2012/01/05

一把年紀學琴記(九)~直身琴vs數碼琴

琴日搭車時經過戶外廣告板見到呢幅廣告…嘩﹗陳天后一野坐喺個grand的琴鍵上?﹗巧京京喎﹗跟手錶又有甚麼關係呢?﹗

(謎之聲:咁樣"責"住個琴嚟坐…實在係…除非呢張係琴型櫈啦…真係太有創意了﹗)

um,正題是…看forum學琴的一百個為甚麼,除了「xx歲學琴會唔會太遲」、「自學可唔可以?」之外,最多人問應該係數碼鋼琴跟傳統鋼琴那個比較好,又或者銀兩/地方欠奉,可否退而求其次咁…

通常反對用數碼琴代替傳統琴,最大原是學壞手,因為數碼琴只是模仿鋼琴聲,但發聲仍是用電子野的(就係yamaha的甚麼grand hammer甚麼技術),結論…如果學classical的話,始終都係用傳統琴比較好。

但現實是…香港家家戶戶都未必擺得落一部upright(莫說grand啦),擺得落又驚嘈到人,小朋友都仲可以日間練,但大人就要等放工練,返到屋企又驚阻住人睇電視又驚嘈住人瞓呀咁喎,更莫說成本問題,一部全新琴平極都萬幾座底,投資唔細的說…咁數碼琴有大概似地既音色,琴鍵touching又比普通電子琴要好一點…好過無啦…

um,小的兩年前開始學琴時選了數碼琴,最大也是唯一的concern就係無位,因為唔想擺出廳,那沒就肯定無得幾可掂到個琴,而房裡沒空間,雖然部數碼琴身型小巧,但其實都係僅僅夠放,仲要好在張書枱係電腦枱,寫字的板可以伸縮,於是收埋張枱就夠放個琴…但也就是說無咗張枱用囉…um

手勢可能已經學壞了(噢),同埋力度上數碼琴係high一high都有聲出嘛,於是彈上堂個琴成日都唔夠力咁,特別係要劈6、7度音時(或者彈啲密麻麻的scales呀beyer呀咁),手指就"了"極都"了"唔足個音,high一high就起番手,都唔好講大細聲跳音甚麼了,考試歌之後再彈番書啲歌仔就更感不足,趁屋企大執過後竟然有一塊空地可以放到直身琴喎﹗um…

直身琴的一百個為甚麼其中一個就是「部琴可唔可以上8級」…um,這個小的也有想過,不過budget上我唔想放太多,太貴的日本製琴剔走了(um,也就是說印尼或國產的囉target),考慮到嘈音(在彈得熟之前那些叮叮dungdung係嘈音嚟架嘛…)問題,本來想睇吓靜琴鋼琴,據說插了耳筒就音槌不會擊來擊去,會好似數碼琴咁出模擬的琴聲,好似又ok喎,但價錢不ok呢…動輒要4、5萬元耶﹗而二手的,forum人人都幾乎說唔好,也剔走了。牌子呢,有人說tokiwa是不個不錯的選擇,佢將grand piano的結構放到直身琴上,日本製,價錢比通x和柏x低一點,不過小的到過中港城店佢都無開(但有人喺入面喎…)…放棄…。而kawai就說自從08年後佢喺祖國製造之後質素大跌…噢。剩下的y牌,問過友人和老師意見,就選了一部價錢合心意的(其實我係價錢oriented的)…總覺得好似在賭一舖咁…不過見到佢我還是會好開心的…嘻嘻

話實呢,前陣子放假時日日同佢玩遊戲(送貨的哥哥如是說…佢喺放完個琴之後就同我講「你慢慢同佢玩啦」…囧)之後,再彈番個數碼琴竟然覺得唔對路…我諗我明白所謂的手感為何物了…唔同力度出嚟的音都唔同(這是廢話),um,數碼琴果真俾唔到呢種感覺…

不過數碼琴都仲未可以掉住,始終平日練琴可以插耳筒就唔怕嘈到人嘛。雖然說部直身可以lock中間個靜音pedal,音量小了7、8成(唔知呢,就咁彈時我覺得好大聲…試過關上房門又開衣櫃再掛晒啲衫出嚟,放部機喺廳度錄音…竟然都好清楚喎﹗囧﹗)…但始終係有聲出到,都係怕嘈到人既(而我房又連住隔離屋…um)…

又係睇forum,原來好多人也因為聲浪問題,為了夜晚可以練而掉番轉買多部數碼琴的說…

um,我諗我開始明點解有人極反對學classical用digital,寧願叫人去租琴房了…

以上~

2 則留言:

  1. 手感當然有差, 不過可能因為我一開始是租琴房彈, 所以又不會覺得彈直身琴唔夠力, 倒是聲音大小的range, 以及音色就真的差很遠, 但屋企真的沒有位, 所以睇怕都仲要跟家人拉鋸一排先有機會換琴, 而且嘈音問題也是要解決的...之前好似都有提過, 我不是太喜歡Y牌的音色, 日本製的K牌很不錯, 而且很耐用...德國琴的音色一定最靚, 但係香港天氣潮濕, D木在香港不耐放...有心要學落去的話, 直身琴是遲早的, 如果環境許可, 不如早D換...

    回覆刪除
  2. まこと :
    前陣子試過去租琴房,我司太山卡啦,要準時走才行,然後又要趕去彈之後先有得食飯…好慘呢…(泣)…最衰公司山卡啦,如果喺商業區的話喺附近搵家就腳的琴行就好啦…

    聲音我都喜歡k牌的,只是看過很多人的留言都說08年之後水準大幅下降,同是祖國製y牌比較好一點,二手琴大家都話唔好,咁新琴而啱價位就嚟嚟去去那幾部啦…日本製的可能過幾年等我有錢再想~哈…

    嘈音問題真的很要命,就咁彈我覺得太響了,於是長踩靜音pedal…到底不是電子野…好怕會踩得多會傷到佢…嗚…

    回覆刪除

要講幾句嗎?﹗XD