2008/05/30

容天后Paradox

聽過容天后的新主打《跑步機上》,電子編曲快歌乙首,恕我音樂知識不足去形容是甚麼音樂類型配甚麼唱歌技巧,總之很click很喜歡,情況有點似上年的《心花怒放》。

之所以說是paradox,就是說兩次我覺得很click都是快歌,而不是她最擅長的「k式情歌」。我不是要否定情/k歌的價值,k歌都可以很動人很好聽 的,可能是我口味問題,在一堆曲式歌詞差不多的慢歌突然跳出一首快歌,很難不覺得新鮮。然而矛盾的是,穩陣的賣錢但悶,創新的冒險但有新意,要平衡殊不簡單,特別是香港這個怪雞的市場。迷思不止容天后,不過總是在她身上感到強烈的矛盾。

(先旨聲明,我不是天后的歌迷,我只是如實寫下對她的觀感,如覺得我有偏見的話…sorry,我對另一些歌手的偏見可以更甚呀﹗)

如前所說,我不認為商業就一定係差,實在曲式簡單歌詞顯淺,老嫗能解(想當年柳永的詞何嚐不是?)時接觸的層面自然多,hit起來機會自然大,流行曲者不過如此,click唔click問題而已。香港市場細,公司要賣碟自然要做最穩陣的事,推上台的主打歌都是大路情歌。到大碟出街,人們發現原來碟內有另類的 歌(其實都是相對「另類」…),好像是驚為天人的發現…原來佢有其他類型的歌架﹗

話說我每星期都會聽港台的《中文金曲龍虎榜》,該節目的(我不太受得住的) 女主持人總是說歌手應唱多啲唔同類型的歌,帶給樂迷新鮮感云云。這時我就會想,歌迷不是就因為該歌手的風格而吸引成為粉絲的嗎?吓吓試唔同類型的歌會不會失卻自己的風格呢?還是歌手根本不需要風格,不停試新野讓歌迷覺得唔悶就好呢?又還是我們根本說不出我們的歌手有啥風格,所以每次有新嚐試就驚為天人呢…

以上一堆牢騷,不喜可skip。

即是說呢,個人覺得容天后不經不覺唱了八年多九年的歌, 雖然女歌手獎年年拎,但歌曲卻有點停濟不前,齋聽主打歌而言,感覺和03、4年起家的舊作感覺類近,也許多了幾個高音低音位,難唱咗啲囉,當然,我沒細聽她每張大碟的side cut,也許當中是有很多令人耳目一新的滄海遺珠。只是要數成就時,大家只會數有啥hit歌得獎歌。對一個唱了差不多十年的歌手而言(真係差唔多十年,不會被人噓吧?),應該來點突破吧?

相對陳醫生,容天后所受的限制更多,同公司搖錢樹雙生兒停產,新人未上到位(不過我懷疑謝生在國內的工作還是能替公司賺錢的,如果他的約還未完的話),公司還不是要靠她?正常天后方程式=上位後開始隨心所欲,偏離市場主流做自己喜歡的音樂,注入更多個人風格,暫時好像還未能應該在容天后身上…

本來我覺得楊小姐做到的(所以我咁buy佢囉…),不過轉會後大倒退…orz…

覺得容天后可以做到更多去得更遠,希望這首《跑步機上》是個開始。

(近期聽過的新歌,最有印象的除了容天后就首就是張太的《17度》…其餘的…orz…)

小奧:容祖兒《跑步機上》上的電子脈搏

10 則留言:

  1. 我常想,如果容天后繼續將歌曲質素聽滯不前,在樂壇的壽命還有多久?會不會像當年的陳慧琳?
    唉,正如你說,"希望這首《跑步機上》是個開始"

    30th May 2008 14:44 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁佢有公司撐,加上啲後浪一時三刻都未上到天后位,我諗佢仲有排玩。而且佢都未夠三十歲,其實仲有好多可能性…
      我覺得佢問題就係廿幾歲已經面對停滯不前既問題,都幾大件…
      陳天后呢,我覺得佢係時勢造英雄,興跳舞歌那一水佢不停跳舞歌,興完咪out。十幾年前佢出道時佢係sell靚/型和唱得吓,十幾年後都仲sell緊呢樣,即係其實都唔會期望佢在音樂上有乜突破…
      或許,期望佢今年又拎番亞太區最受歡迎女歌手獎囉…

      2nd Jun 2008 12:28 PM

      刪除

  2. 香港客好難服侍的……

    31st May 2008 00:39 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 又要k度唱到,又要唔悶,又要呢又要路…

      2nd Jun 2008 12:29 PM

      刪除

  3. 容天后不像陳慧琳吧...陳慧琳主打形象靚樣, 容天后主打唱功...

    31st May 2008 11:51 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. expectation會唔同囉…
      陳天后我覺得佢上咗岸,新意思係bonus呢架咋…
      容天后仲當打,不思進取的話我會覺得幾可惜囉…

      2nd Jun 2008 12:30 PM

      刪除

  4. 到底係她的唱功滯不前, 定係她背後的音樂創作.新不了?

    31st May 2008 13:36 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔知呢,我覺得佢快歌一個腔,慢歌一個腔,就算音樂風格不一樣,唱腔都係fixed的…
      她背後的音樂創作…我諗都受制於公司,要賣錢嘛,不能太冒險…

      2nd Jun 2008 12:32 PM

      刪除
  5. 我呢個作為天后fans既客仔
    其實真係好期待佢可以試更多曲種
    我覺得佢唔係唔想試
    只不過係d客仔同公司唔肯俾佢試啫
    強如Eason, 上隻碟想搞隻全跳舞album, 都夾硬俾人攝隻Crying in the party落去... 怪怪的

    1st Jun 2008 13:12 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我諗佢唱咗咁多年,都仲不停repeat《痛愛》、《心淡》一類情歌,歌迷唔悶自己都悶…
      只是利字當前,點都係商業行先的了…
      咪話,小的覺得eason當年英記啲歌係hit,但無乜特色,可能係我sidecut精掛,硬覺得主打以外的更精彩…
      eason隻crying in the party我必飛架﹗哈哈,我的飛佛是《時代巨輪》…

      2nd Jun 2008 12:35 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD