2011/04/08

琴日大作戰~1:日能復仇記

誓要去…入刀山…傲氣壯…過千關…

昨日之日不可留,亂我之事多煩憂(唔好意思,睇得《洪武三十二》多,個人都古裝咗…),為了一雪兩分的前恥,小的從知道又衰咗之後就開始地獄式(我自己覺得啫)溫習,希望今年7月得手,從此脫難﹗

(UM,琴既係鋼琴的琴,日就係日能的日,呢兩個係小的今年兩大目標,都說2011好刺激架啦~)

自從日能2010年轉新制,果然是把小的這個只會背死書的人玩謝了。

先看看這個:
以前四份卷:文字、文法、讀解、聽解(恕小的懶不打日文漢字了),只要總分加起來達到合格點就可以,但現在有基準點,即是要每分卷(總分60)達到19分或以上,再在合格點方面合格方可。我等國人一向靠漢字食糊,然後聽解一塌糊塗,就不可以搏慒了…。唯一的好處是有line-curved,不用自負盈虧;二是卷數少咗,精神上是負擔少一點既…

1.

將舊制的文字.語彙和文法二卷合而為一,對只懂背書不求甚解的人(如我)就慘了。文字方面減少了漢字和平假對換(即執分題),保留最難的俾個字你跟住4句例句選番用得啱的一句,然後有同義字、(繼續有的)填充應用,以前執分分到笑的同音字無咗(帽子和死亡都唔知出了幾多千次…),無啦,要認真背生字啦…嗚…  


文法以前也是執分執到笑,背晒文型落肚就得嘛,選擇的答案十居其九都係文型嚟既,mei埋眼都識 選咁濟。而家都仲有10(定15呢?)呢類題目,不過答案就可能係對話,無咁直接了。除了要知道文型通常接乜之外,仲要識埋個語氣、場口formal唔formal嚟選,10年第二回就係咁,睇住啲題目睇到發脾氣…都唔識既…囧﹗ 新制既新野包括5條重組句子題,反而呢個就ok喎,總之背熟文型就好易估。最後既新野就係一篇文入面選答案填窿,呢個我做親mock exam都屍橫遍野的,一來通常4個答案都好鬼似(小的又鐘意憑感覺估邊個順口啲),二來要熟生字再對前文後理,成日好多tricky位的…嗚…。 基於小的聽解差,讀解好神經刀,所以呢份卷一定唔可以死。聽解假設只能拎25分,而讀解頂多28(10年兩次我都係緊緊貼30而已…囧),即是說言語知識呢份卷要47分或以上…咁死啦…死得啦… 以前我只係做晒啲past paper和背晒啲文型就算。唔得啦,而家要新思維呀…囧。第一就係痛下決心勁背生字,動詞和形容/形動其實都ok,考嚟考去都係那些,最慘係我記得好差的 XXったり和擬聲詞,記到想喊,似樣之餘意思又差鬼咁遠…真係好易中招的說…好啦…我背…囧。我諗,熟啲生字應該可以順手救一救聽解和讀解掛?

2. 讀解

除了一貫的長短文外,新野有兩篇對照(叫統合理解喎)和一篇情報檢索,不外乎係廣告、notice再叫你search番啲資料出嚟,對照那兩篇不算太難的,反而最後一題情報檢索就好tricky,睇少一句半句都隨時中招,好似以前UE practical skills 咁有個例子,咁咁咁既情況,你就要睇番篇文嚟答番佢要幾多錢、幾多日呀咁,要好小心睇,但我一向大意嘛…

呢份卷我會大概6月倒先煲相關的練習和mock paper,現下當務之急都係提升語彙能力嘛﹗

3. 聽解

聽解我一路都麻麻的,第一次19,第二次竟然29喎﹗(拉-curved之神奇啊﹗) 題目有舊制沿用開的有圖題和無圖題,跟住有乜鬼概要理解,講完一大堆野,跟住先講答案你聽(問題紙上係無的);即時應答,二人一個問,答那個就會讀三句, 要即時估邊個係答案;之後統合理解就係聽一篇超長的野,再聽問題選答案(也是問題紙上乜都無的),聽到瞓著咁濟…囧﹗ 小的一路都係懶認真狂寫notes的,但發現係完全唔work(狠眼地說),估得寫就估唔到聽,寧願聽真啲每一句佢講乜,除非係概要/統合理解就真係要寫低啲keyword既。無圖題和即時應答邊聽邊答就可以了…

我諗…係咪應該睇番多啲日劇呢?習慣番個tempo?um,以前通常係好正經一男一女在對話嘛,而家夠膽死扮eva喎…死唔死…囧﹗

**********************************************

繼續努力了~~~~

(27/09/11後按:唉…又衰咗啦…又要再入多次刀山啦陰公﹗)
(10/2/12又後按:終於都大仇得報啦﹗yeah﹗click番入嚟睇…做乜咁多錯字…嘩﹗肯定係受打擊太大所以癡咗線…)

合格点と基準点
題目sample
琴日大作戰~2:日能教材篇

4 則留言:

  1. 扮eva係最後一次舊制1級……真係當場囧左……1号機2号機……

    7th Apr 2011 17:27 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 咦…又好似係喎…

      18th Apr 2011 10:54 AM

      刪除
  2. black lab1/4/12 00:13

    敢問上面基準点個表係從何得知?
    我呢度(東京)嘅日本語先生,冇一個知合格基準。
    原來嗰題係「扮EVA」,我只係知嗰題奇奇怪怪又「長引く」。都唔知最後有冇答中。
    背生字係需要嘅,不過我建議記例句或者phrases,咁樣一嚟易記d,二嚟可以同時記埋個用法,減少用錯近義詞嘅危機。

    7th Apr 2011 18:25 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 個合格基準貼了link…我都係online reg完順便click click吓見到的…
      看來副詞真係要記phrase,好難記呀…特別係啲擬聲詞…多個點點就完全唔同意思…記到扯頭髮…囧﹗

      18th Apr 2011 10:55 AM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD