2008/11/13

代溝

Picture和同事閒扯的時候對方忽然問:「你覺唔覺得我地同啲十幾廿歲既同事有代溝?」

囧…代溝嘛, 已經有了嗎?﹗


^這個表情很「囧」樣…卡卡…我最近很愛用個囧字…哈哈…

不得不承認,被社會大學折騰了幾年,雖然常覺得自己心態還是很幼稚(可能小的為人低低bb…其實我又唔太覺有代溝喎…),但人無疑是老餅成熟了(也怕死/容易不安/缺安全感/高怨氣/易黑面/欠耐性/挑釁/奄尖/粗口爛舌/世界/圓滑/口是心非/笑裡藏刀/口蜜腹劍了…),或許就是和初出茅廬時代的分別吧?﹗我們看新一輩不爽,就如當年的前輩看我們不順眼,一代不如一代…是無止境的怨咒輪迴…

不知同事遇到甚麼奇人異士令佢有如此想法,溝通唔到喎…,touchwood,這年小的遇著的intern是正常的(對,是「正常」的﹗我的要求不高吧?﹗ 無計啦,我都遇過好多令我囧樣終日的奇人異士…XDDDDD),是我好彩?(上天終於憐憫可憐的我?﹗)聽過很多小朋友在職場不停被人批無交帶…唔獨立… 無責任感…溝通不良…最致命是欠common sense,雖知這個不是讀個course考張cert就掂,是從小到大慢慢build up,職場長輩想教都教唔到…

當然好難一竹竿打晒一船人既,一樣米養百樣人嘛,都係那句,同事既野,正常就得架啦﹗(小朋友無sense都可以話入世未深丫…一把年紀的怎麼說?﹗orz…)我遇過比較奇特的事…是icq language crossover商業英文出email掛?﹗

家陣啲小朋友咁奇特,原因係…,關回歸事?﹗母語教學?搶英中學位令考試壓力超大?通識教學?建華8年?Internet流行令小朋友唔識同人溝通?﹗每天對住外籍家務助理多過父母?﹗單親家庭太多?物質太豐富?﹗

睇番8、90年代生活環境和物質一定比5、6、70年代豐富,8、90年代的小朋友都唔會有書無得讀(雖然我覺得這幾年入本地U越整越難…癡的…仲話學位多咗),都好難聽到無錢讀書到連中學都上唔到。不過新一輩競爭力卻遠遠不如上一輩,聽過人說,現在祖國的年青人(其實都只限富裕的幾個城市)就如2、30年 前香港的年青人咁,珍惜得來不易的讀書(當然不包括一班要風得風的皇帝仔女…),誓要靠知識改變命運,他們肯捱、肯搏、肯蝕底、不計較(接觸過的祖國同學仔他們真的超級好學…令本人千萬個慚愧…囧…),只求有機會學到野,啊…又記起,當年吾系的畢業生代表就係祖國來的交換生,記得佢Yr.1 sem a時係完全聽唔明廣東話,要我講國語的,士別一sem,Yr.2 sem a再見時已可以用流利廣東話和我閒聊了…

對不起,我五十步笑百步了…我都唔係好掂(老實說,要不是當年遇上金融風暴,唔想唔上大學要出嚟做野的話…恐怕小的不會發奮讀書…每想到這點我都由心感謝董伯伯的),其身不正也不好去話小朋友的不是了。

可是肯定真係一代不如一代的…是語文…真係囧…雖然我都唔係好叻…

6 則留言:


  1. 我常遇都的問題係溝通和無common sense.

    14th Nov 2008 00:32 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. common sense這個真係幾大件事…話晒唔係一下子就train到呀…
      15th Nov 2008 20:30 PM

      刪除

  2. 係呀~ 真係有條溝嫁~ 我d 表弟地, 成日唔番學, o係屋企hea , 又軟皮蛇, 唔會話理想, 好基本o既野都唔做唔諗, 淨係諗住突然間發達, 如果大個無錢就話死左佢.....真係好忟囉....見到佢地....(呼, 呻完)

    14th Nov 2008 01:03 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我同啲小表弟妹都唔係好溝通到…
      不過就因為大家少見面,又唔熟,無乜共同話題囉…
      我諗都有積極進取的好青年既…只係傳媒講得太多家陣小朋友的負面野…整咗個唔多好的印象…
      15th Nov 2008 20:32 PM

      刪除

  3. 一d d 啦,雖然我覺得唔得既人比例上多左,但總有年輕人係勁的
    同埋d 內地生真係又肯學肯做,書又讀得好,英文黎香港幾年講很好過晒d 本地大學生,身為香港人都慚愧...

    14th Nov 2008 09:14 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 對,一樣米養百樣人,一定有年輕有為的年青小朋友,不過傳媒大眾對差既野總係不停放大,好既都係報啲勁極端的(如十幾歲賺百萬那種啦)
      我識的幾個內地交換生同學仔都好勤力,進步超快…真係慚愧自己咁鬼懶…佢地都係令自己勤力的動力…
      15th Nov 2008 20:35 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD