2007/09/22

讓我諗了又諗的《慾孽迷宮》

之所以睇完後會諗了又諗,並不是因為片中有很多思考位,而是有太多不明所以的地方,不明所以的程度比看悶暈本人的《狂林戰曲》(The Thin Red Line)有過之而無不及。說實在,看劇情簡介是對此片極有期望,只是…

(以下含極多劇情,小心﹗)

故事改自真人真事, 講述兒子Tony活在愛出風頭的媽媽Barbara和塑膠大王後人爸爸Brooks之下,阿媽凡事強權操控,阿仔養成軟弱無能的個性,後來阿爸避走,帶著的是阿仔的一夜情人。阿爸走後阿媽和阿仔相依為命,阿媽強逼阿仔凡事依從自己,二人又互相依賴扶持變成扭曲了的母子亂倫,終於引發了阿仔親手殺了自己阿媽而面不改容的悲劇…

由於Brooks一家人是上流社會後代,周不時周遊列國,於是片中優美風景不絕。如此驚心動魄故事加上靚人(阿媽確是非常美艷,阿仔啦喎…我不太懂欣賞)靚景,弄得我事前對電影十分期待。

看完,覺得片子十分支離破碎,看得一頭霧水,只得回家後上網找資料驗證自己所估的啱唔啱,比如阿仔的性向,他有同性傾向早在童年戲份已有暗示,阿媽的反應令本人一直估她接受不了兒子不愛女人(或她自己),誰知看資料原來兒子是雙性戀的說﹗或許是我和導演的channel唔啱,說實在此片睇得我很辛苦,在唔太知佢做乜情況下,好些重要的場口如阿媽強行和阿仔亂倫、阿仔殺掉阿媽…等掀不起應有的高潮,只覺突兀非常。

一家人,以阿媽Julianne Moore演得最出色,她將Barbara少婦年代應有的美艷(角色本來是model,差點做上了荷里活明星)、愛出風頭、霸氣演得活靈活現;阿爸Stephen Dillane劇本所限,角色只是行行企企食飯兩味,連本來應該有最多發揮位的「撬阿仔女友」和「被老婆在女友面前當面對質」兩段都是輕輕帶過,最後無聲無色消失了;而那個令Brooks家變,令Tony沉淪,令Barbara失婚和失控的女友,對唔住,佢真係大茄得可以;到阿媽以外另一個重要角色--阿仔Eddie Redmayne,高大有型--無論是摩納哥的沙灘裝還是英國的紳士西裝他都carry得有型有款,可是面目總是木口木面的,導演又愛大特寫…實在從他的面口上我感受不到阿仔應有的痛苦、掙扎,更不要說他性格如何在阿媽陰影下被扭曲了。實在很多場口阿仔的感受我都是從阿媽處感受番轉頭的。

睇到一頭霧水也怪不得Brooks一家人,只能說劇本故弄玄虛,將應該傳遞的訊息故作高深的留白了。導演又將很多篇幅用來寰宇風情,講故事的時間少之有少, 然而這個真人真事在家庭倫理、愛情、心理上都有觸及,而且錯綜複雜,終於估劇情估得辛苦過猜燈謎。只能說是浪費了好原著故事和演員。

無聊疑問幾個:

  • 阿媽霸王硬上弓我最初是以為她想修正阿仔的性向,又有人說是她愛上了兒子?究竟係點?
  • 阿媽、阿仔和某件男人(忘了角色名)大被同眠時阿媽好似穿了崩,背脊有一"ban"又似tubetop又似膠紙的東東…
  • 阿爸在電影初段失驚無神有個正面全相究竟用意何在?代表佢離開妻子視線範圍才能得到自由解脫?
  • 阿女友說佢無傷害過阿仔,所以我估阿仔對女性沒興趣的說。但又有說阿仔係雙性戀?究竟邊個真?

可能要搵yihing王和Adam鄭出來解謎才行了。請得動他們之前,有機會會找原著小說來看看,可能發掘到更多電影表達不到的東東出來。

博友影評:
Blah Blah Blah: Savage Grace 慾孽迷宮
Ben Ben 光影雜誌: 慾孽迷宮 Savage Grace
island blue: 淡化戲劇元素,直至味如白開水(Savage Grace慾孽迷宮)
imdb

14/3/14後按:阿仔的另一部大作
[雜碎]《孤星淚》、《胡狼來了》/《霜花店》

8 則留言:

  1. 我覺得阿媽係想manipulate個仔, 因為佢好想manipulate其他人. 無奈老公最後都不受控走左佬
    所以佢成日話老公同佢女友走了令佢個仔傷心, 將個責任推晒人地度, 因為佢認為自己係不會出錯.

    咁個仔係佢唯一資產, 只可以manipulate佢. 無奈呢個msg唔係咁出, 成件事只能令人覺得個結局好趕收工...

    23rd Sep 2007 00:21 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 阿媽演得好就係佢行出呢好有壓逼感,從一開始,明明打完戰仲要老公著軍服去威,都最後硬要和兒子好,佢一路都係好一致咁唔理人感受將自己想法加諸別人。
      衰在,阿仔用了木口木面來表達對阿媽既感受,佢對阿媽應該係又愛又恨,咁樣舖落去阿媽過了火先觸發阿仔反彈導致命案的嘛…

      25th Sep 2007 12:06 PM

      刪除
  2. 睇來編導都入左迷宮

    23rd Sep 2007 00:39 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 迷到我唔知佢地做乜…真係想邊睇邊和同伴研究劇情的了…

      25th Sep 2007 12:06 PM

      刪除
  3. 一陣去搵下我鍾意個影評人點講先。

    23rd Sep 2007 00:40 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 好呀好呀,我想睇…

      25th Sep 2007 12:07 PM

      刪除
  4. 咁奇情既故事拍成咁咪好可惜?

    聽你咁講又真係好似好差咁...

    我衰d諗, 會唔會個導演自知manage唔到就故作高深想過骨呀?~~haha~好賤吧我~

    2nd Oct 2007 13:14 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 可惜之餘仲有失望,很有期望的…
      再睇埋色戒,大家都係改編,更覺呢套野的唔掂…
      佢未免作得太高深了…完全唔知佢想講乜…我要事後搵資料睇番先明?都唔知我有問題定編導有問題的說…

      2nd Oct 2007 17:24 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD