2006/09/27

地下鐵嘆舊瓜…

"地下鐵碰著她 好比心中愛神進入夢 地下鐵再遇她 沉默對望車箱中…"

在非繁忙時間搭地鐵,我都不其然諗起呢首歌(雖然地鐵係唔比食野的…),諗起Danny哥哥(雖然第一次聽呢隻歌唔係Danny的版本),諗起《初戀無限touch》裡面無限清純的梁Gigi陳東東(第一次聽就係睇戲中梁Gigi唱的版本啦),諗起自己中學的時光…

話說家住港島的本人母校位處地鐵附近,搭巴士相對時間長而且行得遠,所以本人返學毫無疑問搭地鐵。多年來留下唔少腳毛呢…

想當年未有靚聲姐姐廣播系統,如果沿途(當年極大多數同學仔都係住港島沿線,基本上我地唔係在學校相見,係地鐵相逢)無同學仔相逢又眼瞓得半死就要死頂,因為嗰時無閃吓閃吓路線圖,人多睇唔到出面係咩站就靠車長廣播。但車長大哥唔係個個站都咁有心機字正腔圓的嗌咪,好多時我地會聽到奇怪的廣播:

  • 正常的:下一站係鰂魚涌,the next station is Quarry Bay
  • 鬼馬的:(輕佻地,差點就要yo住嚟)下一站…(停一停)係…(又停) 鰂魚涌呀…the next station…is Quarry Bay ye…
  • 情深的:(鬼佬上身,有點顏聯武的感覺)下一站…(唔…)係鰂魚涌(重音停頓)。The next station is Quarry Bay, thank you(真係聽過有人講唔該…好似選港姐咁)
  • 懶懶的:下一站係鰂魚涌…(無英文﹗)

這些騎呢讀法,絕對玩死遊客,難怪後來要搵過靚聲姐姐錄晒兩文三語,仲要講埋邊隻門出。不過機器既野始終偶有失蹄要人瞵操縱,於是我聽過:

  • 下一站係金鐘,the next station is Kam Chung(???金鐘係Admiralty喎???)
  • 請在左邊車門落車 (???但係個站要係右邊車門落車???)

又話說未有發達通之前係買儲值票,當年成人買一百蚊(唔記得有無五十蚊了),而學生就係二十蚊或五十蚊,懶到死的本人當然買五十蚊,一張夠搭成個星期。話說當年地鐵飛背面一係有地鐵路線圖,一係有廣告,無聊的本人儲物成狂,當然唔放過見到有趣得意(其實無咩係得別得意的…)又儲一餐,用到剩番一兩毛時就連車飛套(當年在票務處有車飛套拎的,紙造同樣印有廣告一大堆,又係儲物item)拎返屋企儲,到無錢或要過海時就將double的拎呢用。點解?因為當年地鐵有尾程優惠,用剩幾多都可以搭多程,所以我地就好仲意將得番幾毫的地鐵飛儲起用呢過海,細路賺幾蚊,大人賺十幾蚊,開心死﹗自有咗發達通之後就無呢支歌仔唱了。

當年的地鐵飛係扁扁的一張卡(本人仲保有一張五十蚊學生飛~為轉用發達通前最後一張),彈吓彈吓好彈手,於是搭車時無聊大人細路都用呢玩,有次本人同學就彈得太開心屈曲張飛屈到斷開兩張,下場就當然係到票務處換飛。有次同學仔語重心長叫我唔好張張飛擺喺磁石附近,說會吸走飛中餘額云云,低能的本人覺得神奇竟然走去試(真係好低能),結果當然係唔用得又要走去票務處換飛。江湖傳言說lock了的門(只限學校課室門)用地鐵飛"zip"落去"卡刷"一聲就開到,話說某次班長仔忘了帶門匙出外小息,於是我等乖學生就試了生平第一次用地鐵飛開門…結果…唔得… 車車聲此起彼落,最後要去校務處拎鎖匙開門也。

雖然本人習慣性將地鐵飛和學生證(lunch出街食飯之通行證,因為學校唔俾中一生出街食飯~)一併放在裙袋,但總有遺漏或用盡之時,那時候就要幫襯單程飛。喺有十蚊、二十蚊都入得的售票機出現之前係要入散紙, 最大面額係五蚊咁大把(中學年代五蚊都係唔識找錢的),無散紙?唔怕,去票務處唱散佢,當年有呢個服務,無聊的本人就經常搭巴士前都走入地鐵站唱散紙,唔使好似去七仔咁使幾蚊呢換散紙,無成本﹗嘻嘻。另外售票機隔離有個唱五毛錢銀仔的機,入個兩蚊/五蚊轉個頭就跌啲五毛子出呢;話說呢部野你只要大力拍幾拍就會跌多一兩個五毛子出呢,無聊的本人當然又去試試啦,結果應驗了﹗偶然賺番一、兩蚊咁。不過隨著售票機自己會找錢,唱五毛子機就變成了現在check發達通餘額機了。

在「多一點生活多一點時間」前地鐵的slogan是「搭地下鐵路,話咁快就到」。話說本人因為 小學和中學係同一個地點,所以對返學需時多少一早心裡有數,從來唔需要預時間(然而中學時唯一的遲到都是地鐵害的,列車卡在兩站中間成個幾兩個字,累到我想跑上地面飛的都唔得…嗚嗚)。後來同學仔告訴我地鐵係半個字一個站,返學要六個站即係三個字,加埋前前後後行路即係半個鐘—如此科學化的計算真係聽到我兩眼發亮﹗同時我地會計住邊卡邊隻門最近學校方向的出口,早在有「請在x邊車門落車」廣播前我們早已研究好那個站在那站等,車門一開不就用再走幾廿里路才能上大堂。回想起來都幾無聊,不過當年對我們來說是天大的發現啊。

不能不說現在地鐵的設施係幾為乘客著想,增加安全程度。但其實我比較懷念未有月台幕門的年代,列車駛入月台的一刻嗰陣清風送爽(不過吹到個頭癲婆咁)真係好正。雖然而家好多站都無呢支歌仔唱,但屋企附近的地鐵站因為係地面的未裝幕門,仲有得feel吓呢股涼快感覺。

以上數的東東不經不覺都是好耐之前的事了,現在十居其九都已更新,集體運輸系統不停改進總算讓我等小市民迫沙甸魚都迫得開心點。唯一不變可能是細路仍然愛挽著扶手玩體操/自轉,見到風景會興奮的坐起身望窗吧…
-----------------------------------------------------------------
幾分鐘的約會 陳百強
曲:陳德堅 詞:鄭國江

地下鐵碰著她 好比心中愛神進入夢 地下鐵再遇她 沉默對望車箱中
地下鐵邂逅她 車箱中的暢談最受用 地下鐵裡面與每日相見 愉快的心裡送
每天幾分鐘 共你相識已互通 旅程何美麗 如在愛情小說中
默默地等待她 等她天天降臨帶著夢 又沒有雨或風 何事杳然失芳蹤
日日地等待她 好比心中愛神要玩弄 地下鐵約會要是中斷 熱愛心裡送

8 則留言:

  1. 您將我首愛歌...搞成咁??

    28th Sep 2006 14:26 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. umum…咁唱番…地下鐵碰著她…啦~~

      29th Sep 2006 09:44 AM

      刪除
  2. 我好記得當年用儲值飛, 用到臨尾得1蚊幾毫就會留番黎過海先用, 因為咁樣係最抵0既..哈哈

    28th Sep 2006 20:52 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢個嗜好我都有,仲要用剩一毫子用呢過海為之最高境界
      地鐵識穿咗我等小市民詭計而家無呢支歌仔唱lu

      29th Sep 2006 09:46 AM

      刪除
  3. 妳唔講返我都唔記得左儲值票依樣野,5毫子機o個時就成日用,唱來坐小巴. 一流.哈哈


    29th Sep 2006 23:21 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都成日走去唱5毫子搭巴士,因為我縑地鐵太迫又無風景睇好壓迫的感覺,除了早上返工之外我去邊都係搭巴士~~

      30th Sep 2006 20:42 PM

      刪除
  4. 我就鍾意坐小巴多D,又有風景睇又有位坐,重好快到添.^^

    30th Sep 2006 23:55 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔亡命嗰啲就係﹗因為我嗰頭無咩小巴直達,通常都係搭巴士~
      以前未有鐘禁的小巴本人最怕要大聲叫停,次次個司機都聽唔到攪到過咗站…

      3rd Oct 2006 09:13 AM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD