手調味。但別高興得那麼早,弄杯檸檬茶看似簡單得可以,但弄得美味卻絕不容易。好多次,不是擠檸檬太出力令味道太酸就是糖漿落得太多壞了整杯飲品。看似簡單到落手做卻複雜得可以。知易行難,就是如此吧。

賦予太大自主權反而煩惱,有時倒懷念茶餐龐一條龍的高壓。

在茶餐廳,我很少點檸檬茶,不過同行吃飯總有人點它的說。每每有人點了,我就很留意他們飲用習慣,檸檬要「督」多少次?熱飲的話加多少糖?凍飲的話又會不會要求少甜? 擠盡的檸檬片要從飲品中挑出來還是由繼續浸淫在飲品中?就算是新相識的,只消一杯檸檬茶的時間其實可觀察到當事人是個偏執還是隨意的人。

而我,一定是個偏執的人。明知題目談「檸檬茶」卻跑去說檸檬…
****************************************************
完卷時間:1440

忘了作文卷有多少作答時間??邊作邊改唔覺唔覺作咗成個鐘,兼且離題萬丈(因為我真的很少飲檸檬茶,我愛檸蜜﹗)

伸延閱讀:
一個好人? - 二. 檸檬茶
暗黑熱血 - 偶遇
voi - 「檸檬茶」掀事非!?
刁民公園 - 「檸檬茶」惹起的通識警號, 檸檬茶
Rules of Games - 「凍檸茶」的追憶
逸賢企鵝部落格 - 會考中文作文
island blue - 回到會考時.凍檸茶
腦花花 - 檸檬茶
牢騷絮語 - 檸檬茶 (故事示範)檸檬茶(說明示範)
占占字起 - 究竟應否「檸檬茶」?
NO reason - 「貼中」試題間接益左我
加百列傳 - 誰說檸檬茶後現代?
紫熊部屋 - 檸檬茶 - 哀悼愛情

14 則留言:

  1. 我開始懷疑,出題嘅搣時,應該係伊麵迷!真係邊度都有陽光。

    2nd May 2007 15:05 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁成題不停係度「邊度都有陽芒」和講初戀故事咪實拎到a﹗XDDD

      3rd May 2007 12:42 PM

      刪除
  2. 你一開頭用"的說", 扣分!

    係喎以前其實我鍾意陽光蜜瓜豆奶多d, 夠甜
    但係飲佢純豆奶覺得有怪味, 漸漸都遠離埋佢呢條line了
    我諗我而家只係會飲佢菊花茶

    2nd May 2007 15:35 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢啲係個人風格,你扣我都係要寫…嘻嘻…文人的風骨啊~
      我真係好少飲陽光,印象係零…記憶中的紙包野都係維他…

      菊花茶都係維他呢…同埋,菊花茶個英文名好長…好鬼難記…

      3rd May 2007 12:44 PM

      刪除
  3. 我覺得呢條題目好正, 如果依家我去考, 我會好有信心囉...哈哈

    2nd May 2007 19:52 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 但真係去考的話我又唔敢寫得太天馬行空,話晒個會考分跟住我半世架嘛,衰咗就大件…呢個題目用呢寫BLOG就好玩囉…

      3rd May 2007 12:45 PM

      刪除
  4. 以死板的會考制度, 一定會話你離題!但我幾鐘意啊~

    2nd May 2007 23:42 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 會考制度完全係扼殺創意啦,我記得當年學校作文有次寫自己既性格,我話覺得自己有點「小聰明」,老師竟然刪走個「小」字,喂,個意思差好遠架…

      3rd May 2007 12:47 PM

      刪除
  5. 我都覺得陽光好味d唔多唔少係因為鄭伊健! 雖然我而家其實愈來愈討厭佢!

    2nd May 2007 23:47 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我幾欣賞佢…雖然佢無咩演技…但我覺得「古惑仔系列」好好睇…佢唱歌唔掂但我又幾鐘意聽佢啲舊歌…

      成件事好匪夷所思…

      3rd May 2007 12:48 PM

      刪除
  6. 檸檬要「督」多少次? 唔係好督.

    熱飲的話加多少糖?幾粒 (唔係方糖的粒, 真係幾粒的粒)

    凍飲的話又會不會要求少甜?走甜呀唔該.

    擠盡的檸檬片要從飲品中挑出來還是由繼續浸淫在飲品中?不會拿出來啦.

    咁拜託你分析下呀唔該. ^^

    啦. 好明顯, 我地又好唔同呀. 我的檸檬茶 vs 你的奶茶/咖啡.

    p.s. 貓貓未有時間覆. 唔好意思呢! ^^

    3rd May 2007 00:36 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔係好督.--我係死親爛督
      幾粒 (唔係方糖的粒, 真係幾粒的粒)--檸水的話起碼加兩羹…
      走甜呀唔該.--唔拘…可以再甜啲…
      不會拿出來啦. --這個我都唔會…由得佢浸死為止…

      分析結果:睇呢我真係無咩共通點的說…出街食飯真係唔會爭野食囉…(哈哈~)
      你有時間先覆啦,純粹發洩JE…哈哈

      3rd May 2007 12:51 PM

      刪除
  7. 再添一文:

    小弟再添一文:

    《勿讓「檸檬茶」灌溉補習歪風》

    http://forestying.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=559968

    3rd May 2007 17:33 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 已拜讀~稍後會update上文的連結

      6th May 2007 05:53 AM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD