2007/10/02

《色 · 戒》的無聊後感

比起港版的三人大頭(梁、湯、王)poster,我覺得這張台灣版更有韻味,更襯合戲中王佳芝(湯唯)和易先生(梁朝偉)的愛慾糾纏。

這戲看完後本人有種都唔知係震撼還是悲涼的感覺,久久不能用三言兩語(或兩文三語﹗哈哈)整理思緒的說。

話說我是失驚無神想看的,於是走堂買票。友人知道本人的「獨自去睇戲」驚人(其實一個人睇戲…有時我覺得更投入…有人同行我總忍不住聊友人講野的說…)行為,不約而同問了以下3條問題:

  • 你好鐘意睇梁朝偉嗎?(對不起,五虎我向來熱愛苗uncle多啲的…)
  • 好文藝片喎呢套,你唔怕悶嗎?(更悶的我都看過,怕乜﹗)
  • 呢套好睇嗎?(口味既野好個人架喎,我話好睇但你覺得唔好睇咁點先?)

梁生嘛,佢演這個號稱「蒼白清秀、前面頭髮微禿,褪出一只奇長的花尖」總覺太靚仔,不時crossover了《花樣年華》的周慕雲或星x酒店的廣告,無計, 又係西裝又係「納」到行的髮型…不過他要冷漠時不只一味木口木面(好多演員以為冷漠就是一味無表情的說…),從細微動作又忍忍透出易先生的所思所想,影帝演技到底是無庸置疑。只是…可能太多人像我那樣crossover了梁生其他「作品」,後段易先生從珠寶店狂奔跳車時…全院(當然包括無聊人如我)登時笑聲如雷…有笑位的,暫且不把此片歸類為文藝片啦…

最驚人的是…三場令本人感覺異常壓逼的情慾戲居然有人笑﹗﹗﹗我懷疑那些觀眾(好有可能係少女…)就是通利梁的粉,為欣賞偶像最徹底演出而入場的說﹗

悶倒不覺悶。一來全片情節非常豐富,基本常是無乜喘息位的。二來時代背景是三、四十年代的香港和上海,懷舊野中正本人下懷,光是留意場景、道具和劇中人服飾打扮已搶了本人不少注意力。不知是否share同一個景點,總覺上海一part場景很有《功夫》或《華麗的一族》味道,華洋交匯的風格,戰前十里洋場舊上海真的很迷人。至於香港就實景多數是港大和易先生/(偽)麥太太家門而已,場景看上去沒上海那麼吸引。睇睇吓,麥太太屋企樓下的斜路…好鬼似《真情》叉燒一家屋企的說﹗(叉燒一族家門實景位於藍塘道…)至於易公館,家門那道鐵閘很熟口面,應該是在TBB劇集出現過?想都是港島豪宅吧?

雖然上海的場景較美,佔戲較多,但香港是我家(嘔)嘛,總是留意多兩錢,有兩個發現/疑問:

原來尖沙咀那邊的碼頭都叫「天星碼頭」的嗎?(我孤陋寡聞了…哈),查了一查維基,又真係喎…話實而家好似無人叫尖沙咀那邊的碼頭做「天星碼頭」?五枝旗桿那個位…是就咁叫尖沙咀碼頭嗎?(死啦,我還算是香港人嗎?)

另,據老爸口述,佢話佢細個時巴士和電車都要購票的,但戲中鄺裕民、王佳芝一班友儕話衝就衝上電車,是無票上車嗎?據偉大的維基所載:「1982年之前,香港電車採用售票制度。乘客上車後便需要從售票員購買車票。」也許…因為日本仔就快打到嚟(但38年上下港/英人都仲相信英國佬會擋得住日本仔架喎?﹗),購票員唔得閒賣票…

睇睇吓維基…發現了:

柴灣延線(已被永久擱置)

1970年代,柴灣被開發成住宅及工業區,大大提升了該處的交通需求。香港電車曾考慮將電東線由筲箕灣東延至柴灣,但由於兩地被山阻隔,電車無法爬坡,開鑿隧道又不合乎成本效益,因此計劃未能落實。取而代之的是香港地鐵港島綫服務柴灣,於1986年5月23日正式通車。

對不起,這個唔關套戲事的,不過我唔開心囉…嗚嗚…我係地面交通工具粉絲的說﹗﹗﹗

至於好唔好睇,本人覺得很不錯,但劇中的壓逼和灰調,未必會有興趣翻看。

王佳芝是個悲劇人物,她和學長鄺裕民彼此有情,因對方的愛國情懷而將自己送入易先生虎口。鄺發乎情止乎禮,易則相反,肉慾過後才生情意。清純大學生因為對學長的愛,奉獻自己初夜,陷入孽戀,最終自己走上黃泉不歸路,很心痛(然而,槍斃那幕戲我卻…在想著…《國產零零漆》…我在想有無人會令錢出呢收買槍斃的執行者呢…)。話實,湯唯實在演得很好,王佳芝兩個身份--清純大學生和美艷麥太太都掌握得恰到好處,看著根本不覺是大學生在扮富裕太太,眼神和神態完媚到不行…不知何解看著會想到《長恨歌》…呀…實在有啲野,爭咁啲韻味就係爭咁啲,點努力都無計。鄭天后,you've tried your best, you should have no regret!

看著看著是投入了王佳芝愛上壞人的心境,戲完了,靜默,說不出話。雖然三秒後友人來電說要去食壽司了…

陳沖做的易太太,很多網友說她樣子比通利梁大,umum,也許是指腹遺婚?又也許是童養媳?﹗然而她這個終日打牌的大婆演來還是很稱職,一口字正腔圓的國語/海話很地道,相比之下通利梁還是很港腔,無計,這也不是一時三刻改得掉的吧。不過時間飛逝,當年在《末代皇帝溥儀》中搶盡鏡(至少搶到我的注意,真係美艷到不行﹗)的婉容皇后到底敵不過時間巨輪,是有點老態了。

其實我沒看過張愛玲原著,也沒看過李安幾部名作(倒是看過好多年前的《冰風暴》…為杜比仔而看的…話實那套我唔多明,兼覺得幾悶…),會失驚無神走去睇這部都夠奇異,不過,這是部值得一看既電影。

30/12/13後按:呢套算係港片定洋片定台片呢其實?是但啦﹗

16 則留言:

  1. "易先生從珠寶店狂奔跳車時" 這段我看時也有笑呀
    XDDDDD

    2nd Oct 2007 15:54 Pm

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈…係嘛?那個位我不其然笑了,雖然都唔知點解好笑?
      可能係成套野都係文戲居多…突然易先生crossover了成虫的身手…一時tune唔到channel…

      2nd Oct 2007 17:25 PM

      刪除
  2. 剛網遊完h記,冰風暴dvd廿雞!諗緊入唔入貨。

    2nd Oct 2007 16:36 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係h記十幾廿蚊執的(睇完蛛蛛俠迷上了杜比仔的一水…)…
      但真係唔知佢up乜…不如我俾你睇啦?

      2nd Oct 2007 17:27 PM

      刪除
    2. 都好喎,不過為咗20雞行嚟行去交收……

      5th Oct 2007 11:06 AM

      刪除
    3. umum…咁都係益h記…?﹗
      我唔滿意呢套野杜比仔戲份超少…唔係好有心機睇…

      5th Oct 2007 11:43 AM

      刪除
  3. 呢度有原著:-

    http://book.sina.com.cn/books/2006-07-20/1423203180.shtml

    我諗緊寫唔寫看後感... 唔寫居多. 不過算係近好幾年來冇失望的華語片.

    2nd Oct 2007 17:03 PM |

    回覆刪除
    回覆
    1. oh…等我搵呢睇吓先…
      個故仔我無乜特別意見,反而留意晒其他無聊野…所以呢,呢篇係無聊後感啊~哈

      2nd Oct 2007 17:28 PM

      刪除
  4. 笑的地方還有那星X酒店造型 XD

    2nd Oct 2007 18:33 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢個竟然成了梁生代表作…真係陰功…

      4th Oct 2007 14:14 PM

      刪除
  5. 我覺得易先生同埋王佳芝第一次單獨食飯嗰幕......阿朝偉個樣真係好星x酒店呀......

    4th Oct 2007 10:48 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 實在阿梁生會唔會後悔接咗呢個廣告呢?﹗XDDDDDD

      4th Oct 2007 14:15 PM

      刪除
    2. 嘩......唔係唔後悔呀嘛,個造型又差個廣告又老土,真係喊得一句句囉,哈哈哈~
      我個朋友第一次見到個平面廣告,佢爆左句:下,朝偉死左?
      XDDDDDDDDD

      4th Oct 2007 14:31 PM

      刪除
    3. 也許啲筆直用晒去請佢老哥拍廣告,所以無乜留來做styling同design囉…
      even而家換咗第二個款,個頭gel得「現代」番少少,我都仲係覺得好怪…
      呢間星x酒店…因為一個騎呢廣告而騎呢了…

      5th Oct 2007 10:24 AM

      刪除
    4. 如果個筆直真係咁緊,不如請另一位冇咁大紅的睇拍仲好啦,留返d錢搞好少少個形象好過啦。而家搞到個定位騎呢晒,有朝偉坐鎮都冇用呀。

      btw...今次呢輯廣告都唔明阿朝偉點解要o係泳池水面度行,同埋佢個簽名唔得型囉。

      皇x又係喎,搵阿發哥黎拍廣告又係拍到好搞笑,大家都不相伯仲呀

      5th Oct 2007 16:05 PM

      刪除
    5. 主打呢…梁影帝和周影帝個廣告都唔係target港/澳人的說,若然最大班米飯班主(同胞們)喜歡這個風既,多老套都要拍架啦,至於咱們港燦點睇,who cares?﹗

      相比之下,周影帝那輯平面照無梁影帝那輯咁嚇死人…唔知仲以為梁影帝係用舊相做新廣告呀﹗

      9th Oct 2007 09:48 AM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD