2006/09/14

中秋雜談

街上滿佈月餅廣告,看看月曆原來下月六日才是中秋正日。我家買月餅只為自用,所以每年都是一盒起兩盒止,滿街新奇有趣的月餅口味都是眼看就夠了。雖然口味越出越多花樣,我的最愛還是傳統雙黃白蓮蓉月(先不理健康問題),就如新年一定要有椰汁年糕一樣(一啡一白)少了節日就不美滿。可是美味的白蓮蓉實在太油膩,近年已轉向卑鄙(十分喜歡這樣稱呼冰皮月餅…嘻嘻)月餅懷抱。

由於家父家母對做節不太執著,小時候做節大局都由女麻女麻主持。中秋前些日子她就會買齊一堆做節的貢品(別問我是甚麼,多到完全記唔晒)拜神,同時又會買定些正宗中式餅家(她是已執笠的「奇馨餅家」忠實粉絲)出品的月餅,鐵盒上永遠是印著美女嫦娥乙件。另外她總會買棋子餅和豬籠餅給我和小弟,其實我愛吃棋子餅更甚於月餅。話說棋子餅是細細個月餅狀,口感有點像麥維他消化餅做的芝士餅底(不過棋子餅硬啲),甜甜的但好癡牙;而豬籠餅就是棋子餅的中秋special,其實是整成豬狀的棋子餅而已,不知何解放進「籠」型的膠笠中(而顏色唔係螢光粉姐就係綠色,選擇唔多)再加條紅色絮絮,未知是否最豬籠入水之意?anyway,這餅女麻女麻未走人就被我吃清光,因為真的很美味﹗而那紅色 的絮絮就給我掛在頭上扮清朝格格。哈哈。

到時到候,老爸就會將珍藏的兩盞走馬燈掛出來,據他說在我和小弟出世時各買了一盞…真係唔多明有咩關係…不過插上電源後轉轉轉的透出不同圖案確是賞心悅目。但自某年大掃除掉了之後再無補貨(要買都唔平了)。

到正日,首先要到女麻女麻家食個飯,之後就係重頭戲—食月餅。唔好講笑,我們對待這環節是非常認真,首先端出一雙黃白蓮蓉月乙個,將之切開八份,然後每人取一件鬥多黃﹗不過拿著件全蓮蓉都唔會被罰既,打打牙較而已。此奇怪習慣養食本人愛食黃,完全唔理其膽固醇之高,食咗先算,最多飲多兩啖茶消滯。

中秋節另一重要項目就是玩燈籠,話說細個時會相約左鄰右里同學街坊一齊到公園玩,初時玩紙燈籠(曾經樓下管理處年年都有摺疊式燈籠派的說),後來就玩入電的著燈燈籠,之後更有啪一聲呦斷變螢光的粉絲螢光捧。不過如此fing燈籠食月餅生果楊桃絕對捱唔到一個夜晚,一眾無聊細路將明明點在燈籠內的蠟燭點在地上 (前世未點過蠟似的),排成不同形狀(同時可配《一點燭光》做背景音樂),然而點蠟燭亦都係唔可以消磨一晚,於是細路們就開始拎個月餅盒燒下紙燒吓蠟…即係煲蠟﹗其實都唔知有咩好玩,而且好危險,我等細路玩到興起唔知死,好在某師奶眼明手快淋熄咗,否則可能我已無命係度打blog了 (touchwood)。某年因為趕住返屋企睇《包青天》還是《梅花三烙》(忘了是那一套…)沒有參加此等「營火晚會」,此後幾年亦很多到街上玩蠟燭了, 一來覺得實在無無聊聊,而且清理費時,所以我支持食環署禁煲蠟,一為安全二為市容,不如玩第二啲啦。

<<<楊桃和兔仔燈籠堪稱小時候經典燈籠款,小朋友個個拎住個點了蠟燭的燈籠周圍走,其實都好危險。今日無啦啦搵到右邊既曼聯燈籠,如果有AC我實買﹗我諗今年燈籠都係Keroro架啦…
近幾年家中一齊從簡,做節沒以前的隆重其事,月餅亦由傳統雙黃月變做卑鄙月餅,雖然蛋黃的味道淡了,清淡的綠豆蓉配雙黃出來感覺不俗,而且仍然可以 玩我家最愛的蛋黃鬥大遊戲。不經不覺老媽支持卑鄙月餅始祖「大pan」多年,但對其他新口味就保持審慎態度。首先媽媽覺得雪糕月餅「咪即係雪糕加個古古力皮」,但個價錢貴成個開有突,所以唔試;各式生果味一律無試,理由是「咪即係食生果芭菲﹗」,上年在公司試過一盒「聖Anna」的生果迷你月,試完各種奇怪生果味道後我覺得生果芭菲絕對比月餅版好食百倍,唔使encore;個人覺得芝麻加埋卑鄙出呢幾好味。今年甚麼Tiramisu、楊枝金露味我諗都會幾好味,不過礙於我頂個代言人唔順(那句「幸せね」真係讀得好難聽﹗),所以唔試。

講開「聖Anna」,前幾年他們有個廣告的歌曲係大班阿姐以戲曲腔高唱著:嫦娥應悔竊藥丹,將錯事鑄成~~~~~~~印象好深,如果可以搵番首歌仔出呢應吓景就好了~~

唔知媽媽幾時入貨呢,諗起都想食番個卑鄙…
-------------------------------------------------------------- 
另外的:

有關中秋:
中秋起源情陷豬籠餅》(借了此網豬籠餅一相一用…)
進食月餅安全貼士(好貼心的食環署啊﹗)
迷你黏土月餅(好得意﹗又貼埋先…)

20 則留言:

  1. 燈籠都係紙既好玩…

    14th Sep 2006 15:37 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係咁話,以前玩到無野玩會燒埋佢架…好危險(多次重申好危險廢事比人話我鼓吹玩火)

      14th Sep 2006 23:00 PM

      刪除
  2. 我想試下雪糕月餅多D.唔知好唔好食

    14th Sep 2006 21:41 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 成百四蚊四件雪糕…我未捨得試…

      14th Sep 2006 23:01 PM

      刪除
  3. 火燒楊桃燈係我細個最愛中秋活動...
    後來大個仔就改左做火燒教科書,勁有快感

    舊式的豬籠餅其實係用整月餅外層用剩果殘渣料整,應該係無餡架,不過好香口,細個勁鐘意


    14th Sep 2006 22:20 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 燒係好玩,不過真係好危險(再重申,哈哈)
      我食嗰啲豬籠餅係棋子餅味,甜甜的,諗起都流口水~

      14th Sep 2006 23:02 PM

      刪除
  4. 我阿媽以前都係奇馨做月餅會,中秋前一次過去攞好多盒...
    燈籠梗係紙既好玩啦,用電既邊有feel架?
    卑皮月餅,我都係咁叫架,哈哈~~

    14th Sep 2006 22:54 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我懷疑阿女麻有做餅會,家母只會買一盒半盒,唔會做
      中秋係難得玩火的機會,雖然好危險…

      死啦,係卑鄙呀,又打錯字添…(改番先…)

      14th Sep 2006 23:04 PM

      刪除
  5. 係啦!!以前玩煲蠟好好玩架!
    現在d 細佬化學左.

    15th Sep 2006 23:38 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家啲細路仲有無閒情去賞月呀,我諗佢地上網好過

      16th Sep 2006 19:47 PM

      刪除
  6. 好詳盡呢篇,好正,我細個都好喜歡食豬籠餅架。
    最怕食媽媽話好貴下的那隻什麼五仁月餅。
    「幸せね」係冰藍近來成日學個句,哈!

    18th Sep 2006 16:52 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 個豬籠餅真係正,又有個籠同條紅色絮絮可以玩,真係一次過滿足晒三個願望…
      句「幸せね」…呀代言人讀者好核突…教壞小朋友呢…

      19th Sep 2006 09:45 AM

      刪除
  7. 細個就想要公仔著燈燈籠,而家大個反而會買番傳統既兔仔燈籠﹗中秋仲會用沙田柚自製燈籠﹗

    18th Sep 2006 20:49 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 沙田柚自製燈籠,呢個細個時就有,沙田柚又係中秋必食架麻,勁呀﹗

      19th Sep 2006 09:46 AM

      刪除
  8. 一到中秋,我就想起《嫦娥奔月》這部舊電影。

    20th Sep 2006 14:28 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. …umum…未聽過添…search 一search先…
      個名好應節…

      21st Sep 2006 10:25 AM

      刪除
  9. 堂本冰子你好, 我叫洪雄熊, ,也是新浪的網友, 夜半冒昧來訪. 熊最近寫了一篇有關大班冰皮月餅的小故事, 邀請你來看一下, 請多多指教, 順道祝你中秋節快樂!

    http://bearhungfactory.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=276655



    6th Oct 2006 02:23 AM

    回覆刪除
  10. 冰子你好! 歡迎來到熊窩. 大班的廣告的確令人印象深刻, 這陣子, 真是發夢也見到大班...

    中秋節快樂, 歡迎以後再來熊窩玩吧!


    6th Oct 2006 15:39 PM |

    回覆刪除
    回覆
    1. 一定一定~~~哈哈

      7th Oct 2006 16:37 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD